A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 3008 (2009)

3008 2.0 HDi HYbrid4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tekintélyparancsoló szőkenő

Szöveges ítélet

Ez alapvetően egy nagy autó. (Tudom, azóta az átlagos családi autók is meghíztak ekkorára.) Belül is tágas. Szempont volt a vásárlásnál, hogy a 180-185 cm feletti három lakli is kényelmesen elférjen hosszabb utakon. Kívülről a SUV-szerű megjelenése elég arra, hogy a türelmetlenebb vezetők ne akarjanak egyből letolni. Egyértelmű, hogy nem azért megyek csak a megengedett sebességgel, mert ez az autó ne bírna többet. Az elsőbbségem is jobban megadják, mintha egy kisautóban ülök. A magasabb építés miatt a forgalmat nagyon jól belátni, ebbe nekem egyedül az A oszlop zavar bele, ami épp a tipikus ívű balkanyarokat takarja ki.

A hibrid akku kicsi, már a típus megjelenésekor is az volt pl. a Priushoz képest. Túl nagy hatótávot ne is várjunk tőle! A gyakorlatban pl. a Kapy utcán legurulva teljesen fel tud töltődni. Sík terepen kb. 2-3 km tehető meg tisztán elektromos hajtással. A városi gyorsítások kezelésében viszont szuper: alacsony sebességnél tud besegíteni a nagy nyomatékú villanymotor a lomha dízelnek, így takarékos módban is kilőhetünk zöld lámpánál (mint a KERS a Forma-1-ben). A hibridnek köszönhető, hogy a városi fogyasztásom nem sokkal magasabb, mint az országúti. Szerintem 6,5 l/100 km elég szép egy 1,6 tonnás vashoz ekkora karosszériával. (Előtte benzinessel 9,5 körül jártam ugyanilyen használati szokásokkal.) Országúton 6,0, autópályán 130-cal 6,5 körül fogyaszt.

Az elektromos meghajtás másik nagy előnyét az emelkedőkön, különösen télen látom, amikor összkerekes meghajtásra (4WD) tudok kapcsolni. A dízel az első kerekeket hajtja, a villany a hátsó tengelyt, az erejük összeadódik, és a kipörgés esélye is kisebb. (Ráadásul ESP is van.)

A hibrid miatt természetesen nincsen kézi váltó (legfeljebb kormányfülekkel kapcsolható sebességfokozatok). Az automata váltó szépen teszi a dolgát, a váltások alatti lyukat kisegíti a villannyal. Néha kicsit hülyén nem akar feljebb váltani, csak bőgeti a motort, de egy rövid gázelvétellel észhez lehet téríteni.

Ha egy kicsit odafigyelünk a forgalomra, a sima féket alig kell használnunk: az akkuba visszatermelés (rekuperáció) egy átlagos motorféknél erősebb tud lenni. (Ezen finom gázadással tudunk enyhíteni.) Kellemetlen meglepetés viszont, amikor jövünk le egy lejtőn tempomattal, és megtelik az akku. Ilyenkor az autó hirtelen meglódul, a dízel motorfék nem kapcsol be.

Mindig jól mulatok, amikor a műszerfalon megjelenik az "Electric mode is not available" felirat. Igazi francia szőkenőhöz hasonlító "ma este nincs kedvem hozzá, drágám", a legváltozatosabb kifogásokkal. Nem megy villannyal, ha üres az akku (ez logikus). Nem megy akkor sem, ha teli (!) van az akku. Nem megy villannyal, ha túl hideg van (hogy védje az akkut). Nem megy villannyal, amíg túl melege van. (Van beépített akku-hűtés.) Természetesen nem megy elektromosan 64 km/h felett, és kilép az elektromos módból, ha 20%-nál nagyobb gázt adunk.

A francia szoftveresek is szőkenők, legalábbis nem hallottak a hiszterézis fogalmáról. A belsőégésű motoroknak annál jobb, minél hosszabb ideig mennek egybefüggően. A dízelek kifejezetten nem szeretik a szakaszos üzemet. Erre mit csinál ez a jószág, amikor 3 csíkos (8-ból) töltöttségnél gurulok a 30-as övezetben? 10 másodpercenként ki-bekapcsolja a dízelt. Ahelyett, hogy feltöltené mondjuk 6-7-ig egyhuzamban, és hagyná lemerülni 1-2-ig az újabb töltés előtt.

Bár valamennyire kézenfekvő, máshol nem láttam még említeni a téli fűtést. Mivel az idő jó részében villannyal megy, a dízelmotor sokkal lassabban éri el az üzemi hőmérsékletet. Azaz sokkal később tudja elkezdeni fűteni az utasteret. Ha pedig az ember fia hegyen lakik, akár a teljes munkahelyig vezető utat dideregve töltheti. (Ebben a típusban nincsen elektromos ülésfűtés, vagy hőszivattyús fűtő klíma, mint a mai elektromos autókban.)

A futómű feszes, én szeretem így. A magas alváznak is köszönhetően a fekvőrendőrökön kevésbé kell óvatoskodni.

A kézifék elektromos, egy gombot kell nyomkodni hozzá. Hasznos, hogy a gyújtás levételére magától bekapcsol (bár kell pár másodperc, mire betekeri, így lejtőn ne ugorjunk ki egyből).

A csomagtartó nagy. Alatta kétszintes rekesz, amiből a legalsó a széria műszaki kiegészítőké: defektkészlet, emelő, ékek stb. A hátsó ülés 1/3-2/3 arányban osztva dönthető. Egy hasznos tudás a két hátsó ülés között lenyitható pohártartó-könyöklő, és hogy emögött még egy lenyitható műanyag ajtó is van a csomagtérbe, azaz síléceket, botokat két hátsó utassal együtt is tudunk vinni. Persze ilyenkor kell valami védő rongy az első ülések közti tároló tetejére. A lehajtható ülések azonban nem lesznek teljesen vízszintesek; ez nagyobb csomagok szállításánál jelent problémát, mint ahogyan a csomagtér és az ülés közötti szűkület sem praktikus. Igazán nagy darabok (pl. szekrény, konyhapult) szállításakor leginkább az anyósülés okoz gondot, amit csak korlátozottan lehet előretolni, és sem előre, sem hátra nem lehet rendesen hajtani. Hja, a kényelemnek ára van.
A csomagtér hátsó ajtajánál síkba lenyitható az alsó perem, ez sokat segít a nagyobb/nehezebb dolgok berakásnál. Még arra is praktikus, ha dagonyás túra vagy síelés után cserélne valaki cipőt az autóba szállás előtt. A teherbírása viszont lenyitva nem túl nagy, így egyszerre csak egy valaki használhatja.

A belső tér franciásan kényelmes. Az első ülések között van egy nagy tároló. Méretét tekintve akár hűtött italokkal is telerakhatjuk. Valahogy túl mély, nekem nem sikerült igazi használható funkciót találni neki. Van szivargyújtós töltő a középkonzolon, egy aljzat a hátsó sornak is, és van a csomagtérben is. A kesztyűtartóban RCA csatlakozókkal zene- vagy filmlejátszót is ráköthetünk a médiaközpontra. Ami amúgy a CD-n kívül USB meghajtót és SD kártyát is tud fogadni, és MP3-akat is le tud játszani.

Van beépített navigáció is, ami akár jó is lehetne. Kár, hogy a térkép régi, eleve nagy lemaradással ad ki frissítést a Here. Az érte elkért ár a pofátlan szintet éri el. Tartóba rakott okostelefon, és kész. Ráadásul a fedélzeti navigáció időnként újraindul, valamelyik médiás funkcióval utálhatják egymást, vagy fogyhat el a memória.

Hibalista

- A tolatóradar egyik ultrahangos érzékelője ázott be még az első ősszel. - - Engine failure: Egy időben többször világított a figyelmeztető lámpa. Természetesen egyből a márkaszerviz. Itt diagnosztika, semmi konkrét hiba. "A firmware frissítése majd megoldja." Nem oldotta meg, egy idő múlva újra kezdte. Megint diagnosztika, megint semmi konkrét meghibásodás, amit cserélni kellene. Egyre morcosabb lettem, egyre inkább üres lehúzásnak tekintettem az egészet. Mintha a gyártó beprogramozta volna, hogy x évente meg kell fejni az ügyfeleket. - - Indítóakku-csere: A start-stop rendszer miatt AGM akku kell bele, az akkusnál a gépkönyv szerinti paraméterekkel rendelkezőt tettük bele. Következő szerviznél a márkaszerviz ezt a friss akkut ki akarta cserélni (zsírosan számlázva). Többször rákérdeztem szóban és írásban is, hogy pontosan mely paramétere nem megfelelő, vagy mi indokolná a cserét, de választ nem kaptam. [Extra poén: Amikor vettem, ugyanebben a szervizben egy *sima* indítóakkut raktak bele, nem AGM-et. És kisebb kapacitással is, mint kellene.] - - Motorvezérlő csere: Elkezdett idétlenkedni az autó, hogy a rögzítőfék hibás. Néhány próbálkozásra megoldódott, így el tudtam indulni. Viszont fékkel nem viccelünk, ezért irány a szerviz. Otthonról már nem tudtam elindulni, így kollégám vontatott be a szervizbe. (A szerviz nem volt hajlandó kijönni érte.) Végül egy motorvezérlő cserét számláztak ki nekem, attól jött rendbe a rögzítőfék. Logikus, nem? - - Az ajtók gumi kvédereit cseréltük, mert elszállt felettük az idő vasfoga. - - Szélvédőt kellett rajta cserélni (kőfelverődés), hátsó ablakot (sérülés). - - Olaj- és szűrőcserék, fékfolyadék-csere gépkönyv szerint. A start-stop motor miatt nagyon híg (értsd: drágább) olaj kell bele.

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Gablini Zugló. Bp. XIV. Notárius utca 5-7.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Paskál Szerviz. Bp. XIV. Miskolci utca 63.A kifejezetten Peugeot-s diagnosztikai dolgokat kivéve az alap karbantartásokat itt végezték el. Legfeljebb a várakozási időre lehet panaszom.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2012
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 92000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Opel Astra G 1.4 16V Következő autója? VW e-up!
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 3008 2009 (2009)

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)