Rakétatudomány földi halandóknak
Szöveges ítélet
Meglepően kevés népítélet született eddig a Peugeot 3008-ról és talán még kevesebb a dízel-hibrid változatról, pedig egyre több van belőlük az utakon és a használtató kínálatban is. Emiatt gondoltam, hogy érdekes lehet másoknak is az autóval kapcsolatos elmúlt 1.5 éves tapasztalatom.
Külső: ez ugye szubjektív dolog, de nekem tetszik. Látszik hogy átgondolták, megtervezték, nem csicsás, nincsenek rajta felesleges ki és beugrások az egész kocsi egy nagy tömb. Szeretem nézni amikor a parkolóban visszaérkezem hozzá, jó érzéssel tölt el. A miénk színe gyöngyházfehér, ami szerintem illik ehhez a formához, de sajnos a kosz az nagyon meglátszik rajta.
Belső: ezen a téren a franciák szerintem elég jók és ez ebben az autóban is tetten érhető. A felszereltsége Business Line amit itthon – tudtommal – nem forgalmaztak, értelmezésem szerint ez még egy fokkal az Allure felett van. Belül nagy a tér, nagy a távolság a tető és a fejem között (175cm magas vagyok) és hatalmasak az üvegfelületek, így az autó jól áttekinthető. A ki- és beszállás nekem roppant kényelmes. Tetszik az első két ülés közötti könyöklő és az, hogy alatta hatalmas rekesz található. Amit hiányolok az a szemetes, ez sem elől, sem hátul nincs rendesen megoldva.
A műszeregység fehér és narancs színű, szépen kidolgozott és rengeteg infót szolgáltat, ez talán sokakat megrémíthet, de én szeretem. A műszerfal tetején található kijelző szintén sok infóval szolgál: navigációt, hibrid használati arányt és akku töltöttséget, rádió információkat és iránytűt biztosít.
Vezetés, napi használat: ez a dízel-hibrid kombó szerintem fantasztikus dolog. Állítom ezt annak ellenére, hogy már tudtommal leállították a gyártását mert nem jött be a PSA-nak. Azt ne gondolja senki, hogy a fogyasztás radikálisan csökken a hibrid funkció következményeként… ez illúzió. Ami miatt mégis tetszik: rövid utakon akkuról szépen csendben lehet közlekedni (ZEV) akár 50km/h-val, ha kell lehet vele 4 kerekezni egy gombnyomásra, intenzív gyorsításnál a dízel motor mellett besegít a villany és együtt úgy mozgatja az 1800kg-os kasztnit, hogy az fantasztikus. Imádom… A francia hibrid technikától persze mindenki fél, de azért azt érdemes tudni, hogy a hibrid rendszer elektromos részeit a BOSCH készítette, az akku pedig SANYO, szóval nem sok francia elem van az elektromos hajtásláncban. A témában ajánlom ezt a szakmai cikket elolvasni, sok hasznos infóval szolgál: https://autotechnika.hu/data/file/2071/9721,34-42 A hátsó kerekekre szerelt villanymotor egyébként gázelvétel után rekuperál és ezzel együtt nagyon erős fékhatást biztosít, ami miatt a fékek használata kevésbé szükséges, így sem a fékpofák, sem a féktárcsák nem kopnak olyan gyorsan, de ez csak 120km/h alatt működik. E felett a villanymotornak már nincs szerepe, mivel az lekapcsolásra kerül. A villanymotor egyébként az automata váltó fokozatok közötti kapcsolásakor is besegít, így csökkenti az autó bólogatását. Pusztán az érdekesség kedvéért: a hibrid akku állapotát ellenőrizve azt találtuk, hogy az pillanatnyilag a gyári névleges kapacitás 95%-át biztosítja, ami 5év használat után szerintem egy jó érték.
Az autó egyébként nagyon csendes, remek a a zajszigetelése. Autópályás utazás mellett a szélzaj és a futómű felőli zaj sem tolakodó, simán lehet normál hangerővel beszélgetni az utastérben. A futómű viszont elég kemény, ami miatt az úthibákat bizony lehet érezni. Nekem speciel az autó fordulékonysága parkoláskor egy kicsit nehézkesnek tűnik, persze ez is ízlés kérdése.
Nagyon praktikus még a lenyitható csomagtér ajtó, ami nagyban könnyíti a ki- és berakodást azzal, hogy így eltűnik a csomagtér pereme és az egy síkba kerül a csomagtér padlójával, segítve a gyereknek az iskolatáska berakást, apának a zsugor víz beemelését.
Üzemeltetés: megvásárlásakor csináltattam vezérlés és generátor ékszíj, valamint üzemanyag szűrő cserét rajta. Olaj és levegő+pollen szűrő cserét 10e km-ként kap (gyári ciklus 30e lenne), ennyit megérdemel. Komolyabb meghibásodása egy alkalommal volt, pontosabban vélhetően már hibásan vettem meg az autót. Gyanús volt, hogy a start-stop soha nem állítja le a motort és teljesen villany üzemben sem megy a kocsi, mert mindig jár a motor. Kis kutatás után kiderült, hogy az elektromos vákuumszivattyú ment tönkre, ami a fékrendszer működéséhez kell az elektromos üzemben. Mivel ez elromlott így a belsőégésű motort kellett járatnia a computernek ahhoz, hogy a szükséges fékhatás meglegyen. A hibás alkatrész cseréje óta az autó tökéletesen működik. Kopp-kopp.
A fogyasztása hosszú távú átlagban 6.5-6.8l közötti, vegyes használat mellett. Persze ez simán felmegy 8-9l-ig télen, városban, rövidebb utak esetében.
Hibalista
- elektromos vákuum szivattyú, anyag ~30e, munka ~20e - irányjelző izzó - tolató lámpa izzó
Ide hordtam szervizbe
saját szerelő, háznál
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane II 1.4 Tce | Következő autója? | Kíváncsiságból nézegettem csak, de nem találtam még jobbat. :) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
