A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 3008 (2009)

3008 PEUGEOT 3008 2.0 HDi HYbrid4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Rakétatudomány földi halandóknak

Szöveges ítélet

Meglepően kevés népítélet született eddig a Peugeot 3008-ról és talán még kevesebb a dízel-hibrid változatról, pedig egyre több van belőlük az utakon és a használtató kínálatban is. Emiatt gondoltam, hogy érdekes lehet másoknak is az autóval kapcsolatos elmúlt 1.5 éves tapasztalatom.

Külső: ez ugye szubjektív dolog, de nekem tetszik. Látszik hogy átgondolták, megtervezték, nem csicsás, nincsenek rajta felesleges ki és beugrások az egész kocsi egy nagy tömb. Szeretem nézni amikor a parkolóban visszaérkezem hozzá, jó érzéssel tölt el. A miénk színe gyöngyházfehér, ami szerintem illik ehhez a formához, de sajnos a kosz az nagyon meglátszik rajta.

Belső: ezen a téren a franciák szerintem elég jók és ez ebben az autóban is tetten érhető. A felszereltsége Business Line amit itthon – tudtommal – nem forgalmaztak, értelmezésem szerint ez még egy fokkal az Allure felett van. Belül nagy a tér, nagy a távolság a tető és a fejem között (175cm magas vagyok) és hatalmasak az üvegfelületek, így az autó jól áttekinthető. A ki- és beszállás nekem roppant kényelmes. Tetszik az első két ülés közötti könyöklő és az, hogy alatta hatalmas rekesz található. Amit hiányolok az a szemetes, ez sem elől, sem hátul nincs rendesen megoldva.
A műszeregység fehér és narancs színű, szépen kidolgozott és rengeteg infót szolgáltat, ez talán sokakat megrémíthet, de én szeretem. A műszerfal tetején található kijelző szintén sok infóval szolgál: navigációt, hibrid használati arányt és akku töltöttséget, rádió információkat és iránytűt biztosít.

Vezetés, napi használat: ez a dízel-hibrid kombó szerintem fantasztikus dolog. Állítom ezt annak ellenére, hogy már tudtommal leállították a gyártását mert nem jött be a PSA-nak. Azt ne gondolja senki, hogy a fogyasztás radikálisan csökken a hibrid funkció következményeként… ez illúzió. Ami miatt mégis tetszik: rövid utakon akkuról szépen csendben lehet közlekedni (ZEV) akár 50km/h-val, ha kell lehet vele 4 kerekezni egy gombnyomásra, intenzív gyorsításnál a dízel motor mellett besegít a villany és együtt úgy mozgatja az 1800kg-os kasztnit, hogy az fantasztikus. Imádom… A francia hibrid technikától persze mindenki fél, de azért azt érdemes tudni, hogy a hibrid rendszer elektromos részeit a BOSCH készítette, az akku pedig SANYO, szóval nem sok francia elem van az elektromos hajtásláncban. A témában ajánlom ezt a szakmai cikket elolvasni, sok hasznos infóval szolgál: https://autotechnika.hu/data/file/2071/9721,34-42 A hátsó kerekekre szerelt villanymotor egyébként gázelvétel után rekuperál és ezzel együtt nagyon erős fékhatást biztosít, ami miatt a fékek használata kevésbé szükséges, így sem a fékpofák, sem a féktárcsák nem kopnak olyan gyorsan, de ez csak 120km/h alatt működik. E felett a villanymotornak már nincs szerepe, mivel az lekapcsolásra kerül. A villanymotor egyébként az automata váltó fokozatok közötti kapcsolásakor is besegít, így csökkenti az autó bólogatását. Pusztán az érdekesség kedvéért: a hibrid akku állapotát ellenőrizve azt találtuk, hogy az pillanatnyilag a gyári névleges kapacitás 95%-át biztosítja, ami 5év használat után szerintem egy jó érték.
Az autó egyébként nagyon csendes, remek a a zajszigetelése. Autópályás utazás mellett a szélzaj és a futómű felőli zaj sem tolakodó, simán lehet normál hangerővel beszélgetni az utastérben. A futómű viszont elég kemény, ami miatt az úthibákat bizony lehet érezni. Nekem speciel az autó fordulékonysága parkoláskor egy kicsit nehézkesnek tűnik, persze ez is ízlés kérdése.
Nagyon praktikus még a lenyitható csomagtér ajtó, ami nagyban könnyíti a ki- és berakodást azzal, hogy így eltűnik a csomagtér pereme és az egy síkba kerül a csomagtér padlójával, segítve a gyereknek az iskolatáska berakást, apának a zsugor víz beemelését.

Üzemeltetés: megvásárlásakor csináltattam vezérlés és generátor ékszíj, valamint üzemanyag szűrő cserét rajta. Olaj és levegő+pollen szűrő cserét 10e km-ként kap (gyári ciklus 30e lenne), ennyit megérdemel. Komolyabb meghibásodása egy alkalommal volt, pontosabban vélhetően már hibásan vettem meg az autót. Gyanús volt, hogy a start-stop soha nem állítja le a motort és teljesen villany üzemben sem megy a kocsi, mert mindig jár a motor. Kis kutatás után kiderült, hogy az elektromos vákuumszivattyú ment tönkre, ami a fékrendszer működéséhez kell az elektromos üzemben. Mivel ez elromlott így a belsőégésű motort kellett járatnia a computernek ahhoz, hogy a szükséges fékhatás meglegyen. A hibás alkatrész cseréje óta az autó tökéletesen működik. Kopp-kopp.
A fogyasztása hosszú távú átlagban 6.5-6.8l közötti, vegyes használat mellett. Persze ez simán felmegy 8-9l-ig télen, városban, rövidebb utak esetében.

Hibalista

- elektromos vákuum szivattyú, anyag ~30e, munka ~20e - irányjelző izzó - tolató lámpa izzó

Ide hordtam szervizbe

saját szerelő, háznál

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2013
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Megane II 1.4 Tce Következő autója? Kíváncsiságból nézegettem csak, de nem találtam még jobbat. :)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 3008 2009 (2009)

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)