Szipipeti - fürge igáslova
Szöveges ítélet
Munkahelyi kocsi. Céges. (Lízinegelt). 18.000 km-el vettem át és a kb.: 2.5 év alatt most tartunk 57.000 km-nél.
Nem sok, de ennek 85%-a főváros belvárosi és reggeli/esti csúcsforgalmában. Néha van némi autópálya. (akkor persze tartós 130). A szokásos kommerszfehér. Két személyre vizsgáztatva, gyárilag kisteher kialakítással.
Tapasztalatok:
Raktér: Első üléssor mögött rács, és a raktérben egy műanyagburkolat. Recés, kicsit nehezen tartható tisztán, csúnyán is karcolódik. A rács a magasabb termetűeknél megakadályozza a teljes kihasználhatóságát az ülések állíthatóságának, nekem a 175 cm-el még jó, de magasabbaknak okozhat gondot. (mégis csak egy kisautó). Egy csőkeret tartja a raktérburkolatot a hátsó üléssor helye felett az ablakok alsó vonalban, már kicsit meglógósodott, fáradni látszik. Ezek behatárolják az amúgy sem hatalmas rakteret. Egy nagyobb gyümölcsösrekesz a kötelező dolgoknak, és egy nagyobb utazótáska a munkásruhaszettnek el is foglalja közel a felét a raktérnek. Ezek állandóan bent vannak. Még egy infó: a gyár a két hátsó ajtóról nem spórolt el semmit, ott a könyöklő/ablakemelő a teljes értékű ajtóburkolat mindkét hátsó ajtón. (Ezek szerint olcsóbb végig tolni így a gyártósoron, mint egy pucér műanyagot gyártani fele/harmada súllyal, fix ablakkal?)
Futómű: teljesen meg vagyok vele elégedve, fekvőrendőrt nem szereti, de normál körülmények között teljesen megbízható minden legális sebességtartományban. Kényelmes „kiautós”.
Kormány: sokaknak nem tetszik a kis méret, de nekem szimpatikus, nem foglal sok helyet, áttételezéssel sincs semmi gond. Hirtelen váltásokra a futóművel együtt jól reagál. Kis karosszéria mérettel igen jól manőverezhető. És ami a lényeg, viszonylag könnyű, gyors a parkolás a belvárosban, parkolóházakban.
Karosszéria: kapja a parkolások során az ajtórányitásokat, rátolatásokat, van bő 4-6 ilyen sérülés. Nagyon könnyen lepattan a fényezés. Gépháztetőn „A” oszlopon már kb.: 20-25 kavicsfelverődéses fényezéshiba.
Motor: Évente, vagy 25e-ként a kötelező olajcsere, ez alatt gyakorlatilag „0” az olajfogyasztás. Túrbóra igyekszem vigyázni, nem pörgetem hidegen, pálya tempó után 1-2 percet üresben járatom. A cirka 40.000 km alatt megevett kb.: 30 liter AdBlue-t, olajat nem kellett utántölteni.
Váltó: áttételezés jó, de egy 6-ikat elviselne. Motorerő is bírná, ez esetben lényegesen kisebb fordulaton lehetne a 130-at tartani pályán. Addig (különösen városban) kellően fürge, de 130 környékén már veszít a vehemenciából.
Beltér: 2 embernek éppen elegendő, bár az utastér elrendezések nem teszik „munkásautóvá” Látszik eredeti verzió mire készült. Műszerfal nincs túl bonyolítva. Szükséges dolgok rendben vannak, üzemanyagszint jelző pontos, 1 köz kb.: 6 liter, ez normál 100 km hatótáv. Jól tervezhető. Központi kijelzőre fórumokon sok a panasz.
Ami jól működik: telefon (iPhone és Android) könnyen csatlakozik, kormányról és érintőkijelzőről is szépen kezelhető. Rádió inkább átlagos, hangszórók még annyira sem, mindegy, szól.
Néhányan panaszkodnak a bonyolultságára, (keréknyomásőr, klímavezérlés, ect…) Én bele sem mélyedtem, telefont, rádiót kezelje. Másra nincs szükségem. Tény első nekifutásra bonyolult lehet. Elméletileg fogyasztást figyel, statisztikázik és egyéb más apróságok stb.
Tapasztalt hibák: jobb első menetfény izzója néhányszor kiégett, a foglalat csatlakozóinak kijjebb feszegetése orvosolta a problémát, azóta nem jelentkezett.
28.000 km-nél parkolás közben nekimentek a nem behajtott tükörnek – a bérbeadó szervizelte.
35.000 km környékén elkezdett valami rezonálni egy jellegzetes fordulatszámnál a műszerfalon belül. Ez néha előjön.
48.000 km-nél a szivargyújtó melletti USB csatlakozó ajzat becsúszott az üregbe, még nem szedtem szét, annyit nem ér. Kell egy 3-as elosztó enélkül is: céges és priváttelefon töltés, illetve DashCam.
50.000 km-nél komplett fékbetétcsere volt.
+ 2 defekt
+ 3 ízzó
Ami nem tetszik és máshogy csinálnám: sofőr részére a bal láb helyére gumiborítás, csak a csupasz szőnyeg van, rögtön dzsuvás. Jobb ajtó elektromos emelője nem automata, nyomni kell folyamatosan, lehetne! Start/stop rendszer érezhetően spórol a dugókban, de nem egy kifinomult megoldás, automata váltóval jobb kombó lenne.
Fogyasztás átlag: 5,85 L/100 km.
Hibalista
- jobb első menetfény izzója néhányszor kiégett, a foglalat csatlakozóinak kijjebb feszegetése orvosolta a problémát, azóta nem jelentkezett. - 28.000 km-nél parkolás közben nekimentek a nem behajtott tükörnek – a bérbeadó szervizelte. - 35.000 km környékén elkezdett valami rezonálni egy jellegzetes fordulatszámnál a műszerfalon belül. Ez néha előjön. - 48.000 km-nél a szivargyújtó melletti USB csatlakozó ajzat becsúszott az üregbe, még nem szedtem szét, annyit nem ér. Kell egy 3-as elosztó enélkül is: céges és priváttelefon töltés, illetve DashCam. - 50.000 km-nél komplett fékbetétcsere volt. - + 2 defekt - + 3 ízzó
Ide hordtam szervizbe
Peugeot CarNet - Csepel, Védgát utca
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 39000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | L400 | Következő autója? | 308 SW 2.0 HDi 2015 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
