Street fighter
Szöveges ítélet
Pozitívumok:
A kocsi tökéletesen megfelel annak, amire tervezték. Városi harcos. Jól gyorsul 0-ról olyan 70-ig. Pörgős kis motor, lehet vele szlalomozni. Szeret lámpától lámpáig gyorsulni. Viszonylag kopmakt. Kicsi autó, de azért mindig megoldottuk valahogy, hogy elférjünk benne. Sosem hagyott ott az út szélén. Könnyű vele parkolni. Ennyit a pozitívumokról.
A bajok:
Félévente olaj pótlás/csere kell neki. Megeszi az olajat. De szervízek egybehangzó véleménye szerint ez teljesen normális. Indokolatlanul sokat fogyaszt (akkor is, ha valaki óvatos duhaj). Nem autópályára való. 140 felett elszáll a fogyasztás (9,5 - 10 liter) és zajossá válik. 150-nél már kimondottan erőlködik. Rosszul viseli a terhelést is. Én 75 kg körül vagyok. Ha mellém beül apám a 100 kilójával, az már igencsak megérződik a teljesítményen, de még az is, ha hátra bepakoljuk az 50 kilós kutyát. A tengelytáv kicsi, vagy a kiegyensúlyozás nem jó, de kanyarban nem ad túl sok biztonságérzetet (bár azért dolgozik rendesen, sosem hagyott cserben).
Kényelem szempontjából ezt a kivitelt nem vitték túlzásba.
A javítás és az alkatrészek nem olcsók. Ráadásul a motortér kialakítása sem könnyíti meg az ember dolgát. Egy izzó csere sem egyszerű... Márpedig eszi az izzókat is, akár csak az olajat. A márkabolt szerint is típus hiba ugyanis, hogy néha kicsit túl sok kakaót ad az elektronika az égőkre... Ez pedig nem segít sokat az élettartalmán...
Az autó relatív elég kevés kilómétert ment, így hiba sem volt vele sok, de az látszik rajta, hogy az évek alatt a kopó felületek az utastében azért így is megfáradtak. A 16 éves Octáviám jobban néz ki belülről... (nem ergonómiai értelemben, mert abban jobb a francia, viszont a kilincsek a felületek stb. elöregedtek kevés használat mellett is).
Alacsony. A magyar utak nem a barátai: a legkisebb kátyú, vagy a legjobb minőségű földút is okozhat kellemetlen meglepetéseket, szíve szerint ez az autó csak verseny pályán szeretne menni még ha erre teljesen alkalmatlan is (merni kell nagyot álmodni). Parkolásnál, ha orral a patka felé állunk nagyon kell vele vigyázni, mert pikk-pakk letéphetjük a lökhárítót a legkisebb járdaszegélyen is!
Nagyon laza, nagy holtjátékú a váltója üresben. Hidegben nehézkesen kezdi a napot. De pontos. Viszont az is érződik rajta, hogy később ez lehet az autó gyengéje. Ráadásul én szerettem, de aki a feszes váltókhoz van szokva, az utálni fogja ezt a lötyögős stílust.
Kicsi a vezető tere. Én csak 170 cm vagyok. Nekem még kényelmes volt éppen hogy. Nagyobb embereknek biztos komoly fejtörést fog okozni, hogyan állítsák be maguknak az ülést és a kormányt és a ki és beszállásnál is okozhat kényelmetlenséget.
Apróság lehet, de a gyári hangrendszer hiába a hat hangszóró, említésre sem méltó. Autópályán pedig olyan hangos a kicsike menetzaja, hogy értelme sincs bekapcsolni.
Összegzés:
Alapvetően jó autó városi használatra (kompakt, sosem hagyott cserben, dinamikus), de sokat fogyaszt, drága szervizelni és nem szereti az autópályát. Ár/érték arányban egyáltalán nem jó választás szerintem!
Hibalista
- Kopó alkatrészek, - Kipufogó cső 1x - Kipufogó felfüggesztés javítás 3-4x - Eszi az olajat, mint a disznó!
Ide hordtam szervizbe
Budán az Bécsi útnál. Kritikán aluli.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Több márka szervizben is járt. Végül csak a Dózsa György út jött be. A többi említésre sem érdemes. Ez az egy korrekt, de cserébe drága.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 77000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 306 | Következő autója? | Octávia |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
