Kis kompromisszum, de szerethető (ha kíméled, meghálálja)
Szöveges ítélet
Összességében jó kis gép, és szép is. 206osból átülve az első ami feltűnt, az a váltó, ezerszer jobb (kivéve a rükverc, az még valamiért mindig recsegős-kétkuplungozós). Jó a futómű is, kanyarban egész jól teljesít, jól tűri a kátyúkat is. Terhelten, 4 fővel is biztonságos vele a közlekedés. Kicsit lágy, azonban nem dől, borul.
Mivel a 206osunkban is ugyanilyen motor volt, ezért nem vártam csodát a menetteljesítmények terén. Számítottam arra is, hogy ez nehezebb autó, mindezek ellenére egész jól lehet vele haladni, még előzni is, ráadásul keveset fogyaszt (érdemes odafigyelni a fogyasztásmérőre! Értem már el hosszú távon, városon kívül, átlagosan 4,9 literes fogyasztást is). Minőség terén sokat javultak, az ajtó csukás hangja is egész tűrhető. Jó a hangszigetelés is. Bár a karosszéria elemek illesztési hézagai nem tetszenek, nem egy Toyota…
A féket is csak dicsérni tudom, remekül adagolható és erős. Bár egy kátyú vagy mélyebb aknafedő fékezés közben megviccelheti a vészfékrásegítőt, és olyankor idegesítően bekapcsol a vészvillogó..
Már új kora óta gyakran nem akar pöccre indulni a motor, de egy minimális gázfröccs segít.
Szerviztörténet:
A 30ezres átvizsgálásig szinte havonta kiégett egy izzó, fényszórótól függetlenül, ezt a szervizben valami feszültségszabályozóval kiküszöbölték. A vezetőoldali szekvenciális ablakemelő hibája miatt az ablakemelő gombsort garanciálisan kicserélték.
60ezres szerviz utáni helyzetjelentés: hibák nem jelentkeztek, megbízhatóan viselkedett az autó.
Egy német autós szaklap tartóstesztjén a BMW x3-asnak nagyobb volumenű hibái jelentkeztek ugyan ennyi Km után. Nem elfelejtendő, hogy a 207-es 10 millió forinttal olcsóbb gépjármű.
90ezres szerviz: nem jelentkeztek hibák!
120ezres NAGY szerviz: hibák ismételten nem jelentkeztek (tipikus nagyszervizes alkatrészcserék)
130ezer: szelephézag beállítás, ezt érdemes elvégeztetni!
150ezer: Mivel ugyanaz az 1.4-es, 75 lóerős motor van benne, mint a 206-osokban is volt, így nem volt meglepő, hogy hengerfejtömítés cserére szorult. Gyakori jelenség ezeknél a motoroknál(reggelente dadogott a motor, nem ment egy henger, míg be nem melegedett, és folyamatosan fogyott a hűtővíz). Ezen kívül szükségessé vált a féktárcsák cseréje is.
170ezer: Baloldali féltengely szimering csere.
180ezer: Elérkezett a kuplungtárcsa csere ideje. Ez is várható volt! Futómű még mindig nem kopog, pedig ezt nagyon nem lehet kímélni, amilyen utak vannak! A műanyagok sem ciripelnek! Egyéb meghibásodás nem jelentkezett.
Azt kell mondjam 200 ezer km megtétele után, hogy megéri kímélve vezetni az autót. Kerülgetni a kátyúkat, kímélni a motor, stb.! Út szélén még nem hagyott. 150 ezer km-ig ezzel az autóval nem volt gond!
Hibalista
- 1. vezető oldali ablakemelő(garanciális csere) - 2. gyakran kimentek az izzók 30ezer km-ig - 3. hengerfejtömítés csere 150ezer km-nél - 4. baloldali féltengely szimering csere 170ezernél.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Qualite
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 199305 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 206 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
