A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 207 (2006)

207 1,6 Hdi SW 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

Igazi zsákbamacska

Szöveges ítélet

Hol is kezdjem... Már a 206-os használatakor megfogadtam, törjön el a kezem ha még egyszer Peugeot-ot veszek. Hozzáteszem, ezt nem is magamnak, hanem a feleségemnek vettük... Hosszas utánjárás után (nagyon sok típus felmérése és kipróbálása) kompromisszumos döntés született a 207 javára.
Meggyőző volt a próbaút, bár akadtak negatívumok, de ez már valóban nem a régi összetákolt 206 érzetét kelti, hanem érződik, hogy a franciák elkezdtek autót gyártani. Sajnos a többi autógyár már túllépett ezen a minőségen, így ismét lemaradt egy lépéssel...
Mivel én lényegesen több km-t vezetek, úgy döntöttünk, egy ideig nálam lesz, mihamarabb jöjjenek ki a gyerekbetegségek. Akkor még nem tudtam, elég sok már az érett felnőtt betegsége is. Ami első próbaútkor kiderült: nagyon kényelmes kemény ülések, de semmi oldaltartása sincsen. A csúszós kárpiton nehéz kényelmes pozíciót találni főleg kanyarokban. A másik probléma a gázpedál körüli rész. A 206-ban a középkonzol nem akadályozott a pedálnál, de itt bevitték egészen a pedál mellé és egy szélesebb cipőben már nehezebb betalálni a gázpedálhoz, bizony az első percekben néha a fékpedált is megnyomtam miatta, némi meglepetést okozva. Gondoltam majd megszokom. Egy idő után valóban meg lehet. Az ablaktörlő lapátok az üvegen olyan hangot adtak, mintha homok lett volna a gumi helyén és csíkozva törölt. Azt hittem valami van a gumin, kezemet végighúztam a élén. Fekete por lett az ujjamon, vagyis már porladt a gumi ami már pár éve valamilyen másik autón élte le az életét. Ahogy teltek a napok, hetek, egyre több kis meglepetéscsomag bukkant fel. Kezdődött azzal, kb 1.000 km után 1.500-as fordulatnál valami berezonál a motornál. Hidegen pedig úgy hallani, valami le fog törni és leesik. A szervizben azt mondták, a hővédő lemez lazult fel, de megjavították. Nem sikerült megoldani, mert azóta is létezik a jelenség. A futómű is zörög, de ott sem találtak semmit. Érdekes. Azután már nem is vittem minden aprósággal vissza, összegyűjtöm és majd 1 hét múlva a 20.000-es szerviznél adom le a listát. Azonban volt ami miatt néha be kellett látogatnom. A napellenző 1 hónap alatt (5 alkalommal hajtottam le és fel) a kezemben marad. Az összeszerelés minősége... Már meg sem lepődtem azon amikor menet közben a hátsú futómű felől fura zaj tört elő. Este volt, hiába néztem megálláskor alá, nem láttam semmit. Reggel ismét bekukkantottam és lám, meglett a zaj forrása. A rugóvédő műanyag burkolat esett le félig. A kerékhez és a földhöz csiszolódva adta a fura hangot. Már 2 hete megrendelték, de még semmi. Azt mondták garanciában nem cserélik, mert nem bizonyítható a hanyag gyári szerelés... No comment.
Összefoglalva a négy hónap történéseit, elég vegyes benyomásokat szereztem. Az autó összességében elég jó, a motor kifogástalanul dolgozik baráti fogyasztással, a fokozatok kapcsolása már már kifogástalannak tekinthető. A futómű feszessége (merev hátsó híd) miatt elég kemény még két személlyel is, de családdal vagy csomagokkal nagyon komfortos. A kanyarstabilitás nagyon jó, nem alul- vagy túlkormányzott, ez nagy előrelépés a 206 túlkormányzottsága után. A motorhang erősen tolakodó, mintha a kesztyűtartóban lenne az erőmű. Lenne mit javítani a hangszigetelésen. A futómű a nyomvályúkat érzékenyen visszaadja, autópályán bizony meglepetés is adódhat belőle, ugyanis a sebességfüggő kormánymű nagyobb tempónál már meglehetősen kemény, a korrigáláshoz bizony bele kell kapaszkodni a kormánykerékbe.
A csomagtartó mérete nem éppen világbajnok, de kisebb családi kiránduláshoz bőven elegendő. Külön dícséret a hátsó üléssornak, ledöntve teljesen síkba kerül a csomagtartóval, jelentősen megnövelve a teret és nem kell bosszankodni azon, ha egy hosszabb tárgyat kell betolni, nem akad el félúton.

Az igazat megvallva kettős érzésem van az autóval kapcsolatban. Használható, gazdaságos, jó és kellemes vele az utazás, de a sok apró hiba beárnyékolja a használhatóságot. A 4,5 milliós vételárat az eddigi hibák miatt kicsit sokallom. Remélem minden probléma kiderül még a garanciaidő alatt, mert ha nem, bizony súlyos összegekbe kerül a javítás.


2011.11.05.
Közel a 90.000 km-hez hírt adok a további tapasztalataimról.

Ami azt illeti, nem nagyon változott a helyzet. A zörgések a motorból, futóműből megmaradtak. Sajnos 40.000 km-nél már a komplett kuplungrendszert cserélni kellett, már a harmadik fokozatban megcsúszott egy komolyabb gyorsításkor előzésnél. Érdekes momentum, hogy szétszereléskor nem látszott kopás egy alkatrészen sem, úgy tűnik kicsit gyengébbek voltak a rugók a kelleténél és nem látták teljesen el a feladatukat, a használat során pedig hamar elfáradtak. Az új LUK kuplungszett azóta tökéletesen dolgozik... Ez 76.000 Forintomba került. A következő nagyobb probléma a fék. Az amúgy elég jól adagolható fékrendszerben a főfékhenger adta meg magát 75.000-nél. Először levegősödésre gondoltam, de a fékolajcsere után is megmaradt a benyomáskor lassan beeső pedál hibája. Egy teljesen átlagos használat mellett ezt elég komoly problémának ítélem, ráadásul ez is komoly összegbe, 42.000 Forintba került. Kb. egy hónapja fel akarták törni az autót, de nem sikerült. A zárat (csak ahova a kulcsot be kell dugni, nem az egész szerkezetet) rongálták meg amit cserélni kellett, az ajtólemez pedig picit behorpadt. Gondoltam nem lesz nagy költség, hiszen az ilyen kis horpadást már pár perc alatt javítják és még a fényezés sem sérül. Kicsit naív voltam, a márkaszervizben közölték, hogy ezt kalapálni kell(!) és lefesteni az egész ajtót(!). Mivel a zárat márkaszervizben kellett cseréltetni, ezért az egész művelet miatt ki voltam szolgáltatva a szerviznek. Tudom, hogy a Casco miatt a biztosítók lehúzásából is élnek, de az önrész 100.000-es költsége nekem volt fájó. Az egész ténykedés összesen 166.000 Forintba került... Soha többet márkaszerviz. Ráadásul a festés sem sikerült maradéktalanul, vissza kellett vinnem javításra.

Az előző írásom óta szerzett tapasztalataim az autóval ismét vegyesek. Igaz, hogy nagyobb fontos alkatrészeket kellett cserélni, de kisebbek nem jöttek elő, ilyenek nem terhelték a pénztárcát. Így összességében nem volt túl költséges a szervizdíja, gyakorlatilag ezt a két alkalmat és az olajcserék idejét leszámítva nem töltött több időt szervizben. Megbízható, kiegyensúlyozott autó. A fogyasztás is beállt, vegyes használatban 4,7 liter, ami nagyon barátságos a mai időkben. Olaj, víz és gázolaj legyen benne és a világ végére elmegy. Mivel sokat cuccolunk és három gyerekkel elég sokat használjuk, tapasztalatom szerint maradéktalanul ki lehet használni a kombi jellegét az autónak. Gyerekes családoknak mindennapi használatra, kisebb kirándulásokra, nagyobb dolgok könnyű szállítására tökéletesen megfelel.

Hibalista

- Havonta 2 db fényszóró izzócsere, napellenző leesett, a hátsó futóművet borító műanyag borítás menet közben leesett, a CD néha önállóan működik, a futómű 0 km óta kopog, a műszerfalból egyre több nyöszörgő hang bújik elő, a motoron 1.500-as fordulaton valami rezonál, leállításkor pedig "kotyogó" hangot ad.

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Gerico Tatabánya

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Peugeot Fábián Budaörs

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (4) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 88000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Pugeot 206 1,4 Hdi Következő autója? Audi A6
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 207 2006 (2007 - 2007)

További ítéletek (60 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)