A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 207 (2006)

207 1.4, 8V, Trendy 

Az ítélet értékelése
3,5(4 db)

Kíméld és tönkre megy...

Szöveges ítélet

Első autóként egy használt járgányban gondolkoztam, de annyi rossz példa vett körül a használt autók terén, hogy inkább belevágtam egy újba. Mindenképpen Peugeot volt a kiszemelt. Anno a családnak egy 206-osa volt, nem volt tökéletes, de szerettük.
Így végül is belevágtam a 207-be. Nem bántam meg, mert kényelmes és kedves "kis" kocsi. A 194 centimmel is kényelmesen elférek benne és még mögém is befér valaki, aki picit apróbb.
A motor sem rossz, bár ez az alap, 1.4-es (8 szelep, 75 LE), nekem bőven megfelel. Nem gyorsulok, nem versenyzek, csak megyek. A fogyasztás sem rossz, főleg, hogy csak városban használom (most lesz egy hosszabb vidéki út, majd kiderül, hogy milyen eredményt hoz). A 206-hoz képest a váltó is sokkal jobb, bár tény, hogy a rükit nem mindig veszi tökéletesen, bár ez abszolút de nem zavar!
Ami picit fura, az a klíma, mert nem tud olyan igazán hideget csinálni, arról nem is beszélve, hogy ijesztő hangja van. De legalább a motort nem fogja meg... :)
Jó a gyári zenecucc is, bár a prospektussal és a még mindig (!) létező hirdetésekkel ellentétben nem tud mp3-mat kezelni. Jók voltak a dísztárcsák is, csak vmi ba*om lelopta őket. Az új meg elég drága, meg minek, hogy megint lelopják? Inkább gyűjtök alufelnire, az kategóriákkal szebben is néz ki!
Igazából ennyi így elsőre, ha valami történik a drágaszág életében, akkor az majd fölkerül ide... :)

Azóta túlvagyunk már egy hosszabb vidéki úton és a garis, első szervizen is. Az előbbin minden rendben volt, kílmával, öt személlyel, csomagokkal is szépen ment (100-130 km/h). Előzéseknél persze vissza kellett gangolni, de ez érthető is. Viszont a lakott területeken táblázott 60-ról vissza 90/110-re szépen megvolt ötösben is, ez azért jó dolog, mert így nem kellett egyfolytában váltogatni. Összességében mentünk közel 600 km-ert, amit kb. másfél tankból teljesített is. Mondom, tele volt a csöppség... :)

A szervizen is minden rendben volt, mindent jónak találtak (szerencsére) és valóban, nem kellett fizetnem semmit sem. Ez lehetne legközelebb is így, bár sztem a fizetéses része már húzósabb lesz, mint most... :)

Mostanság bővülni fog a gyári zene egy erősítő-mélyláda párossal, de hangsúlyoznám, hogy nem a bömbölős hülyegyerek feeling miatt, hanem a mélytartomány bővítése céljából. Nekem nem az a lényeg, hogy a kocsin kívül hallják a zenét, hanem, hogy bennt szóljon szépen... Ez egy picit húzós lesz, mert a kábelezés nem éppen egyszerű mutatvány, dehát valamit valamiért!

Az említett elromlások kezdenek kicsit idegesítőek lenni. Mondjuk az izzócsere a legkevesebb, bár cumis, mert nem igazán fér be a kezem, szóval macerás lesz minden cserefolyamat. A motor egész jó, leszámítva pár hülye hangot, de semmi jelét nem mutatja, hogy vmi nem lenne oké.
A fékes dolog egyenlőre az aktuális cumi, majd lesz azzal is valami, legvégső esetben szabályoztatom...

Megvolt a kötelező szerviz. 86 ezer volt a vége, rohadt drága. És még a féktárcsák mindig hullámosak, csak nem volt további 45 ezrem azokat is cseréltetni...

Két éve hengerfej-tömítést kellett cserélni, mert átszakadt. Megcsináltuk, minden szép volt és jó.

Egy hónapja reggel elment a hűtés, szerencsére a fedélzeti számítógép és a vízhőfok jelző kirángatott a hajnali kómából és idejében megálltam. Megszorult a termosztát, 20 ezer magyar valutáért lett is új.
Utána állandóan levegősödött a rendszer, hiába légtelenítettük le (mert ugyan képes lenne magát a szuszogós kupakon keresztül légteleníteni, de mégis van egy légtelenítő csap a fűtéscsövön, ejnye no). Rendben, akkor vezérléscsere, úgy is lassan aktuális lenne. Nini, csapágyas a vízhűtő, hogy mik vannak?! Megvolt, hűtőlötty betölt, aztán lelégtelenítés. A fűtéskörben még mindig volt vízcsobogás, de sebaj, majd lelégteleníti magát. Közben a hűtő nekiállt gőzölögni, na már csak ez kellett. Jó, akkor hűtőtömítő adalék bele, csak megoldja. Majd hazafelé, az utolsó pár méteren óriási fehér füst, az összes hűtőfolyadék és olaj elfolyt, kerregő hang...
És most itt áll a parkolóban, 74 ezer kilométerrel hengerfejesen. Csodálatos Szlovákiában összerakott mérnöki csoda. Mert ha kitapostam volna a belét, akkor azt mondom, megérdemlem. De nem, mindig figyeltem rá, nem pörgettem túl, nem terheltem feleslegesen. És mégis ez van. Ráköltöttem több, mint 100 ezer forintot és semmit nem ért.
Végül bevittük a Gablini M3-ba, ahol szétszedték és 200 ezer forintért rendbe rakták. Ez persze nem a Gablini baja, Ők csak a munkájukat végezték (hozzáteszem egyébként eddig a legkorrektebb szerviz, amiben voltam). Azóta szépen jár, még a futóművön lesz némi munka, de az a kiváló magyar utaknak tudható be.

Hibalista

- Szerencsére eddig még semmi, bár a dísztárcsákat már lelopták (természetesen ez nem az autó hibája). - - Azóta azért változott pár dolog... Mindkét első tompított izzó kiégett, a váltó a hátramenetet nem igazán szereti mindig, érdekes kerregő hangot hallat a motor és a fékek fölhullámosodtak. Ez az utolsó a legrosszabb, mivel kopó alkatrészre 10.000 km-ig van garancia, úgyhogy ez mehetne saját zsebből, ha lenne rá keret. Majd egyszer, addig meg minden fékezésnél rángat... - - 47 ezer kilométernél kiszúrtam, hogy vízköves a blokk. Irány a szerelő ismerős (mert szakszervizre kinek van pénze), hopp ott az olaj is folyik. Ok, hengerfejtömítés csere. Egy három éves, 47 ezer kilométeres kocsinál. Röhej! Azóta még baj van a hűtéssel is, a hűtőfolyadék is elfolyik valamerre. De, hogy merre? Nem is látni semmit. Ja, az ékszíjfeszítőt nem is mondtam, az potom 26 ezer forint. - - Kb. 74 ezer km: hengerfej és szelepfedél tömítés, termosztát, olajteknő, hűtőrendszer mosás+feltöltés, 2 db hűtéscső, mind a 4 henger síkolása, stabilizátorrudak, kormányösszekötő gömbfejek.

Ide hordtam szervizbe

Peugeot P.M VácItt csak a nullás szervizen voltam, azóta sem mentem arra. Nem túl szimpatikus a népség arrafelé.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Peugeot Gablini M3Korrektek, hívtak ha bármi van, normálisak és tényleg van hozzáértés. Ha már mindenképpen szakszerviz, ide ajánlott Pugot vinni.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 74000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Semmi.
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 207 2006 (2007 - 2007)

További ítéletek (60 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)