Arra jó, amire kitalálták
Szöveges ítélet
Céges, rakteres, három ajtós verzió. Előtte 200.000 km-en át egy rakteres 206-ost vezettem, így érdekes volt összehasonlítani a kettőt.
Forma: Meg voltam róla győződve, hogy a 206-ot nem lehet űberelni, időtálló megjelenést alkottak a franciák, de nem így van. A 206 a 207 mellett kicsit olyan, mint a plasztikai műtétekkel hellyel-közzel még jó formában tartott, 50 felett járó hölgy. Jól néz ki, meg is dugnánk, de a fiatalabb azért csak friss hús. Oldalról és félprofilból nagyon el van találva, igazi fenevad benyomását kelti. A lecsapott sárvédőíveket szoknom kellett egy kicsit, de már régen nem zavarnak. Nagy előnye a 206 Van-nel szemben, hogy a hátsó oldalablakok valóban ablakok, így kevesebbet kell szerencsétlenkedni ferde parkolóból történő kitolatásnál. Elölről egészen más arcot mutat, a hatalmas lámpák és a b@szott nagy (mert nagy) márkajeltől olyan érzésem van, mintha az egész autót összepaszírozta volna valami.
Belső: Számomra egyértelműen szebb a 206-nál, sokkal modernebbnek hat a műszerfal, és mivel a középkonzol szögletesebb a 206-énál, így komolyabbnak is hat az egész. Francia barátaink itt már nem trükköztek a vészvillogóval, nincs egy nagy buci baromi rossz helyen, helyette van egy teljesen átlagos kapcsoló. Valahogy urasabb belső ez, mint a 206-é. Az ülések szemre jobbak, mint amit aztán hosszú úton tapasztalunk, pár száz kilométer letekerése után már fájhat a derék.
A beltér egyébként egyöntetű fekete, javarészt műanyag, de engem nem zavar, könnyebb takarítani. A gyári hangszórók nem nyújtanak túl sokat, de nem is ezért vannak. Amit nagyon rühellek, az a tükrök mozgatására szolgáló joystick. Nem azért, mert rosszul néz ki (bár elég érdekes), hanem azért, mert mindenki azzal akarja kinyitni az ajtót, ami ugye azt eredményezi, hogy minden utas kiszállása után hajolhatok át a túloldalra megigazítani.
Motor: ne várjunk csodát, nem versenymotor. Míg a 206-ost egészen szépen mozgatták a pacik, a 207-est inkább cibálják, mint húzzák. Érezhetően nehezen bírnak a megnövekedett kasztnival és ezt mind dinamikában, mind fogyasztásban megérezzük. Míg a 206-ost sikerült minden esetben a hihetetlen 4 liter alá szorítanom (na nem sokkal), addig a 207-est egyszer sem tudtam öt liter alá vinni. Jobban forgatva, vagy autópályán 130 és 150 km/h között már nagyon megnő az étvágya, ehhez nem voltam hozzászokva. Kétezres fordulat alatt ne is nagyon várjunk semmit, sokkal döglöttebb idősebb társához képest, 3000-es fordulat tájékán meg már olyan hangos, hogy szinte fáj. Olajfogyasztásban vannak érdekes dolgok, mert 12.000 km-nél (20.000 lenne két olajcsere között) gyakorlatilag elfogyott az összes motorolaj, de ezt még betudtuk a bejáratásnak. Most pedig 36.000-nél ismét eltűnt a készlet, úgyhogy nem bírta ki a kötelező szervizig.
Váltó: itt elég komoly változás történt, egyrészt rövidültek kicsit a sebességi fokozatok hosszai, másrészt sokkal precízebb, pontosabb lett az egész. Már nincsenek azok a hangos koppanások, amik az előző modellben, van helyette szépen, pontosan megvezetett, halkan becsusszanó szerkezetünk.
Futómű: nekem a 206-al sem volt semmi gondom, ez is hozza a kötelezőt. A nagyobb gumik miatt még stabilabb, még jobban lehet vele kanyarodni.
Extrák: elektromos ablakemelő, bal oldalon le-fel automata. Van klíma is, ami nagyon jól teszi a dolgát, többen panaszkodtak már nyáron, hogy hideg van az autóban. Két légzsák, ABS, bár ezek manapság már nem extralistás dolgok.
Hibák: - a szokásos kéthavi izzócserék megmaradtak azzal a különbséggel, hogy míg a 206-nál a hátsókhoz sosem kellett nyúlni, addig ennél a hátsó helyzetjelzőket nagyon kell figyelni. Egy darabig működött a lámpabúrára mért határozott, de nem túl erős ütés, de gyorsan cserések lettek az izzók. Elöl már megszoktam, rutinszerűen cserélem pár perc alatt.
- Nem tudom, hiba-e, de szerintem túl sok olajat eszik.
- "Félautomata" üzemmód, hibáknál írok róla
Hibalista
- Izzók (elvégre francia) - Gyorsításnál negyedik és ötödik fokozatban 2000 ford/perctől olyan, mintha csúsztatnám a kuplungot. Közeledik a 40.000-es szerviz, majd megnézetem ezt is, - Ajtók lógnak, - Raktér (mert ez rakteres) zörög, - Első fokozat kicsit néha nehezen kapcsolható
Ide hordtam szervizbe
Peugeot C-Mobil Nincs velük semmi gond, bár még csak egyszer voltam náluk...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | Astra Caravan 1.7 CDTi |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.3/10) |
