A kis sportos
Szöveges ítélet
Egy lerohadt Focus helyett kellett váratlanul keresnem új autót. Kisebb kocsi jöhetett számitásba, ujabb évjárat és nagyobb csomagtartó a pici gyerekünk miatt. Három-négy modell jöhetett számitásba, de végül a P 207 SW mellett döntöttem, mivel a helyi mérkaszervizben bukkant fel, nagyon szép megőrzött állapotban. A 420 literes csomagtartója a kategóriához képest jó, nekünk éppen határeset a babakocsi és a bőröndök miatt, ha útra megyünk. A próbaúton meggyőzött az autó, hogy a 95 ló nem is olyan rossz (inkább 100 ló feletti kocsijaim voltak).
Jó egy éve van nálunk az autó, és a következőket tudom elmondani. A futóműve nagyon jól hangolt, egész sportosan lehet vele venni a kanyarokat. Sokat vezettem hegyi utakon, és mondhatom hogy nagyobb sebességnál is nagyon jó az úttartása. Az autót egész jól röpiti a MINI-ből átvett 1.4-es motor (BMW Peugeot közös fejlesztés). Már kb 2800-nál jól húz, és megjelenik egy sportos hang is, olyan amilyen a Minikre jellemző. A nyomaték elosztésa rendkivül jól el lett találva. Autópályán előzéseknél szinte sose kell 4-be visszaváltani, esetleg a német autópályán ahol 200-al jönnek a fenekembe. Az autó 130-ról is szépen gyorsit 150 fölé is. Sima közúton is könnyen előzök általában visszaváltás nélkül. A fogyasztás nem a kategória bajnoka. Közúton eddig a legjobb 5,2 liter volt amit elértem (kihalt országút), de általában 5,6-5,8 a fogyaztása. Autópályán 130 mellett kb 6,8-7,4 attól főggően hogy hányan vagyunk, mennyire pakoltunk fel, van-e ellenszél stb. Viszont 150-es tempót tartva akár a 8,5 litert is megeszi.
A belső tér nagyon jól van összeszerelve, zizegés sehonnan sem hallatszódik. A múszerfal áttekinthető, modern kialakitású. A keztyőtartó is klimatizált. Az ülések sportosak, nagyon jól tartanak kanyargós utakon is, sok órás hosszu úton sem fársztó az ülés. Egyedül a lábtérrel van gond, ha a pici fiunk mögöttünk ül a gyerekülésben. Hogy ki tudja nyujtani a lábát, nekem kell kissé előrébb tolni az ülést. Igy hoszabb úton a lábaimnak nem kényelmes a pozició. Az utastér szelőztetése/melegitése lehetne kicsit erősebb, számos autóban erősebben fújnak a fokozatok. De azért a nagy hőségben sem kell 3-as fölé kapcsolni a kapcsolót. A klima egyébként nem vesz el a motor erejéből, csak alacsony fordulaton érezni egy kicsit nyugtalanabb járást. A sebességváltója nagyon preciz, erre a modellre már sikerült összehozni a Peugeotnak is egy jó (kitünő) váltót. A kocsin panoráma ablak is van, ez engem nem izgat fel, de a feleségnek és a gyereknek tetszik.
A kocsi jó egyévnyi használat után is (5 évesen) szinte probléma nélkül fut. Az egyik henger gyújtáselosztója ment tönkre, és semmi több. Kb 5000 km-ként kell hozzáöntenem 0,7-1 liter olajat, ez állitólag ennél a motornál normális jelenség.
Mindent összevetve mondhatom hogy a kocsit élvezet hajtani, szépen pörög a motorja, ez a karosszéria telitalálat az 1.4 vti motorral. A csomagtartó is megfelelő 2-3 személyel nyaralásra, kirándulásokra.
-------------------------------
Közben eltelt még két év, igy 3 év használat után az autó 7 éves lassan. Összesen 62000 km-t raktam bele, igy a km óra 162.000 mutat jelenleg. Az autóval továbbra is nagyon elégedett vagyok. A motor nyomatéka továbbra is lenyűgöz, bármelyik autópálya emelkedőn 5. sebességben vigan felmegy, sőt még gyorsit is, ami egy 1.4-es motortól igazán meglepő. Az átlagfogyasztása továbbra is 6,7-6,8 liter vegyes használat mellett. Az olaj fogyasztása kicsit nőtt közben, kb. 4.500 km után gyulladt ki a lámpa, hogy hozzá kell önteni. A szerelőm tanácsára az eddigi 25.000 km-kénti olajcserét (gyárilag 30.000 km az olajcsere intervallum) 10.000 km-re csökkentettük, mert már elég sokat lement az autó. A Total 5-40W olaja helyett most Total 10-40W olajat töltök, és az olajfogyasztás jelentősen csökkent.
Az elmúlt 2 évben néhány kisebb javitás becsúszott. Kb 128.000 km-nél az egyik hátsó lámpa zárlatos lett, igy ki kellett cserélni. Nem sokkal később egy hátsó csapágy kopott el. Kb. 145.000 km-nél volt egy termosztát csere. A következő olajcserénél kell féktárcsákat és fékeket cserélni (a levezetett 62.000 km óta még nem voltak cserélve). Igy összegezve a javitásokat, a lámpával volt pechem, a többi az szokványos kopásból eredő dolog volt. Mivel viszonylag sok km van már az autóban, lassan a cseréről kell gondolkodnom. Mivel az autót szeretjük és jól teszi a dolgát, ezért lehet hogy még egy évig nálunk marad.
Hibalista
- - Gyujtáselosztó 1 db - ------------------ - - - 1 db hátsó lámpa - - 1 db hátsó kerékcsapágy - - termosztát
Ide hordtam szervizbe
Maszek, régi ismerős (korrekt és olcsó)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Gablini cserélte az elosztót, korrekt gyors munka volt
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 62000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus 1.6 TDCI | Következő autója? | új Honda HR-V ? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
