A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 206 (1998)

206 1.4 SW 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Zsombi

Szöveges ítélet

Második Peugeot-m, volt már egy 306-os is korábban. Ezúttal egy tréfálkozó Mondeoból szálltam ki, és megbízható autót kerestem. Mivel az előző Peugeot bevált, ezt a típust választottam ismét. Kicsit kényelmetlenebb, keményebb rugózás, mint a 306-os volt, jobban is zörög belül. A motor 1.4-es, 75 lóerős, khm...nem egy bivaly, de ezt már megszoktam. 1-2 fővel még csak-csak, de öten beleülni = folyamatos padlógáz.

A kevés kilométer okán még nemigen voltunk szervizben a kötelezőkön kívül. Egyébként a már korábban jól bevált Frédi-Béni Peugeot a szervizünk, gyorsak, korrektek, márkaszervizhez képest barátságos árakkal, ajándék büféutalvánnyal :). Ugyanez nem teljesen igaz a budai Peugeot Fábiánra. Kétségtelen ,hogy ide nem bejelentkeztem, hanem beestem. Háromhengerezett az autó, ez volt a legközelebbi márkaszerviz. Sokat kellett várni, de ennek végül is megvolt az oka, és előre szóltak is: vizsgáztatós napjuk volt. Ezalatt a munkafelvevőtől megtudhattam, hogy nyilván a gyújtótrafósor adta meg magát, mivel ezekkel ez szokott történni. (Jelzem, azóta 12 ezret mentem, és még nem történt.) Időközben bevitték az autót a műhelybe, majd kijött a szaki, aki azt mondta, lehet, hogy nem(csak) a trafósor, hanem a befecskendező szelep is meghalt. Eztán a két úr felvonta a szemöldökét, és kérdést intézett hozzám: cseréljük mindkét alkatrészt? Együtt 78 ezer lesz. Némiképp köhécselni keztem a nem várt kiadás hallatán, és azt mertem javasolni, hogy tán kezdjük az egyikkel. Újabb szemöldökfelvonás következett: melyikkel? Némi tétovázás után a befecskendező szelepre böktem, mivel az egy kicsit olcsóbb volt. Amikor kézhez kaptam a számlát, mögé volt tűzve a hibakódolvasás eredménye. Legfőképp emiatt kapott a Fábián kedvezőtlenebb minősítést. A papíron ugyanis egyértelműen a 4. henger befecskendező szelep hibája szerepelt. Ehhez képest simán kicseréltették volna a trafókat is. Az óradíjaik is elég ütősek az üllői szervizhez képest. Ekkor egyébként 38 ezer volt az autóban.

Most 50 ezer km van benne, olajcsere lesz esedékes. Bár a gyári szervizperiódusa 30 ezer km, a szerviz szerint nem ajánlatos ennyit várni. 15 ezrenként olajat cseréltetek tehát. Ez az autó kétségkívül jobban bírja a hosszabb csereperiódust, a 306-nál tartani kellett a tízezrenkénti szervizt, afölött utána kellett tölteni az olajat. Ez szemlátomást bírja 15-ig is, legalábbis olaj nem fogy belőle.

Mivel Peugeot ez is, nem hazudtolja meg magát: hallom már a jobb elejében a gömbcsuklót, előbb-utóbb cserés lesz, gondolom. Ezen kívül semmi gond vele. A régi 306-oshoz nagyon hasonló produkciót nyújt, pedig 8 évvel későbbi évjárat. Megbízható, ámde gyenge motor. 150 ezerig nemigen van vele gond, mondják a guruk.

Összességében elégedett vagyok vele, ám elképzelhető az autócsere a teljesítménye miatt. Még nem találtam olyan utódot, ami nem sokkal idősebb, viszont sokkal jobban megy. Van ilyen rengeteg, csak - ahogy olvasgatom az ítéleteket - nagyon sok márkához roppant gyenge a szervizháttér, viszont rengeteg a motorelektronikai probléma. Én meg nem szeretnék valami vacak kütyü miatt az autópálya menti árokban éjszakázni. Könnyen lehet, hogy marad egyelőre ez. De hogy mi lesz 2-3 év múlva???



Hibalista

- Befecskendező szelep

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Frédi-Béni, Üllő

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Peugeot Fábián, Bp XI Jászóvár u.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 16000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 34000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Mondeo 2.0 TDCI Következő autója? nagyobb teljesítményű kombi (de hogy mi????)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 206 1998 (2005)

További ítéletek (506 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)