Zsombi
Szöveges ítélet
Második Peugeot-m, volt már egy 306-os is korábban. Ezúttal egy tréfálkozó Mondeoból szálltam ki, és megbízható autót kerestem. Mivel az előző Peugeot bevált, ezt a típust választottam ismét. Kicsit kényelmetlenebb, keményebb rugózás, mint a 306-os volt, jobban is zörög belül. A motor 1.4-es, 75 lóerős, khm...nem egy bivaly, de ezt már megszoktam. 1-2 fővel még csak-csak, de öten beleülni = folyamatos padlógáz.
A kevés kilométer okán még nemigen voltunk szervizben a kötelezőkön kívül. Egyébként a már korábban jól bevált Frédi-Béni Peugeot a szervizünk, gyorsak, korrektek, márkaszervizhez képest barátságos árakkal, ajándék büféutalvánnyal :). Ugyanez nem teljesen igaz a budai Peugeot Fábiánra. Kétségtelen ,hogy ide nem bejelentkeztem, hanem beestem. Háromhengerezett az autó, ez volt a legközelebbi márkaszerviz. Sokat kellett várni, de ennek végül is megvolt az oka, és előre szóltak is: vizsgáztatós napjuk volt. Ezalatt a munkafelvevőtől megtudhattam, hogy nyilván a gyújtótrafósor adta meg magát, mivel ezekkel ez szokott történni. (Jelzem, azóta 12 ezret mentem, és még nem történt.) Időközben bevitték az autót a műhelybe, majd kijött a szaki, aki azt mondta, lehet, hogy nem(csak) a trafósor, hanem a befecskendező szelep is meghalt. Eztán a két úr felvonta a szemöldökét, és kérdést intézett hozzám: cseréljük mindkét alkatrészt? Együtt 78 ezer lesz. Némiképp köhécselni keztem a nem várt kiadás hallatán, és azt mertem javasolni, hogy tán kezdjük az egyikkel. Újabb szemöldökfelvonás következett: melyikkel? Némi tétovázás után a befecskendező szelepre böktem, mivel az egy kicsit olcsóbb volt. Amikor kézhez kaptam a számlát, mögé volt tűzve a hibakódolvasás eredménye. Legfőképp emiatt kapott a Fábián kedvezőtlenebb minősítést. A papíron ugyanis egyértelműen a 4. henger befecskendező szelep hibája szerepelt. Ehhez képest simán kicseréltették volna a trafókat is. Az óradíjaik is elég ütősek az üllői szervizhez képest. Ekkor egyébként 38 ezer volt az autóban.
Most 50 ezer km van benne, olajcsere lesz esedékes. Bár a gyári szervizperiódusa 30 ezer km, a szerviz szerint nem ajánlatos ennyit várni. 15 ezrenként olajat cseréltetek tehát. Ez az autó kétségkívül jobban bírja a hosszabb csereperiódust, a 306-nál tartani kellett a tízezrenkénti szervizt, afölött utána kellett tölteni az olajat. Ez szemlátomást bírja 15-ig is, legalábbis olaj nem fogy belőle.
Mivel Peugeot ez is, nem hazudtolja meg magát: hallom már a jobb elejében a gömbcsuklót, előbb-utóbb cserés lesz, gondolom. Ezen kívül semmi gond vele. A régi 306-oshoz nagyon hasonló produkciót nyújt, pedig 8 évvel későbbi évjárat. Megbízható, ámde gyenge motor. 150 ezerig nemigen van vele gond, mondják a guruk.
Összességében elégedett vagyok vele, ám elképzelhető az autócsere a teljesítménye miatt. Még nem találtam olyan utódot, ami nem sokkal idősebb, viszont sokkal jobban megy. Van ilyen rengeteg, csak - ahogy olvasgatom az ítéleteket - nagyon sok márkához roppant gyenge a szervizháttér, viszont rengeteg a motorelektronikai probléma. Én meg nem szeretnék valami vacak kütyü miatt az autópálya menti árokban éjszakázni. Könnyen lehet, hogy marad egyelőre ez. De hogy mi lesz 2-3 év múlva???
Hibalista
- Befecskendező szelep
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Frédi-Béni, Üllő
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Peugeot Fábián, Bp XI Jászóvár u.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 16000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mondeo 2.0 TDCI | Következő autója? | nagyobb teljesítményű kombi (de hogy mi????) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
