Városi céklafőző
Szöveges ítélet
2003-ban vettem két évesen 28e km-el, három év alatt(néhány gárdonyi kitérőt leszámítva) csak a városban használtam (napi 35-40km), beletettem 25ezret és semmi említésre métló hibája nem volt. Fél évente eljártunk szervízbe, szokásos folyadékcsere, szűrőcsere stb., de semmi okom nem volt panaszra.
A kis motor városban nagyon praktikus, mert fürge, de keveset fogyaszt, országúton viszont nem érdemes komoly előzésekbe kezdeni. 1 személlyel üresen 150 a vége, de kell egy kis idő, amig felgyorsul. Vezetőként és első utasként nagyon kényelmes, a kesztyűtartó és térsége jól ki van alakítva (elfér a telefon, pénztárca, aprópénz napszemüveg - ráadásul nem egybe rekeszbe zsúfolva), a hátul ülőknek már kényelmetlenebb, mert kemény a pad és a támlából is kispórolták a szivacsot a lábakról nem is beszélve. A csomagtartó is csak szimbólikus méretű, de egy-két sporttáska azért befér.
Sajnos a "reaktor" a dugóban állást soha nem bírta, 4-5 perc után felment 90fokra és nagy robajjal beindult a hűtő. (Előtte a 106-ban sajnos ez utóbbi gyakran elmaradt, ezek szerint ez Peugeot betegség.)
Tavaly nyáron a három hónap alatt belettem közel 20e km-t, ami valószínűleg sok volt neki egyszerre, mert az ősztől egymást érték a problémák; szeptember-féktárcsa, október-termosztát (kb. 30eFt), november-leállt két henger (77eFt). Innen kezdődött az autó sikersorozata, Újévkor utolértem egy BMW-t, motorháztető fényezés, kalapálás 30e...a javítás utáni éjszaka a telep őrkutyája felkergetett rá egy macskát- motorház, bal sárvédő és bal küszöb fényezés ismét 40eFt...Március óta újra túlmelegszik a dugóban...
Röviden összefoglalva olyan elővárosiaknak vagy vidékieknek ajánlanám, akik országúton, rövid távokra használnák, mert a nagyvárosi dugóban állást nem bírja a hűtője, a családi utazásokra pedig az 1100cme3 nem alkalmas. Alapjába véve jó kis autó, hiányozni fog!
A fenti írás élesítése óta eltelt közel 5 hónap, azóta meglett a felmelegedés oka... koplett ventillátor és hűtőelektronika csere+a kötelező vizsga díja 110eFt... egyre inkább kezd már elegem lenni ebből az autóból, de 5 hónapja nem tudok rá vevőt találni, egyszerűen senkinek nem kell beniznes használtautó manapság...
Azt hiszem módosítom is az értékelését.
Hibalista
- Féktárcsa, termosztát, leállt két henger, ad-hoc jelleggel kiugrik 3.-ból, az antenna mellett beázott, hűtőelektronika és teljes ventillátor csere
Ide hordtam szervizbe
PATAKI Autószervíz - Diósd, Angelika út
Korrekt, gyors, megfizethető
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 28000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 106 | Következő autója? | Polo v Yaris |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
