Szerető tigris
Szöveges ítélet
Az autó 1999-es évjáratú fehér színű, öt ajtós, használtan jutottunk hozzá 2001-ben, 25ezer és párszáz kilométerrel, egy kelet magyarországi Peugeot szalonból. Második tulajként kereken kétmillió forintért, ami mostanra sajnos már jócskán lecsökkent.
„Extrákat” illetően, vezetőoldali légzsák, állítható kormány, első elektromos ablakok, központi zár és itt ki is fulladt az egész.
Elől két gyári hangszóró, amit egy kazettás már majdhogynem a kőkorszakból származó még a megboldogult Skoda Favoritunkból kimentett Blaupunkt kazettás autórádió jelentette a hangtechnikát, ami mondanom sem kell eléggé sivár volt, de legalább az első tulajdonosának volt annyi szépérzéke, hogy nem fúratta ki a díszes kalaptartót, hogy tovább rontsa a gyári hangszórók gyatra hangját ovál hangszórókkal... Orvoslása ennek, ha egy teljesen új rendszert épít be az ember, és itt jön a nagy előnye az autónak. Nagyon egyszerűen szerelhető ez a majdhogynem első széria, az ajtóban lévő kábelátvezető csövek belsejében még nem kábelkonnektorok vannak, így nem kell furkálni a hangszórókábel átvezetésénél, és imádkozni, hogy el ne csapjuk az ablak vagy a központi zár kábelit. A rádió eltávolítása sem kíván mérnöki diplomát.
Motorikusan, nem tudok rosszat mondani róla, aki ezt az 1,4-es 8 szelepes motort választja, tisztában van vele, hogy nem egy versenyautót vesz, ami szinte a legtöbb fordulattartományból vetélytársak százait fogja megalázni, hanem egy megbízható alacsony fogyasztású kisautót. Az alacsony fordulatot nem bírja, nekem eleinte az elindulás egy idegroham volt, fulladékony nagyon... Kettesben meg kell tanulni vele okosan kanyarodni, másképp elég valószínű, hogy megáll alattunk. Nekem 1-2 napomba telt mire hozzá tudtam idomulni ehhez az ótóhoz. Fogyasztásáról csak jókat tudok mondani, városban, ha az ember nagyon erős kényszert érez, hogy tövig nyomja a pedált, akkor sem eszik 9-10 liternél többet, átlagos érték nálam kb 7-8 liter. A legnagyobb előnyök városon kívül jönnek ki 5-ödikben 130-as tempónál 5-6 literrel beéri az autó. Fékekkel különösebb bajom nem volt, 50.000 környékén kellett a betéteket kopás miatt cserélni. Kormányzása normális erre sem tudok sok rosszat mondani, talán annyit, hogy a szervórásegítés lehetne kicsit erőteljesebb. A váltó pontosan kapcsolható, kopogós.
Futóművéről pár szóban csak annyit, hogy szerintem elég keménynek mondható, persze nem ebay-ről vagy egyéb helyekről beszerezhető csodálatos keménységű rugókról beszélek amikkel ha egy úthibába futunk elharapjuk a nyelvünket. Egy szokványos gyári autóhoz képest kemény, ennek előnye, hogy egy-egy élesebb kanyarban nem feltétlenül leszünk tengeri betegek, bár itt jön be a képbe, hogy az üléseknekben észre lehet venni egy kis oldaltartást biztosító párnázást, ami inkább dísznek mint funkcióját teljes mértékig betöltőnek mondanék. A gyári gumiméret 175/55 R14, de aki fél a csúszkálástól azt simán rátehet 195/55 R15-ös gumikat, ami valószínűleg idén nyáron meg is lesz téve. Bár ez az én hülyeségem, keveslem a 175-ös szélességet...
Az ülések, sok autóhoz képest kényelmesek, igaz hosszabb úton nem a legjobb. Belső terét tekintve szerintem sok autógyár példát vehetne a design-ról, igaz az anyagválasztás siralmas, a műanyagok sajnos kopoknak, de amikor az ember ilyen áron vesz autót szerintem, valahogy számít rá, hogy nem biztos, hogy egy Bentley minőségű belsőt fog kapni. Abszolút megszokás kérdése, akinek tetszik, tetszik akinek nem az meg vesz mást... Belső méreteiben sajnos nem bővelkedik, hosszú úton nem tanácsos túl magas embereket ültetni hátra, mert elképzelhető, hogy kényelmetlen útjuk lesz. Átlag magasságú emberek számára elfogadható a hátsó rész.
A karosszériájában annyi hiba volt, hogy a gyárban a hátsó szélvédőt rosszul ragasztották fel, ez kikezdte a csomagtérajtót, ezt orvosolni kellett mindenképpen, hogyha nem akarok pár éven belül egy új csomagtérajtót venni. Ezen kívül a jobb küszöb lett lebombázva egy kedves társasházi önkéntes betontuskója miatt, minden tiszteletem az övé! Másik hibája, hogy tavaly pár fiatal ugródeszkának nézte a motorháztetőm, és némi horpadás éktelenkedik rajta, ezt cserélni kéne.
Összefoglalva szeretem ezt az autót, nagyon jó vétel volt, megbízható, fiatalos és nem utolsó sorban nagyon dekoratív, csak ajánlani tudom mindenkinek!
Hibalista
- hűtőcsere, fékbetétcsere, jobb hátsó lámpa hátlapjának cseréje mivel az érintkezők tejlesen eloxidálódtak, hátsó dob csere, hűtventillátor motorjának a cseréje
Ide hordtam szervizbe
Debrecen, maszek Peugeot szervíz
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
abszolut jók a tapasztalaok
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 25165 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | MAJD |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
