Szeret, nem szeret
Szöveges ítélet
A negatív felhangok ellenére tettük le voksunkat egy 206-os kombi mellett és azt kell mondjam, összességében elfogadható kompromisszum. A mai napig vonzó járgány f?leg kishazánkban lehet ideális családi kocsi: az utastérbe négy feln?tt éppen befér, a jó méret? csomagtartó pedig minden kritikán felüli (nagyon egyszer? rakodni, akár a külön nyíló szélvéd?n át is, gumírozott az alja, lehet rögzíteni a csomagokat és a KRESZ tartozékokat is). A bels? tér persze valóban kínai gagyi m?anyagból készül hangsúlyozott perforációs vonalakkal és állandó, sz?nni nem akaró nyöszörgéssel, zörgéssel (a kalaptartó és a B oszlop a legnagyobb zajforrás). A kormány nagyon rossz szögben áll, a magasságállítás sem segít, szerencsére az ülések (sport) nagyon kényelmesek, de a beállításuk nagyon durva (menet közben balesetveszélyes!). Egy-két dolgot sikerült eldugniuk (pl. elektromos ablakemel? a két els? ülés között) és bizony sok minden jár durván, darabosan (kapcsolók, napellenz?k, kormánykapcsolók). Pozitív viszont a rengeteg rakodóhely az utastérben, a keszty?tartó hatalmas, térképtartó zsebb?l négy is van, az ülések hátára is lehet cuccolni, csak használható pohártartókat felejtettek el mellékelni. A gyári CD-rádió önmagában nem rossz és nagyon klassz, hogy a kormányoszlopról is lehet vezérelni, de valami idióta pont oda tervezte a hangszórókat az ajtókon, ahol normális esetben az ember térde pihen (kitakarva nagyjából az egészet - egyébként ez nem csak a 206-os problémája). Ami még az utastérrel kapcsolatos probléma, hogy nagyon úgy t?nik, nem tesztelték külön a kombi változatot: ez egyrészt lemérhet? a karosszéria hiányzó merevségében, másrészt az igencsak alulméretezett h?tés/f?tésben. Elöl teljesen rendben van, de hátul már katasztrofális a helyzet, télen pillanatok alatt bepárásodnak a hátsó oldalablakok, amiket szinte lehetetlen aztán megtisztítani és ilyenkor zavaró, hogy a csomagtér körüli üvegfelületek sötétítettek (parkolóházban és éjszaka is zavaró egyébként). Nyáron meg a klímából érezni vajmi keveset hátul, pedig az ülések alatt elvileg hátra van vezetve...).
Az ódivatú motor megbízhatóan teszi dolgát, nálunk nem jelentkezett indítási probléma. Egészen jól gyorsul, de 130 felett minden ereje elfogy, a gyári 174-es végsebességi adat szép álom (óra szerint 166 a maximum). A váltó közel katasztrofális, hosszú utakon, akadozva mozog (f?leg egyes és rükverc) és olyan, mintha tejfölös dobozból rakták volna össze. Az áttételezése is nagyon rossz, a kettes hatalmasat ejt a fordulaton, ez emelked?n nagyon kellemetlen tud lenni (alacsony fordulaton kelletlen az 1.4-es), az ötös meg túl hosszú. Mindeközben teljes akusztikai aléfestést ad munkájáról. A zajszigetelés nem az igazi, a motor magasabb fordulaton nagyon búg, a futóm? folyamatosan surrog és dübörög. Apropó futóm?, a rugózás enyhén kényelmetlen, idegesen viselkedik az autó, kanyarban is, pedig amúgy szépen fekszik az úton. A kormány egy kicsit nehezebb a kelleténél, ehhez képest nem ad olyan sok információt az útról. A pedálok m?ködése is elég gyatra, a fék félútig szinte nem is m?ködik, aztán gyorsan beer?södik, mit mondjak, könny? adagolni... A kuplung nagyon durván, hirtelen kapcsol össze, emiatt nehéz rángatás nélkül váltani és nagyon is könny? lefullasztani a kocsit.
A klímát és az ABS-t ajánlom mindenkinek, utóbbit mivel a nem túl er?s fékek viszonylag könnyen blokkolnak.
Gazdaságilag nem meger?ltet? az autó fenntartása, a fogyasztás klímával sem megy 8 liter fölé, a CASCO, a szervízek és az alkatrészek sem drágák. Az autó maga sem az (legalábbis az akciós változatok). Min?ségi problémák eddig nem jelentkeztek, bár már kétszer is volt visszahívási akció (érdekes módon mindkét hiba napokkal a visszahívásról szóló levél érkezte el?tt jelentkezett). Egyszer valami kábel elszabadult a motortérben, de fél perc se volt helyreilleszteni. Az autó mostanában egy kicsit félrehúz (nem guminyomás miatt), így valószín? a Budapest nev? ementáli sajt megkezdte futóm?pusztító tevékenységét...
Szóval a 206 SW olyan, mint egy szép feleség: sok mindent megbocsájt az ember, de id?röl id?re elgondolkozik, megéri-e.
El?nyei:
+ Jó méret? utastér, nagyon jól használható csomagtér
+ Nyomatékos, takarékos motor
+ Jó felszereltség
Hátrányai:
- Viszonylag zajos m?ködés
- Minden szempontból rossz váltó
- Durva m?ködés (pedálok, kapcsolók, stb.)
- Kellemetlen vezetési pozíció
- Gyatra anyagmin?ség
Bár korántsem tökéletes autó, azért az árához képest teljesen rendben van. Akinek több hely kell, vegyen Astra Classic Caravan-t, akinek jobb min?ség Fabia Combi-t - mindkett? drágább azonos felszereltség mellett és hát formailag labdába sem rúghatnak a szépséges Peugeot mellett.
Hibalista
- Hátsó kilincs huzalja elszakadt (garanciális)
- Visszahívási akció keretében két probléma: önm?köd? duda és rosszul rögzített hátsó ablak.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Centrál
Egészen korrektül dolgoznak, nem túl vészes árakon.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ibiza | Következő autója? | Citroen C4 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
