Plázacicák autója: épp annyira megbízható, mint ?k
Szöveges ítélet
Nos.
A most bemutatásra kerül? gépjárm? – az autó címet nálam ki kell érdemelni – már számomra a múlté.
Ezért kéretik a leírtak olvasásakor figyelembe venni azt a közhelyet, hogy az id? megszépíti az emlékeket!!!
A Pug206 tudtommal az EU egyik – illetve ha jól emlékszem valamely évben a – legnagyobb darabszámban eladott személygépkocsija volt.
Gondolhatnánk, amib?l ennyit eladnak az biztos jó. Erre persze lehet azzal tromfolni, hogy az emberek nem feltétlenül azt veszik, ami jó. Inkább azt, amit jónak tartanak. A döntést leginkább laikusként hozva, bed?lve a marketingnek (lásd még máshol: parasztvakítás).
Ja és állítólag az emberek szeretik a szép dolgokat. Ami viszont szubjektív kategória. (Objektíven csak ronda lehet valami...)
Nos. Szerintem a Pug206 nem is szép – de elfogadom, hogy sokan annak tartják –, viszont s legf?képp azonban nem is nevezhet? jónak.
S itt ugrik be a következ? közhely: állítólag mindenkiben van bizonyos fokú mazochizmus. Talán itt van a kutya elesve...
Na de vegyünk át cégünkben a végre kiérdemelt vállalati Pug206 kulcsait. Gyönyör? sötétkét szín, 5 ajtó és – s ett?l egész testem megborzong – majd 1400 ccm és 75 tüzes paripa. Lesz itt hasítás!!!
S itt és most leplezzük le, miért is hittük azt eddig, hogy a kisautók utastere nem lehet sokkal kisebb a nagyokénál, hiszen majdnem akkora a lábtér. (Tegyük hozzá, bizonyos kisautóké tényleg alig kisebb.)
Viszont most valami irtózatos átverést vélek felfedezni. Az ül?lap véget ér a combom közepénél. Igaz, sudár 180cm-s termetemmel már az egyik vidéki amerikai kosárlabdacsapat is megkeresett, mondván szükségük lenne egy takarítóra, de ez akkor is túlzás.
Mert így helyem ugyan nincs több, de a lábam legalább elfárad egy óra vezetés után...
Ebbéli bánatomat semmiképp sem csökkenti azon ámokfutó dizájnernek a munkássága, aki azt hitte, ha a citromsárga legocsmányabb színével rendelkez? kárpitot tesz a keszty?tartóra s az ülések egy részére, akkor azzal jelent?sen emeli a hely luxusérzetét.
Na de feledjük az els? pofonokat – végül is céges kocsi, nem kell bele benzint fizetni –, persze hogy nem versenyezhet el?djével.
Talán ez a legjobb alkalom arra, hogy további el?nyeit fedjük fel annak, ha céges kocsival járunk és a cégnél több ilyen típus is üzemel. (Hozzá kell tegyem, hogy ez csak abban az esetben igaz, ha a szekér forgalmijában a Peugeot 206 szó szerepel).
Ugyanis céges autónál vállalatunk megbízott munkatársa nagy valószín?séggel tudja az elveszett els? rendszámtábla pótlásának mikkéntjét. Akinek viszont magánemberként kerül tulajdonába valamely példány, jó ha ennek gyorsan utánnanéz.
Tudni illik a fent említett ámokfutó dizájner valamely tréfás kedv? kollégája azt gondolta, jó poén, ha a rendszám az els? lökhárító alá nyúlik – meg ne tévesszen senkit a még lentebb nyúló vattapuhaságú gumicsík – s emiatt egy magasabb padka vagy fekv?rend?r megközelítése jó eséllyel jár együtt az els? rendszám elvesztésével.
Jut eszembe: a napokban láttam, hogy egy hasonlóan vicces figura részt vett a C4 és a Pug407 tervezésénél is...
Na de lapozzunk történetünkben el?re vagy 12-13ezer kilométert. Ez id? alatt tettünk egy kisérletet arra, hogy hozzánk hasonló sudár srácokat – 180 cm!!! – ültessünk a hátsó ülésre, akik azóta nyaki problémával küszködnek...
Meg volt egy vezérl?elektronika csere, mert szegény beszédproblémás volt. Dadogott.
Itt ülünk ebben a csodás autóban és zuhog az es?. A mellettünk ül? kollégát kicsit zavarja, hogy az ülésb?l kiálló rugó bökdösi a fenekét, de hát egyrészt ezt egy ilyen öreg és sokat futott autóban illik megérteni...
Másrészt viszont azzal kell foglalkoznuk, hogy ezen trópusi es?t által okozott beázás nyomán az antennától pont a szivargyújtó mellé csöpög? vizet hogyan tereljük el, hogy az mégse a szivargyújtóban sisteregve párologjon el, hanem inkább a váltószoknyában gy?ljön össze.
Induljunk!
Indulnánk, ha a precízen megtervezett ám sajnos már élete végét járó váltó karja hajlandó lenne kijönni az 3. és 4. fokozat síkjából. Mivel ezt sokszori kuplungolás, motor leállítás és újraindítás után sem teszi meg, bátran berakjuk 3. fokozatba a váltót és a 75 lóer? teljesítményét a kuplungon elfüstölve elindulunk.
Célunkhoz érve, miközben azzal küzdök, hogy valahogy hátramanetbe tegyem a parkoláshoz – fél percnyi próbálkozás után mögöttem megszólaló egy-egy duda mily nyugtatólag is hat – mosolyogva gondolok rá, hogy hamarosan munkehelyet váltok. Ahol nem Pug206 lesz a céges autó.
Persze nem mindeki ilyen elszánt. Az a kollégám aki a múltkor trailerrel jött vissza, még nem godolkodik váltásban. Vagy csak nem mondja?
(D)epilógus:
Eltelt fél év. Az új munkahelyemen fenn leírt - és az id? által megszépült - emlékek felelevenítése közben azt hallom valaki felvetette: itt is legyen Pug206 a céges autó.
Lehet, hogy megint álláshirdetéseket kell majd bújnom? :-(
(Utólagos kiegészítés: közben kiderült, hogy mégsem. :-)) )
Összefoglalva:
-Jobb autók ebben a kategoriában?
Punto, Polo, Fabia, Yaris, Jazz s még hosszan sorolhatnánk.
-Rosszabb autók ebben a kategóriában?
Ilyet még nem próbáltam illetve amelyiket igen, azt már jó ideje nem gyártják...
Hibalista
- Beázó tet?.
- Élete végét járó váltó (induláskor csak a 3. és 4. kapcsolható...)
- Anyósülésen kitüremkedett rugó.
Ide hordtam szervizbe
Passz. Céges volt.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 145 | Következő autója? | Céges Astra. Unalmas ez is, de legalább összerakták. |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.2/10) |
