A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 206 (1998)

206 1.6 16v XT 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Pfú de jó vagy (NEM)

Szöveges ítélet

Íme pár jó tanács és intelem ha Peugeot 206-ost szeretnél.

Azt gondolom, ha idáig eljutottál akkor biztos hallottál már a Peugeot "jó híréről", azaz a gyenge elektronikáról, a magából kiforduló hátsó hídról, esetleg a méltatlanul becsmérelt belsőről.

Mielőtt elmesélem a sztorit szeretném leszögezni: rohadt perverznek kell lenned ahhoz, hogy ezt a kocsit válaszd. Imádj bütykölni, ne ijedj meg a legváratlanabb hibáktól sem, legyen egy jó szerelőd és persze kellő pénzmagod.

Valami komoly probléma lehetett a 2000-es évek elején a Franciáknál, hogy forgalomba engedtek olyan kocsikat mint pl. ez a 206-os. Készült belőle sokféle, van is ami jól sikerült (pl. Huskyk, dízelesek.. ) de az ami nekem volt, az maga volt a katasztrófa. Ha hasonlítanom kéne valamihez akkor egy leélt, rigolyás Dubai luxusprostihoz tudnám leginkább hasonlítani.. mocskos sok pénz, türelem és idegzet kell hozzá. Viszont ha ezeket megadod neki, egy élmény vele lámpától-lámpáig menni...

Az enyém a híres NFU motorkódú változat volt. Ha nem hallottál róla akkor elég ránézned a javításokra és máris láthatod a váltó résznél miért is olyan legendás ez. Ha azt hitted, ezen csak a hátsó híd és a központi elektronika tud szar lenni akkor elárulom, hogy az NFU motorkóddal ellátott kocsikat valamiért gyenge váltóval szerelték ezért fogyó termék a bontókban (tesztként hívj fel pár franci bontót és próbálj pl az én kocsimba (2001, 1.6 16v NFU motorkód) váltót találni. Garantálom, hogy nem fogsz könnyen..)

Ennél drágább (kuplungtárcsa miatt) ha felújítod bár legalább évekig (vagy talán élete végéig) nem lesz probléma vele.

Aztán ott a hátsó híd. Szerencsére nekem már az előző, k*****a nem rendes tulaja megcsináltatta, állítólag gondozás mentes változatúra. De, hogy miről is van szó? A kedves autógyár volt olyan rendes és elkövetett egy tervezési (vagy gyártási, kinek melyik tetszik) hibát. A hátsó híd, költséghatékony megoldása az lett, hogy a hídban található tűgörgős csapágy fokozatosan elveszti a kenését majd végül meghajlik (lehet nem a legszakszerűbb a leírásom, de valami ilyesmiről van szó). Tesztelni rohadt könnyű: ha a hátsó kerék befelé dől akkor fix a javítás/csere. Ha a felnyitott csomagtartóra rárugózol és az mereven áll akkor fix a javítás/csere. Ha egyiket sem produkálja de a hátsó híd felől hangok jönnek akkor esélyes, hogy kevéssel megúszod de idővel ekkor is jön a csere/javítás. Tételben 60-80e Ft-os történet.

No és akkor az elektronikáról még nem is esett szó. Ha azt hiszed itt semmi nem romolhat el, hát neked bizony ha-ha-ha-ha-ha. Itt minden elromolhat és el is romlik. De sunyi alattomos módon. Egyik hónapban egy ilyen kis apróság, a másikban egy olyan kis apróság... Nálam, sorolom kifejtés nélkül: digitális kijelző, műszerfal óra (ezt nem én cseréltem, de volt cserélve), gyertyák, generátor, aksi, légzsák, termosztát és mindenféle szenzora, fűtőmotor, immo. Ezeknek volt valami baja, pedig csak egy évet volt nálam az autó. Egy részét magam is tudtam barkácsolni, így volt amit nem látott szerelő.

Na és arról hallottál, hogy ebből a kocsiból mindenhol folyik valami? Ez így van.. Tényleg mintha direkt ementáli lenne a motortér. Nekem a váltó, szervótartály, hengerfej tömítésnél, radiátor, hűtőradiátor, olajszűrő, olajteknő meg valami a vezérlés felől (gondolom vízpumpa). Ezekkel együtt kell tudni élni, egyik sem csinál nagy galibát.. (nálam legalábbis)

Hűtésre kitérve: félelmetes, hogy fél év alatt nem tudtam megjavíttatni azt a hibát, hogy a hűtésrendszer rendszeresen melegedett. Kánikulában, terhelésre 110 fokig simán felment pályán(!) a víz. Gondolom hűtőborda a rossz.. mivel minden mást kicseréltem ekkora már (aztán valahogy 60e-70e elköltött jóság után nincs kedve az embernek még egy "uccsó" 15e-t beleverni a kocsi hűtésébe). Mondhatnám azt is, ott rohadjon meg.. De nem fog, mert az új tulaja szépen kicserélteti... ha nem akar hengerfejen valamit javítani (természetesen az értékesítésnél ezt jelzem.. azért mégsem új kocsit fog venni annyi pénzért amennyiért elmegy. Cserébe vezérléscserét megússza.)

No de ha ennyi rossz van a kocsival akkor mi a jó benne? Jogos a kérdés. Röviden: minden más! Egy élmény neki odalépni. Yutyubon találni olyan videót is ahol a gyerek 8mp alatt (tehát 7.xxx mp) van százon. Igaz ő elég TILT-re teszi ehhez a kocsit, de lámpától lámpáig azért nincs sok ellenfele. Jöhetnek a nyikhaj konszern kocsisok, ennek ha odalépsz azért tud menni. Ehhez sajnos a váltó nem a legpontosabb, a váltásnál valahogy így képzeltem a régi Ikarus buszok váltóját is. Ha ez jobb lenne, lehetne még itt időt faragni.. (vagy nem). Pályán szintén tud menni, erőlködés nélkül viszi a 130+-os tartományt is.

Talán még a belső maradt ki. Azt mondják, gyenge, műanyag, csúnya stb... Nekem speciel bejött, az ülés kényelmes volt, a csomagtartó pont elég.. és hátul is lehetett aludni ha az asszony elzavart otthonról (na jó, ilyen soha nem volt.. szeretlek drágám)

Összességében nem vennék még egyszer 206-ot. Esetleg CC-t, de az XT, XS főleg a 2001-es szériából biztos felejtős egy életre. Persze ha családi házban laknék tökéletes lenne. Minden hétvégén fúrhatnám, faraghatnám az autót.. de így?! Így marad egy Civic mint következő, talán gondozás mentesebb jármű.

Hibalista

- Vezérlés, vízpumpa, gyertyák (szereléssel) - 80e Ft - Első fékbetét, féktárcsa (szereléssel) - 40e Ft - Lengőkar bal, jobb csere (szereléssel) - 54e Ft - Fűtőmotor (szereléssel) - 40e Ft - Fagyálló, féktisztító (nagygenerálkor) - 4e Ft - Lengéscsillapító, első (szereléssel) - 54e Ft - Fűtőradiátor (szereléssel) - 26e Ft - Stabilizátor (szereléssel) - 14e Ft - Digit panel (hőmérséklet kijelző, stb), bontott - 5e Ft - Akkumlátor 2x - 32e Ft - Váltó javítás (váltó csapágy 2x, kuplungtárcsa, kinyomócsapágy, féltengely szimering, váltóolaj) - 158e Ft - Generátor (szereléssel) - 59e Ft - Termosztát (szereléssel) - 13e Ft - Hőgomba 2x, programozás hozzá, bemérés (szereléssel) - 41e Ft - Olajcsere 2x (olaj, olajszűrő) - 30e Ft

Ide hordtam szervizbe

Ódor szervíz (opelcentrum.hu) - Kiváló munkát végeztek. Természetesen nem az ő hibájuk, hogy ennyi baj volt a kocsin. Korrektül álltak mindig hozzám és amivel odavittem a kocsit, azt meg is javították rajta.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Beleznay Autószervíz -(Peugeot bontó és szerviz, Budaörs) - Kiváló munkát végeztek ők is.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2001
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 205000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Fiesta Következő autója? Civic
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 206 1998 (2005)

További ítéletek (506 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)