Mérges cicus.
Szöveges ítélet
Megfogadtam, hogy kerek 100ezer km-nél írok egy ítéletet, elérkezett....
2004 júniusában, itthon vettük az autót, illetve testvérem vette, én átvettem 2év után. Lényeges, hogy végig családban volt, sérülésmentes, tehát objektíve lehet ítélkezni, nem az hogy megvettünk egy kiflire törött, szétküldött szart, azt még a gyártó ükanyját is elküldjük hogy mekkora szemetet gyártottak.
Az autót -kisautós mércével, minden földi jóval ellátták, pl. digit klíma, ülésfűtés, ESP, 8lufi, (ami valójában 6) fasza kis (ülőlapnál rojtosodásra hajlamos) ülések, bőr/alcantara mindenhol, elektromosan behajló tükrök, fény-esőérzékelő, ez utóbbi működése néha botrányos, de ezt más márkánál is tapasztaltam, úgyhogy nem autó specifikus hibának fogom fel. Van még szép 17-es alufelnink, (nyilván nem vették figyelembe a tervezők a pesti utakat) és persze maga a motor, 177 lóerő, 202Nm, ebből 160Nm már 2000-es fordultról rendelkezésre áll, ennek hála lentről is szépen meglódul, magasabb fordulaton pedig bődületes húzás, csúnyán túlmotorizált!
Nem tudom, korábban talán két írásban is olvastam, hogy nem elég erős, nem megy jól.
Ilyenkor azért elgondolkozok:
A, lehet beszorult egy gumilabda a gázpedál alá,
B, lehet egy RC monogramos 1.1es autóba ültették őket.
Ne viccelődjünk! 7ésfél mp alatt 100-on, nagyon sok autónak oda lehet pörkölni, sokan nem is szeretik ha a kis Peugeot ott van, sajnos elég sok agresszív megnyilvánulásban volt részem, konkrétan olyan is volt hogy utána leszorítottak. Ezzel együtt kell élni és oda kell figyelni, mert szinte mindenki csak egy kis 206-ost lát, abba bele se gondol, hogy esetleg 2x-3x olyan erős motor van benne.
Lássuk a hibákat, mondjuk ezen a téren mindig zavarba vagyok, mert látom hogy mindenki jóóóó hosszú hibalistára vár, de a két RC hibán és az egy "szokásos" 206 hibán kívül semmi. Mik is ezek? Váltóolaj szivárgás= szimmering csere, olajszűrőnél motorolaj szivárgás= O-gyűrű csere, (márkaszervizben 12ezer volt) és akkor a végére a big one, hátsó futómű tűgörgős-csapágyának a kopása, ami állítólag minden 206-ost utolér, de cserébe ha normálisan megcsinálják, nem lesz több probléma vele. Úgy legyen.
Más hiba nem volt, nincsenek elektromos hibák, a motor köszöni szépen jól van, pedig van, hogy kapja az ívet rendesen.
12000km-enként olaj és szűrők cserélve, gyertya, hűtőközeg, váltó-fékolaj előírás szerint cserélve, plusz 1szett első és hátsó fékbetétet kért még az autó és a 3.szett abroncsot fogyasztja, mondjuk a gyári szerelés P7000-es Pirellik botrányosan hamar az idő martalékává váltak, amúgy minden más gyári rajta. Futómű kemény, pattogós, de ez nem egy hétvégi bevásárló autó, fék nagyon jó, mondjuk nincs túlszervózva, taposni kell de akkor nagyot fog, kormányzás hasonló és tényleg hajlamos felkeményedni a kormány, egymás utáni gyors kormánymozdulatokra. A váltó hajlamos reccsenéssel jutalmazni a gyors váltásokat, a váltókar újkora óta lötyögős, kicsit hosszú úton jár, itt tényleg lenne hová fejlődni.
Fogyasztás városban cirka 10liter, lehet eszméletlen mód is menni, úgy 13-14, lehet finoman, úgy lemegy 10alá. Városon kívül, autópályán megint csak 10liter, lehet 200felett menni, (persze nem itthon) úgy 18, lehet finomkodni, úgy lemegy 10alá, országúton 7liter alatt is tartható, szigorúan betartva a sebességkorlátokat.
Most próbálok keresni valamit bosszantó dolgot, nehogy az jöjjön le hogy a Peugeot meleg írt egy ítéletet, mert nagyon nem így van, szeretek minden jó autót, legyen az bármilyen márka. Ja hogy nincsenek előítéleteim, meg "haver szerelő Józsi is azt mondta" kezdetű mondatok? Én kérek elnézést.
Megvan! Nem szeretem, hogy csak motorral megy a fűtés/hűtés, nem szeretem az alu váltógombot, aminél nyáron beleég a tenyerembe a váltófokozat kiosztás, télen pedig simán odafagy, nem szeretem hogy az ülés nem áll meg előre hajtva, mindig visszacsúszik, és nem szeretem hogy 15perc után kikapcsolja a rádiót az elektronika....
Hibalista
- váltóolaj szivárgás, szimmering csere, - olajszűrő O-gyűrű csere, - hátsó futómű, tűgörgős-csapágy csere.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Fábián
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
