Méregzsák
Szöveges ítélet
Nagyon megszerettem az elején, hihetetlen dinamikus, és nagyon jó menettulajdonságokkal rendelkező kényelmes autó, amihez 6-10l közötti fogyasztás párosul. A 10l-t csak 180-as tempónál lehet elérni és kicsit túl is szárnyalni, de vegyes használattal nyáron 6,7, télen 8 között ment minden nap. 2000 alatt eléggé kicsi a nyomatéka, és nem is szereti a motor az ilyen fordulatszámot, de efölött magához tér, és meglepő, hogy milyen autókat sprintel le.
A belső nekem nagyon tetszik, fekete-bordó, kényelmes és jól tartó kagylóülések, bőr kormány, és nagyon sok aprósággal figyeltek a vezető kényelmére. Hosszú távon is használható, de inkább csak két személynek, mert a hátsó üléseknél nincs túlságosan sok hely. A szélvédő gyönyőrű nagy, bár az A oszlopok fura helyen vannak, de ez megszokás kérdése, nekem sikerült. A csomagtartó nem nagy, de remekül alakítható, sajnos a pótkerék nem teljes értékű, és rossz helyen van (a kocsi alatt), amit leereszteni csak a csomagtartó kipakolása után lehet. A belső eléggé zörgőssé vált 4 év után, főleg az itthoni, rossz, városi utakon hallható, autópályán csak motorzaj van 150 felett.
Az autó napi használatban van, több nyaralást, hosszú távú utat ért már át, két személynek nagyon javaslom, akár gyerekkel is, de egy nagyobb családnak, vagy baráti társaságnak érezhetően kicsi, a csomagtartó, meg a hátsó ülések miatt.
A teljesítmény/ár/fogyasztás dimenzióba nézve nagyon jó kompromisszum, két ok miatt is. Az egyik az, hogy a tömegéhez mért teljesítménye igen kedvező, és emiatt gyorsul jól. Hasonló tolóerő/tömeg arányt csak nagyon drága autóknál, sokkal komolyabb fogyasztás mellett lehet elérni. Tovább ennél jobb teljesítményű autót sokkal drágább fenntartani, mert ugyanilyen vezetési élmény eléréséhez kétszer-háromszor ekkora fogyasztás párosul (az kocsi áráról nem is beszélve), és általában ezen két ok miatt nem cseréltem még le az autót.
A hátrányok közé elsősorban a kis méret, és a gyatra utak el-nem-viselése társul, ami sok embert visszariaszthat, de nekem bőven megérte az eddig ráköltött összeget.
Hibalista
- Az első négy évben nem kellett hozzányúli semmihez, majd egy koccanáson és néhány elemcserén (lámpa, motorháztető, bal első sárvédő) kívül a futómű adta meg magát. Az első futóművön több alkatrészt kellett cserélni az utolsó két évben pl. lengőkart, csapágyat, meg a kötelező elemeket (fékbetét, olajcsere...stb.). Az első években a szervizköltség gyakorlatilag nem volt, az utolsó két évben 200 ezret költöttem rá.
Ide hordtam szervizbe
Central Autó - borzalom, lassúak, nem fényeznek rendesen, könyörögni kell a tájékoztatásért a szerelés várható befejezéséről, nem tartják be az általuk adott határidőket, DRÁGA
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Dergez Attila - Soroksár
Megbízható, jó szakember, de a határidőket általában nem tudja tartani a sok munkája miatt.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Audi Coupé 1982 | Következő autója? | még tartom pár évig, de talán Civic 2006 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
