Megvettem “Becsületesnepper feleségének” az autóját
Szöveges ítélet
A munkahelyemen kaphatnék céges autót, de több okból kifolyólag is háborogva utasítja el lelkem ezt a megoldást:
1) Miattam ne gyártsanak le egy új autót, inkább használok egy 15 éveset, szerintem jobban jár a környezet
2) Nem akarok Opelt (1.4 140le kombi turbo Astra lenne)
3) Magam örömére cserélgethetem az autóimat
Volt már 206-osunk, igaz, 1.4-es benzines változat, végül is a célnak megfelelt. 50 éves koromra egyszerűbbé vált az autó vásárlás, olcsó fenntarthatóság, viszonylagos megbízhatóság. Nem vagyok műszaki zseni, így Becsületesnepper cikkeit szoktam olvasgatni, illetve rendszeresen böngészem a hirdetéseit is. Itt bukkantam rá erre az autóra is, amiről több cikk is megjelent már, így azonnal hívtam, és aznap le is foglaltam az autót.
A megbízható előélet és a várt remek állapot után a fogyasztása volt a következő szempont, ami vásárlásra ihletett. Éves 30.000 km. fog menni az autó, egy Nissan Almera Tino 2.2TD-t vált, ami most télen 6,5-ös fogyasztással közlekedik, a 206 várhatóan 1,5 literrel kevesebbet eszik majd, azaz kb. 3 év alatt visszahozhatja, nullára írhatja az árát.
Peugeot 206 1.4HDi, 2004, 257000 km., 525e. Ok, tehát 500e. Egy hét múlva birtokba vettem.
Vásárláskori állapot:
A motorháztető elején kb. 2 négyzetcentiméteres festékhiány van, talán kavicsfelverődés okozta. Javítani fogom.
A hátsó ablaktörlőt a kereskedésben tett első látogatásom óta valaki lehajtotta, ettől eltört benne egy műanyag rögzítő. Elvileg 3411 forint között lesz a cseréje.
Amúgy minden rendben, de elviszem majd a szerelőmhöz egy teljes átvizsgálásra. Mivel kívülről nem látszik semmi rozsda, reménykedem benne, hogy alul is rendben lesz az autó. Ha igen, tavasszal megy rá az alváz- és üregvédelem.
Alacsony fordulatszámnál kicsit zörög/rázkódik valami alul, remélem csak valami lemez rezonál be.
Gyári adatok alapján 20.000-es a szerviz intervallum, én a 10.000-es olajcserében hiszek. Kérdés, hogy vezérlés csere kell-e, vagy megvolt 240.000 km-nél?
Első tapasztalatok:
90-es útszakaszon 4,2-es fogyasztást mértem, nemsokára jön a tényleges adat is.
2017.04.09.
Egyre jobban szeretem. Annak ellenére is, hogy amikor átülök az Almera Tino-ba (2.2DI), az inkább tűnik autónak. Akkor is jó a PUG!
Kiderült, hogy 180.000-nél megvolt a vezérlés csere, úgyhogy ezzel nincs gond.
Fillérbaszó leszek én is, ahogy Winklerék fogalmaznak, de bekaphatják: https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/817191.html
Eddig minden fasza, de tuti, hogy bemegy a chiptuning, mert 100 felett nincs benne kraft... Márpedig néha kellene egy-két előzésnél.
Hibalista
- Hátsó ablaktörlő kar
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 257000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Almera Tino | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.6/10) |
