Meglepően jól összerakott darab
Szöveges ítélet
A kocsit újonnan vettük, és az eddig eltelt éveket 3 ember kezei között töltötte családon belül. A kocsi prémium felszereltsége sokat dob az összképen, volt a családban egy Présence is, az nem volt ilyen gusztusos belül. A külső világos metálzöld színnel szépen harmonizáló zöld plüss ülések vannak belül, gyári 14-es alufelni járt hozzá, így összességében egy szép kis autót kapott az ember a befektetett 3 millió forintjáért. Sajnos klíma nincs benne, csak tetőablak, az idő bebizonyította, hogy a kettő közül messze a klíma az ésszerűbb választás, ha csak az egyikre van keret. A kocsi a megtett km-ei zömét városban abszolválta, így üzemórában jó sokat teljesített, de lényegében 2 hibával, az út szélén soha le nem robbanva üzemelt, ami sok Peugeotos népítéleteket olvasva nagy szó.
Pozitívumok:
- Az 1,6-os 88 lovas motor elég kellemesen, 6 és 11 liter közötti fogyasztással mozgatja a kocsit. Autópályatempónál nem különösebben halk, elég sajátos motorhangja van, de azért zajszempontból nem vészes vele az utazás hosszabb távon sem. A kocsi 1020 kiló, 4 személlyel terhelve is egész korrektül mozog ezzel a motorral, bár azért az utasok számának növekedését megérzi a motor.
- Csomagtartó elég szabályos méretű, eddig mindig elég volt, bár 4 személlyel üdülni menni már csak éppen volt elég.
- A kocsi belseje jól bírja a kort, a kárpitok még egész szépek, az egyik ülésállító kallantyú esett csak le, de mivel az ülések külső, és belső részén is van egy kallantyú, így nem zavaró.
- Fékje a gyári tárcsákkal abszolút elég, pedig hátul csak dob van, és a kocsiban ABS sincs.
Negatívumok:
- Valahogy a kormány túl bent van, ha a kuplunghoz jól belövi az ember az ülést. Ha pedig emeli az ember az ülés magasságát, elkezd előre lejteni az ülés, ami szintén nem kellemes.
- Az ülés a derekat nem tartja jól, igaz, kiegészítő deréktámasszal elfogadhatóan orvosolható a probléma.
- A hangszóróknál télen befúj a szél, hosszú utaknál oda kell rakni egy párnát, mert mínuszokban nagyon zavaró.
- A hátsó utasok télen gyakran panaszkodtak hosszabb úton, hogy elfagy a lábuk, hiába fűtöttem elöl nagyon.
- A hátsó lábtér elég kicsi a mai kisautókhoz képest.
- A műszerfalban néhány izzó elkezdett kiégni az utóbbi időben.
- Az üléskárpit nyáron baromira tud izzasztani, kánikulában a hátán egy csurom vizes téglalap alakú folttal száll ki belőle az ember.
- Szellőzése nyáron nem az igazi, nagyon meleg levegőt tol be a motortérből, és valahogy nem is eleget. Volt ezen kívül jópár klíma nélküli autó, amit használtam (pl. '99-es Escort, '97-es Corolla, '98-as Almera), de azok jobban szellőztettek a kánikulában.
Hibalista
- 13 év alatt mindössze ennyi: - - Indexkar - 20 ezerből lehetett cserélni, szerencsére ennek még az egyszerűbb fajtájú karja van, a ráncfelvarrottaké kétszer enynibe kerül. - - A nagy elektromos tetőablak motorja 12 éves korában leégett, sajnos nagyon drága lenne pótolni, így kiszedettük, így legalább be lehetett csukni a nyitva maradt tetőablakot. Néha vissza kell szorítani, mert elmozdul 1-2 mm-t, de nem vészes, a nagy esőkben sem ázott be a kocsi. - - 7 évesen kipuffogó és akksicsere. Katalizátor, lambdaszonda, kuplung, generátor, önindító 13 évesen is a gyári. - -Fékek (tárcsa 10 ezer/db), betétek (10 ezer/pár). Vezérműszíj, hosszbordásszíj, gyertyák, meg egyéb, a kor vagy a km futás miatt cserélendő apróság (pl. stabrúd). - - Gyári kazettás rádió (made by Blaupunkt) meghalt 4 évesen, azóta egy Sony CD-s cucc van benne.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Fábián - A kezdeti kötelező szervízeket ők csinálták. Szokásos márkaszervízes árképzés, egész jó szerelés, igaz, mivel a kocsinak nem volt baja, így a hozzáértésük nehezen volt csekkolható.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Privát szerelő Budán. Később mindent ő csinált, az alkatrészeket a Bárditól és a Fridcartól vettem. Szerelő 3.Peugeot Klinik Grósz - Ő cserélte az indexkart. Jól és olcsón dolgozott, neki is jár a 10-es.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 97000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Puma | Következő autója? | Mini Cooper kellene |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
