megbízhatatlan kényelmes étvágytalan
Szöveges ítélet
Rokontól vettem viszonylag fiatalon. Egész kényelmes, kisautó ellenére az apró részletekre is figyeltek a franciák.
Az első 40 ezer km alatt egyszer üzemenyag pumpát kellett cserélni, egyszer hűtőventillátort, de cserébe kimagaslóan jó fogyasztása volt (város: 5.5, 90: 4.2 :) 130: 7)
Aztán, kb. 80e-nél, minden előjel nélkül autópályán letört a vízpumpa, magával vitte a vezérműszíjat, ami miatt összekócolódott a motorban sokminden. Kb. fél lév alatt sikerült rendbehozatni... Még ennyi tehetetlen szerelőt: volt aki egy hónap után azt mondta, nem kell semmit fizessek, csak vigyem onnan.
Azóta kétszer kellett hátsó hidat felújítani, sajnos ez 206-os széria hiba... kár hogy a így is 120e, de az új ~200e lenne, de az is csak 100 ezer km-t bír.
120e km környékén kezdett kijönni a hírhedt 206 megbízhatatlanság: lassan minden elektromos dolog kontakthibás lett. Sajnos a legtöbbet csak egyben cserélik: index/lámpa kapcsoló 60e, utastér ventillátor: 60e, sebesség szenzor, ajtó becsukás érzékelő, hangszóró csatlakozók, elkezdett beázni antennánál...
Kétszer volt hogy nem indult egyáltalán, egyszer Diesel pumpát kellett cserélni ~100e volt, másik alkalommal összes injektort, ~120e volt.
Összességében fogyasztás miatt egész jó lett volna, de a millió apróság és az 1-2 nagyobb dolog miatt már nagyon utáltam a végére.
Ha épp nincs baja egész olcsó üzemeltetni, sajnos a márkaszervizek elég drágák, ezalól egyedül a Miskolci Peugeot a kivétel, 2x voltam ott, gyorsak voltak és korrekt áron dolgoztak. Sajnos a kis szerelő műhelyeknek fogalmuk sincs mit kellene csinálnia HDI motorral ha épp nem jó, így többször mindenféle cserét javasoltak a javítás helyett.
Következő 107/c1/aygo hármasból valamelyik 1.0 benzines lesz.
Hibalista
- hátsó híd 2x ~120e - kupplung ~120e - vezérműszíj szakadás ~400e - féktárcsa 2x 60e - világítás kapcsoló egység ~60e - ajtó mikrokapcsoló ~10e - Diesel pumpa ~100e - injektorok csere ~120e - ventillátor ~60e - antennánál beázik - sebesség szenzor kontakt hibás - utastér ventillátor kontakthibás
Ide hordtam szervizbe
Gablini Zuglórégebben katasztrófális, igazi rabló banda voltmanapság átlagos, de drága
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Gablini M3gyors, korrekt, normális, bár kicsit drága
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Galant | Következő autója? | 107 |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
