"Lángoló oroszlán" - porral oltó ajánlott!
Szöveges ítélet
Először is azzal kezdeném, hogy több autómárka is megfordult már a kezeim között hosszabb távon (FIAT, OPEL, HONDA, ALFA ROMEO, SKODA), de ilyen mély és tartalmas benyomást, csak ez a francia bestia volt képes gyakorolni rám.
Szóval, céges autóként kettő ilyen példányt (206-os 1.4 HDI) is használhattam a mindennapok során és itt kihangsúlyoznám, hogy a céges mivolta miatt nem "tapostam ki a lelkét", legalábbis eleinte még nem.
Mivel 0 km-es korától kezdve jómagam használtam (nem "kulcsos" kocsi volt, amit bárki vihetett), ezért figyeltem a bejáratására is, az első 5.000 km alatt nem hajtottam 2.800-as fordulat fölé. A fogyasztása kellemes volt (ez EGY fontos POZITIVUM), 4,5-5 liter közötti, csak éppen a váltó volt érdekes, hogy viszonylag hangos kattogással lehetett sebességet váltani, de gondoltam majd bekopik (hát ez hiú ábránd).
BELTÉR:
Az ülései (Trendy Plus felszereltség, sportos ülésekkel) rendkívül kényelmesek voltak (ez is EGY fontos POZITIVUM), de a csomagtartóba nem sok mindent lehetett bepakolni, max 2 ember cuccát.
A kormány (nem bőrözött) úgy 80.000 km körül kezdett el kopni, aztán szépen lassan mállni, mintha kutya rágta volna szét. Az ergonómiát illetően, aki kitalálta a két első ülés közé helyezett ablakemelőgombokat, azzal sötétben mindig azt kapcsolgattatnám úgy, hogy közben nem nézhet le, csak találja meg "vakon"!
MOTOR / ERŐÁTVITEL / ELEKTRONIKA:
Az első fényszóróizzók (H7) folyamatosan, de rendszertelenül kiégtek, és ha az egyik kiment, akkor legkésőbb 2 nap múlva a másik oldali is "elszállt".
Az első komolyabb problémát 40.000 km körül produkálta, amikor is egyszer csak minden előzmény nélkül nem indult be: meg se makkant. Itt bő egy éves volt az autó - telefon Assistance szolgálat - trélerezés a szakszervizbe. A hibát szerintük az üzemanyagcső szétcsúszása okozta az autó alján "valahol".
A váltó, mint említettem, hangos kattogással járt, ami csak rosszabb lett, ráadásul fogalmad sincs sokszor, hogy 3-ba vagy 5-be rakod, mert a váltó olyan, mint egy vödör lekvárban a fakanál.
A kerékcsapágyak 80.000 km tájékán megadták magukat, hármat kicserélt a szakszerviz (azt hittem ezt párban kell, de biztos költséghatékonysági meggondolásból ezen az autón csak hármat cseréltek ki).
A kuplung 90.000 km-nél megadta magát: újpesti, lámpás négyes kereszteződésben 2-ből 3-ba váltva fentragadt a kuplung. Megálltam és kézzel rángattam vissza. Másnap kuplung szerkezet csere, mert "kitudja mikor ragad fent újra" - kommentálta a szakszerviz.
Ekkortájt már kezdett kicsit elegem lenni ebből az autónak nevezett konstrukciós hibából...de most jött még csak a java!
Egy szép délután, 95.000 km környékén, a Bach-csomópont felé araszolva, kis szürkés füst szállt fel a géptető alól, úgyhogy gyorsan félre- és leállítottam. Amikor kinyitottam az elejét látom, hogy parázslik, sőt egy kis lánggal már égett (!!!) is a katalizátoron (ez elől van a motor homlokfalán) lévő szövetszerű burkolat, amit szerencsére sikerült eloltani. Aztán szervizbe, majd kiderítették, hogy eltömődött a katalizátor és ahogy áthevült, az gyújtotta meg alulról a hővédő (!!!) burkolatot.
Csere után kb. egy hétig jó volt az autó, majd elkezdett rángatni, és füstölt mint egy RÁBA kamion, úgyhogy irány újra a szerviz: valószínűleg a katalizátor hiba miatt elf.sta magát az egyik porlasztócsúcs - csere.
Majd megint rövid ideig működik, aztán ismét egy kereszteződés közepén nagy durranás váltás közben, a mutatók leesnek, semmi gyújtás - autót kigurítom a padka mellé. Innen ismét trélerrel szakszervizbe, ahol kiderült zárlatos lett a központi kábelköteg, így pár nap alatt sikerült kicserélniük.
Később olyan apróságokkal bosszantott, hogy a vízhőfokmérő mutatója elkezdett ugrálni, percenként felforrt a hűtővíz, azt mutatta. 2x kicserélték a hűtőgombát, meg valami jeladót és mivel ezek után sem múlt el a jelenség, így tovább vizsgálták és kiderült, hogy valami kontakt hiba okozta a kábelkötegben.
Aztán ott van a fordulatszám indokolatlan felpörgése, amikor stabilan rajta van a lábad a gázpedálon, közben hirtelen felpörög és visszaesik arra a fordulatszámra, ahol előtte járt a motor. Ezt persze nem tudták megmagyarázni a szervizben, sőt nekik ezt a jelenséget nem is csinálta (mindjárt gondoltam).
Kedvenc szivatása: télen, nagy hidegben, ha esett a hó, utána nincs az az isten, aki leszedi az aluminium tanksapkát, mert úgy ráfagy. Ez akkor kellemetlen, ha nincs üzemanyag benne és több száz kilométerre vagy az otthonodtól...
ÖSSZEGZÉS:
Próbáltam részletesen és bosszankodás nélkül leírni a történteket, de talán azért volt könnyű dolgom, mert a javítási költségeket a cégem állta. :)
Saját részre tehát nem ajánlanám senkinek, mert széthullik. Minőségileg silány, hiába fogyaszt jól, ha a folyamatos meghibásodások megkeserítik az ember életét. Azt hittem 2006-ra kinőtte gyermekbetegségeit a típus, de azt kell mondjam, hogy ez sosem fogja...
Remélem e részletes és autentikus leírással segíteni tudok a vásárlás előtti döntésben.
Hibalista
- fényszóró izzók: folyamatosan, akár havonta is kiégtek - üzemanyag "cső": 40.000 km körül szétcsúszott és emiatt nem indult be (trélerrel szervizbe) - kuplung: 90.000 km-nél 2-ből 3-asba váltottam és már nem jött vissza a pedál... - katalizátor: 95.000 km körül eltömődött, amitől áthevült és meggyújtotta a motortér burkolatot (ebből származtatható a következő probléma) - porlasztócsúcs: "elpukkant" a katalizátor okozta folyamatok miatt (legalábis a szerviz szerint) - elektromos kábelköteg: zárlatot okozott és egy durranással leállt az autó (megint trélerrel a szervizbe) - vízhőfokmérő mutatója: fel-le ugrált télen, mintha felforrt volna a hűtővíz, 2x hűtőgomba csere, minek után rájött a szakszerviz, hogy a kábelkötegben volt kontakthiba - motorfordulatszám: időnként fix gázadásnál felpörgött a fordulatszám mintha lepadlózta volna az ember, utána visszaesett ugyanarra, ahol előtte volt (a szakszervizben persze sosem jött elő ez a jelenség) - kerékcsapágyak: 80.000 km-nél 3 kerékcsapágy is búgott már - vízpumpa: ugyancsak a nyolcvanezres szerviznél cserélni kellett - váltó: úgy kb. 40.000 km-től kezdve botrányos, aztán egyre rosszabb az idő múlásával (szinte csak dupla kuplungolással lehet betenni hátramenetbe?!) - aluminium tanksapka: télen sokszor annyi bosszúságot okozott, ha esett a hó, utána úgy ráfagyott, hogy a benzinkutas is feladta egyik alkalommal a próbálkozást (de így mégis hogyan tankolja meg az ember a saját kocsiját?!)
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Fábián (Budaörs):- segítőkészek- volt hogy nehezen találták meg a hibát- szkeptikus vagyok bizonyos alkatrészek valós cseréjét illetően
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | ASTRA G | Következő autója? | IBIZA |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.3/10) |
