korrekt, szerethető, de biztos van jobb.
Szöveges ítélet
Első autóm, bár persze sok mást is vezettem.
Fő erényei: Jól rugózik (amíg a lengéscsillapítók újak), az elején csendes is volt, bár azóta ez valahogy megkopott (vagy én hülyülök, nem tudom - nem a zörgésre gondolok, mert az szinte alig van) és hogy tágas, jól használható. Híján van sok idegesítő kis baromságnak amik a drágább/újabb autókra sokszor jellemzőek (például csak röhögök, amikor nagyobb/több cucc fér el benne mint néhány kompaktba, a többi szuperminit nem is említve, a kesztyűtartóban tartom a családi lexikonokat, a rádió gyújtás nélkül is működik, nem bippeg a műszerfal bármit is csinálok, nincs agyonszervózva, minden olyan mint egy dodgemben, de megvan az a mechanikus érzet, hogy ez egy autó és nem valami guruló kanapé ...). Nagyon szép. Városban cikázni ideális, elképesztően jól kilátni belőle (leszámítva egy kis holtteret a jobb-első A-oszlopnál), egész jól fog a fék (de nincs ABS), 3500-5500 közt állati jó hangja van (nem vicc) és a kormány formája és fogása tökéletes.
A köztes érzet a teljesítményhez kötődik: Ha valaki valaha is használt olyan autót, ami 10-12 s. alatt volt 100-on, itt vagy átállítja az agyát, vagy örökre utálni fogja. Én átállítottam magam. 5 emberrel és csomaggal zokszó nélkül tartaná az M1-n (óra szerint) a 150-160-t, de akár a városban, akár bármilyen dombos, lankás területen már igazi szenvedés vele ekkora súllyal úton lenni. Amint országútra tévedünk, 80-90-től már a futómű és a kormányzás addigi magátólértetődő magabiztossága is csökken. Amúgy pályán a 130-140 a rutin, igaz 130-tól hangos a motor és úgy vibrál a kormány, hogy zsibbadni kezd az ember keze. Városban egyedül viszont tényleg no problem, ha kiverjük a fejünkből, hogy Mika Schúmacherek vagyunk, menni tempósan a forgalommal elég lesz.
Negatívumok: Nekem fáj az üléstől a derekam, a váltó (kézi)olyan mint egy házsártos házmester: saját véleménye van arról, mikor, hogyan és mennyire gyorsan kell tennie a dolgát, kár is vele vitatkozni, csak meg kell tanulni együtt élni vele, illetve a kettes túl hosszú, úgyhogy lassú jobbkezeseknél, meg épphogy gurulásnál sokszor egyesbe kell visszaváltani. Hiányzik a klíma, a közp.-i zár, meg az elektr. ablak, a fogyasztás bőven több mint amit az ember alapból gondolna, a balra index néha önműködő, amikor egy jobb kanyarnál visszaengedjük a kormányt és végül a szellőzés nem túl hatékony. Ja és a Peugeot Gablini - Zugló.
Hibalista
- Gyári aksi (igaz, már öreg is volt)
- Valami generátor (100.000)
- Szervómotorban valami szíj már nyikorog (ca. 60-70e lenne majd, ha továbbra is akarok kormányszervót)
- indexkapcsoló (PSA típushiba 40-50e lenne - ezt nekik!)
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Gablini - Zugló
Adtam nekik egy 4-t, mert, a sok kevésbé fontos, de igazán bosszantó dolgon kívül , amit jobban kéne csinálni,(végülis a márkaszervíz egy országban sem a tökéletes relaxáció és kikapcsolódás intézménye), eddig csak egy nagyobb gondom van velük (az árakat, és a bizalmam hiányát leszámítva, de megint csak, a: nem vagyok járatos az ilyesmiben b: mégis csak én járok oda). Ez pedig a totális hajthatatlanságuk arra, hogy rendesen vezessék azt a K. szervízkönyvet. Már ezerszer szóltam nekik, otthagytam, visszavittem, stb, de nem! Egyenlőre hagyom, mert még nem ért közvetlen hátrány, a számlák nálam, az adatok az ő rendszerükben megvannak és csak remélni tudom, hogy nem akarnak majd ki... velem. Attól tartok nem lesz könnyű menet.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 29000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
