Kisoroszlán
Szöveges ítélet
Életem első saját autója, ami az ember életében mindenképpen egy mérföldkő.
Számomra szerelem volt első látásra. Az idő múlásával és a kilóméterekkel rengeteg élményt párosíthatok hozzá és ezzel nőtt igazán a szívemhez.
Bármikor számíthattam rá, ha épp rossz napom volt és kicsit le kellett vezetni a ?Mecsekben a feszültséget vagy, ha épp az országot átszelve Pécs-Tokaj távot kellett megtenni. Mindig mosolyogva megyek mindenhová, mert egyfajta szerettemnek tekintem és minden törődést meg is kap, amit csak biztosítani tudok a friss olajtól elkezdve a prémium üzemagyagig.
Legjobb érzés, hogy bár a gyári motor Chippelve van és ez sokat segítette a kívánt teljesítmény elérésében, mégis sokszor a fogasztás néhány ember arcára gyűlöletet tud hozni. Egyszer barátaim megkértek, hogy vigyem el őket Szlovákiába és vissza. Az ő általuk megszabott üzemagyagköltség feléért teljesítettük a távot 3 emberrel telepakolva. Számszerűsítve ez 4,65l/100km volt. Tudom persze ez hülyeség (...), aki nem hiszi vegyen egy 1.4 HDi-t 206-os kasznival és tartsa rendbe. Az eredmény az ő arcára is mosolyt fog csalni :).
Negatívumnak egyedül a nyekergő műanyagokat tudnám felhozni, de úgy gondolom egy 10 éves, belépőszintű autónál ez elfogadható (sőt).
Lehet nem egy erőgép, nem egy luxusautó, de az enyém és az is marad örökre, nem tervezem, hogy megválnék tőle, maximum berakom a garázsba és alkalom adtán előhozom.
Már-már perverz a kötődésem az autómhoz, de a külvilág ebből csak, annyit vesz észre, hogy mindig tiszta az oroszlán és mindig készen áll az útra, bármekkora távról is legyen szó! :)
Hibalista
- Sajnos az előző tulaj egy idős hölgy volt, aki a kuplung használattal nem volt teljesen tisztába, így 60.000km-nél kellett cserélnem, de ez legyen a legnagyobb gond. - Kopóalkatrészek voltak cserélve, illetve a motortérbe lévő üzemagyag vezeték, mely széria hiba az 1.4hdi-nél, hogy kidörzsölődik. - 10 éves autóról lévén szó vezérléscserét egybekötöttem a kuplung cserével, együtt az ára 120.000 körül alakult, GYÁRI ALKATÉRSZEKKEL. - 7-10 ezrenként olajcsere, olajszűrőcsere. - Tavasszal, ősszel pollen és légszűrő - Illetve tavaly üzemagyagszűrő is cserélve lett. - A biztoságos megálláshoz pedig egy Brembo Max tárcsa segít hozzá, TRW betéttel, melyek idővel fejlesztve lesznek :) - - A fent leírtak, úgy gondolom, hogy egy autó használatából eredőek, így nem idegeskedtem rajta. Az egyetlen, ami bosszantott, hogy a generátor megadta magát, így az is cserélve lett.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Autósziget Pécs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 42700 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
