Kényelmes szappantartó
Szöveges ítélet
2010 tavaszán, 18 évesen sikerült beleugranom egy autóvásárlásba. 160 000 birodalmi motyiért sikerült vennem egy 205-ös 1.4-es forgalmi szerint GT felszereltségű Peugeot-ot. Szép volt, jó volt, GYORS VOLT:) Csak szegény elég sok sebből vérzett(nem indult, baráti 14 literes átlagfogyasztást produkált nálam, és az életem is a biztosítására költöttem). Osztottam, szoroztam rájöttem nem ez volt életem legbölcsebb döntése, szóval ment fel HAHU-ra, ahol sikerült elpasszolnom annyiért amennyiért vettem, így "csak" az átírást és a biztosítást buktam rajta. Eldöntöttem nem veszek autót az elkövetkező pár évben, majd egyszer diploma után beruházok egyre. Mit ad Isten, 2010 őszén kiderült, hogy mégis kell egy autó nekem, hogy a család jogosítvánnyal nem rendelkező hányadát (mamám és húgom) tudjam furikázni orvoshoz,iskolába,edzésre,piacra,színházba...
Így családi segítséggel megvettem életem második autóját. Kicsit elhamarkodottan ugrottam bele ebbe is(a második autó amit megnéztem lett az amit megvettem). Lényeg, hogy az előző tulaj halála után a családja adta el a piaci ár fölött picivel.
Az autóról:
Nincs benne: klíma, szervó, abs, elektromos ablak(lesz), ködlámpa(lesz)
Nem volt benne: rádió, viszont egy pár gyári hangszóró(borzalmas) akadt benne.
Szóval megvettem, örültem, de jött a téli szezon, amit le kellett húznom nyári gumival mert pénz a téli szettre már nem akadt. Kapott egy fejegységet(pioneer) meg új hangszórókat(hertz).
A következő érdemleges információ, hogy kapott téli szettet is a következő szezonra. 2012 Júniusában kellett cserélni a kormányösszekötő kutyacsontokat, amit a szerelőm 8000 Ft-ból abszolvált. Ezzel el is fogyott a kiemelendő költségek felsorolása :D Ezen kívül természetesen kap évente olajat (nincs meg az évi 10 000 km-es futásteljesítmény) és lecseréltem a hűtőfolyadékot is (-37).
Az autó szerintem megbízható, bár volt egy idő amikor nehezen indult és hajlamos volt eldobni a fordulatot amikor már megvolt, de ezt egy benzinkútváltással megoldottam (csepeli omv-> csepeli shell). Azóta eltelt egy év és a probléma nem jelentkezett. Ha már az üzemanyagnál tartunk megemlíteném plusz költségnek, hogy havonta szoktam fuel save helyett vpower 100-at tankolni, hátha megóvja a rendszert (igazándiból ez még szerintem is f*szság, de jól esik tudni, hogy én mindent megpróbálok:D)
A fogyasztása 6-8 liter 100-on. Ha több a hideg indítás, rövidebbek az utak persze ennél lehet több, de nálam a csúcs az 8 szokott lenni. Hozzátenném, hogy 6 litert egyszer hoztam össze vele, igaz azt télen, téligumival:).
A belseje kényelmes, a szervó hiányát én megszoktam, de ez nam azt jelenti, hogy nem szeretem jobban a szervós autókat:) ABS nem hiányzik, nem vagyok az a fékreugráló sofőr.
A méretei kívül ideálisak, belül meglepően jól pakolható ahoz képest, hogy egy szappantartó :D(magam mögött(180 cm) ha a világ végéig nem is, de Siófokig bevállalnám az utazást). Egyszer költöztettem vele ismerősömet Budáról-Budára. Öten ültünk benne, még az én ölemben is csomagok voltak:). Hegyről megpakolva le, majd másik oldalról megpakolva fel :) Többet nem vállalnám be, de akkor így alakult és legalább tudom azt, hogy számíthatok az autóra mindig.
2012 nyarán lesötétítettem a hátsó 3 ablakot, azóta úgy parkolok, hogy a nap felé az az oldal álljon, így annyira nem melegszik fel és hamarabb élhető lesz a levegő belül:)
Bátran ajánlom bárkinek az autót, de inkább egy nagyobb motorral :)
Amennyiben lesznek további költségek, szervíztapasztalatok írok még:)
----------------------------------------------------------------------------
Update!
2013. január
Elkezdett remegni nagyobb sebességnél a kormány ha fékeztem. Tárcsa+betét+fékfolyadék és hamár úgyis arra jártunk egy váltóolajat is cseréltünk. Az egész művelet kis kedvezménnyel ugyan, de boltból garanciával + egy pizzával szerelés közben 20.000 Ft-ból összejött. A 60.000 km-es váltóolaj csere nem vicc, igaz kb egy tizessel előbb cseréltem de megérte! Mint a víz csak feketében. Leginkább az lenne a megfelelő viszonyítási pont az eredményhez ami lejött. Azóta egy álom viszont:) Még mindig franciás a váltó, de sokkal határozottabb lett. A fék olyan amilyennek lennie kell, jól adagolható, szépen fog és kb ennyi.
Az autó alatt kiderült pár apróság. A bal hátsó részen pár apróságot cserélni kell+ fékbetéteket hátul mindkét oldalon. Apró konstrukciós hibának felírnám, hogy a kipufogó közel van pár gumi és műanyag tartó elemhez, amik nem bírják hosszútávon a hőingadozást.
De azért, hogy legyen jó hírem is teljesen rozsdamentes (igaz még csak most lesz 9 éves, de engem meglepett).
Tipp: Elöl a kerékjáratoknál szedjétek le a gumi/műanyag takarólemezt és takarítsatok ki mögötte. Engem is sokkolt amit ott találtam:)
Tipp2: Télen is ha pluszba lendül a hőmérő mossátok le a kocsit, ezek szerint valóban meghálálja a kaszni:)(díszlécek alatt mindig piszok sok retek van, arra nagyon figyeljetek!)
Jelenleg itt tartunk, tavasszal olajcsere meg apróságok, utána írok még fejleményeket.
Hibalista
- Kormányösszekötő "kutyacsont" (8000 pénz)
Ide hordtam szervizbe
Maszek Peti Csepelen
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 27000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 205 1.4 GT | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
