A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 206 (1998)

206 1.4 (8V) SW Riviera 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Kényelmes beteges - Sok új ismerettséged lesz! :-)

Szöveges ítélet

A fiam megszületésével biztonságosabb kocsit szerettünk volna az 5 ajtós 1999-es Swiftnél de 2011 elején max. 1 millió Ft volt rá a következő követelményekkel:
-Min. 4*-os törésteszt
-Min. 2 légzsák
-Klíma
-Törésmentes kasztni
-Használható (méretű) csomagtartó

A fenti elképzelések valóra váltása lehetetlennek tűnt, a járműbe véletlenül botlottam.
Ez hónapok óta állt egy ismerősömnél hitellel terhelten eladásra várva (1.150.000-ért), a kombi kasztni és a piros szín megtetszett, így végül hosszú alku után 2011 áprilisában kezet ráztunk a tulajdonos lánnyal és kiperkáltunk 964.000 Ft-ot. Az akkori kortársak / felszereltség átlagárhoz képest ~200.000 Ft-al olcsóbban jutottunk hozzá ami akkor nagyon jó vételnek tűnt.

A kocsit átnéztük, jó pár hibával tisztában voltunk a vételkor (ezért tudtunk alkudni) amik a következők voltak:
-Karcos első és hátsó szélvédő
-Beázás a bal első ajtónál
-Akkumulátor a végét járta
-Szétrohadt hátsó dob
-Elég kopott nyári gumik
-Szakadt gumikéderek itt-ott
-Rossz bal első ajtóhatároló
-Nincs emelő és kerékkulcs (=a pokol tüzén égjen a sunyi, tolvaj kereskedő akitől az előző tulaj vette!!!*)
-Tökörradiál pótkerék (=*)
-Nincs szervízkönyv
-Csak egy kulcs volt…

A mérleg másik oldala:
-Amit az elején írtam, plusz:
-Frissen cserélt kuplung és hosszbordás szíj
-Felújított első futómű
-Sz@rul felújított hátsó híd
-Gyönyörű piros fényezés pár apró hibával
-CD-s rádió+távvez.
-2004-es évjárat
-Szervokormány
-2 első légzsák

A 158.000 km nem aggasztott - a külső és a belső tér nagyon szépen egyben van - a hasonló korú kocsik nagy részében is van ennyi, csak az órát tekergették. Ez legalább valósnak tűnik…

A kocsi átvétele után lecseréltem a motor- és váltóolajat, hűtővizet, gyertyákat, szűrőket (olaj-, lég-, pollen) (Szumma: 18.000 Ft).
Az emelőt, kerékkulcsot pótoltam (5500 Ft), az ajtóbeázást a belső fólia visszaragasztásával orvosoltam + ajtóhatároló javítása (0 Ft), majd a klíma kapott egy gáztöltést (6000 Ft) amitől visszatért a jeges hideg a melegben. A szelephézagokat beállítottam, a belsőt kárpittisztító-géppel ragyogóra pucoltam.
Az akksinak csak egy rendes egész napos töltés kellett, azóta is jó. Rendszám- és ködlámpa világítást megcsináltam, refi izzót cseréltem.
Az első hónap csodásan telt, élveztük a kényelmet, a kiváló futóművet, magas üléspozíciót (174 cm vagyok), a csendes utasteret, a klímát.

Aztán ahogy a mesében van írva, elkezdődtek a gondok… A rendszámban szerepel a 13-as, és április 1-én helyezték forgalomba a kocsit, lehet hogy ez a baj? Marha jó vicc volt…! :-/

(A kocsi első 130.000 km-éről SEMMIT sem tudok, lehetett akár a megbízhatóság szobra is!!!)

-A hűtőfolyadék csere közben észrevettem, hogy lyukas a hűtő de szilikonnal megragasztottam és azóta is tart. :-)
-A váltó kulissza szétesett miközben a feleségem vezetett, csak 3-as és 4-es volt. Az új faudi fej a tengellyel együtt + szerelés díja 8000 Ft (a kocsi pont egy szerelő előtt esett szét).
A megoldás sajnos rövid életű volt mert nem a faudi fejjel volt a probléma, hanem a váltóból kijövő tengelyen levő karon ülő fém gömb (!!!) kopott el! Bontottan vettem egyet (1500 Ft, kösz Balázs!!), de a régit nem lehet levenni a váltó tengelyről! Ideiglenesen megtákolva, még lesz egy kör ezzel...
-Pár héttel azután, hogy megvettük az alapjárat kezdett furcsán viselkedni: nem akart motorfék üzemben 1500 rpm alá esni a ford szám!
Kipucoltam a pillangószelep házat, és az alapjárati motort de nem segített. Elvittem egy diagnosztikára (18.000 ft) ahol közölték: lambda szonda zárlatos, és az ECU megbolondult!
Na f@sza, a pénznyelő beindult…

-A lambdaszonda+repedt kipuff csonk (=bontott)+tömítések+hátsódob csere (15.000+6000+6500+15000 Ft) ezt a hibát nem oldotta meg de most már csak a P0172-es OBD kód van a hibatárolóban + a menet közben 1500- alá leesni nem akaró fordulat. K***ára idegesítő! Pár héten belül elviszem még egy Peug. szakihoz, remélem nem az ECU sz@rt be mert ha igen, felgyújtom… (Sagem S2000 ECU: híresen gané!)
-Egy nap leengedtem az ablakot, hogy tükröt igazítok és lent maradt az ablak: a kapcsolóba szorult – a csomó kosz mellett - egy paprikamag (!!), és a mikrokapcsolót nem érte el a műanyag nyomógomb. Szétszed, pucol, összrak: jobb mint új korában (0 Ft ;)
-Nemrég vettem 4 db 4 évszakos gumit (53.500 Ft), nem érdekel a csere évente kétszer alkalmanként hatezer Ft-ért…
-A hideg idő beálltával a rádió nem adja ki a CD-t de sokszor el sem indítja. Kicsit unalmas már a Bogyó és Babóca…

Az eddig megtett 5000 km alatt az azért kiderült, hogy mint autó egészen használható. A fogyasztás a hidegekben, városban 7.5, városon kívül klímával 6,3-6,5 l-re jött ki ami az 1 tonnás önsúlyt nézve nem rossz. Az 1.4-es 8 szelepes motor alul is nyomatékos, bőven elég egy ekkora kocsiban, ez a motor (TU3JP) elpusztíthatatlan (most is megvan a gyári kompresszió) és nagyon egyszerű felépítésű. A himbás-csavaros szelepállítást és a bowdenes gázt áldásnak érzem a mai agyonbonyolított világban. A vezetési élmény a Suzukiból átülve össze sem hasonlítható, még az új, gömbölyű swift is elbújhat, de ennek ellenére nem tudok igazán beleszeretni a Pözsóba…

A sokszor átgondolatlan, kiforratlan műszaki megoldások (hátsó híd, ECU), a franciás minőség még mindig nem az amiért újonnan is pénzt adnék…
Itt van az örök hátsó híd probléma ami előbb utóbb mindenkit utolér (jövőre csere kell, kb 75.000 Ft!), a típushibás kormánykapcsoló egyelőre jó, (50.000 Ft lenne!), a szakadásra hajlamos légzsákvezetékek sem túl bizalomgerjesztőek, de leginkább POKOLI drágák!
Az 1.4-es motor tipushibája a vezérlés oldalán a hengefej sarkánál sziváró olaj, az ablakmosó T-elosztó által beázni (!!!) és ezért tönkremenni hajlamos befecsk. fúvókák, és a motortipustól független IPARI HULLADÉK minőségű, sokszor alulméretezett váltók (az 1.1-es és 1.4-es még nem sok neki). Nincs az a megbízhatóság érzésem mint a Suzukiban, hogy bárhol-bármikor beindul és nem hagy ott…
-Ja, hátra semmit nem lehet látni tolatáskor a nulla fényerejű tolatólámpák és a sötétített hátsó üveg miatt…

Mindezek ellenére még 4 személlyel is tökéletes családi autó, ha nem vagyunk túl nagy termetűek és van némi zsebpénzünk a alkatrészre.
A csomagtartó a torziós rugózásnak köszönhetően nagyon tágas és jól pakolható! A vétel elsődleges oka a biztonság és a kényelem volt – ezt hozza is.

-Hogy jót is mondjak: a kasztni nagyon eltalált forma, és a piros színnel a legszebb kocsi a parkolónkban! ;-)

Konklúzió :

-Alapvetően hálás vagyok a kocsinak mert annyit jártam információért és alkatrészekért a fórumokat is böngészve, hogy egy rakás idegen emberrel megismerkedtem! ;-))
Sokat barkácsolhattam, javítgathattam, kiélhettem a szerelői hajlamaimat. A Suzuki megbízhatósága és igénytelensége után nagyon frusztrálóak és bosszantóak a hibák.
Ennek ellenére ennyi pénzért a fenti extrákat, csomagtartót és biztonságot kihozni egy német vagy japán márkánál kb 4-500 Ft-tal többe került volna minimum.
Kompromisszum!

Hibalista

- -Ajtóhatároló - -Ablakemelő kapcsoló - -Motorvezérlő (?) - -Hátsó híd kezd tönkremenni - -Lambdaszonda - -Hűtő (kilyukadt) - -Váltó kulissza - -Kipufogó csonk - -Hátsó dob - -Rádió - -Klíma (csak tölteni kellett) - -Ajtó takaró fólia / gumikéderek

Ide hordtam szervizbe

Németh Misi

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

-

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 158000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Swift, 1.3 Következő autója? Használom míg szét nem esik!!!
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 206 1998 (2005)

További ítéletek (506 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)