Kár, hogy a franciák gyártják...
Szöveges ítélet
Opelek garmadája után ültem át Peugeot-ba, alkalmi vétel volt a szerkezet, szinte kifogástalan állapotban. Meguntam már a kereskedések lehangoló kínálatát vizslatni, és fülest kapva megnéztem a szóbanforgó 206 SW-t.
Erre szokták mondani, hogy használt autó vásárlásakor állapotot vásárlunk, nem autót :)
Pozitívumok:
-kellemes, szinte kritizálhatatlan futómű : viszonylag lágy, mégsem imbolyog az autó, a kisebb-nagyobb úthibákat jól tolerálja,
-dinamikus, alul is nyomatékos motor,
-kellemes gyári hifi,
-elég visszajelzést adó, nem túlszervózott kormány,
-kényelmes ülések.
Negatívumok:
-terhelés és forgatás hatására zavaróan felerősödő motorhang, ami ráadásul nem is kellemes orgánumú,
-rettenetesen nyekergő belső műanyagok, elsősorban az ajtókárpitok kopognak, ciceregnek, sercegnek,
-a kormánykerék valóban gyorsan kopik, 55000 km után is leharcolt képet mutat,
-pocsék váltási érzet: akad és hosszú úton jár a váltó, némely fokozatok kapcsolásánál a váltórudazatban található gumi elemek nyikorgását lehet hallani,
-a helykínálat hátul szegényes. Ennek oka gondolom a ferdehátúval megegyező engelytáv. 182 cm-emmel magam mögé már csak közelharc árán tudok beülni.
Akaratlanul is összehasonlítottam az általam eddig használt Opelekkel. Egymás után használva egy C Corsát és ezt, feltűnő az összerakottságbeli különbség. A Corsa sokkal jobban "egyben van", mint a Peugeout. A 206-osban olyan érzésem van, mintha minden alul lenne méretezve: a kaszni hallhatóan csavarodik járdára felálláskor, a műanyagok zörögnek, a váltó pontatlanabb. A motorok tekintetében már nem ilyen egyértelmű a helyzet: a Peogeout élénkebben reagál a gázra, nyomatékosabb alul, az Opel viszont finomabban, csendesebben végzi dolgát.
Összességében nem rossz autó, de a minőségérzet hiánya miatt a következő autóm márkája biztosan nem Peugeot lesz majd.
Hibalista
- Update: 60.500 (!) km : teljes kuplungcsere (tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy). Itt végleg megszakadt valami bennem. Egyik korábbi autómnál sem kellett a kuplunghoz nyúlni, itt meg már 60 ezer (!) után stílusosan 60 ezer forintomba került a csere. - - Update 2. kiderült, hogy a tekerve volt a km óra, így fenti kuplungmizéria nem 60.500 km-nél, hanem valójában 130.000 km-nél következett be. Így valamivel megbocsájtóbb vagyok :)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Kadett, Corsa | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
