A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 206 (1998)

206 1.4 SW 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kár, hogy a franciák gyártják...

Szöveges ítélet

Opelek garmadája után ültem át Peugeot-ba, alkalmi vétel volt a szerkezet, szinte kifogástalan állapotban. Meguntam már a kereskedések lehangoló kínálatát vizslatni, és fülest kapva megnéztem a szóbanforgó 206 SW-t.
Erre szokták mondani, hogy használt autó vásárlásakor állapotot vásárlunk, nem autót :)

Pozitívumok:
-kellemes, szinte kritizálhatatlan futómű : viszonylag lágy, mégsem imbolyog az autó, a kisebb-nagyobb úthibákat jól tolerálja,
-dinamikus, alul is nyomatékos motor,
-kellemes gyári hifi,
-elég visszajelzést adó, nem túlszervózott kormány,
-kényelmes ülések.

Negatívumok:
-terhelés és forgatás hatására zavaróan felerősödő motorhang, ami ráadásul nem is kellemes orgánumú,
-rettenetesen nyekergő belső műanyagok, elsősorban az ajtókárpitok kopognak, ciceregnek, sercegnek,
-a kormánykerék valóban gyorsan kopik, 55000 km után is leharcolt képet mutat,
-pocsék váltási érzet: akad és hosszú úton jár a váltó, némely fokozatok kapcsolásánál a váltórudazatban található gumi elemek nyikorgását lehet hallani,
-a helykínálat hátul szegényes. Ennek oka gondolom a ferdehátúval megegyező engelytáv. 182 cm-emmel magam mögé már csak közelharc árán tudok beülni.

Akaratlanul is összehasonlítottam az általam eddig használt Opelekkel. Egymás után használva egy C Corsát és ezt, feltűnő az összerakottságbeli különbség. A Corsa sokkal jobban "egyben van", mint a Peugeout. A 206-osban olyan érzésem van, mintha minden alul lenne méretezve: a kaszni hallhatóan csavarodik járdára felálláskor, a műanyagok zörögnek, a váltó pontatlanabb. A motorok tekintetében már nem ilyen egyértelmű a helyzet: a Peogeout élénkebben reagál a gázra, nyomatékosabb alul, az Opel viszont finomabban, csendesebben végzi dolgát.

Összességében nem rossz autó, de a minőségérzet hiánya miatt a következő autóm márkája biztosan nem Peugeot lesz majd.

Hibalista

- Update: 60.500 (!) km : teljes kuplungcsere (tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy). Itt végleg megszakadt valami bennem. Egyik korábbi autómnál sem kellett a kuplunghoz nyúlni, itt meg már 60 ezer (!) után stílusosan 60 ezer forintomba került a csere. - - Update 2. kiderült, hogy a tekerve volt a km óra, így fenti kuplungmizéria nem 60.500 km-nél, hanem valójában 130.000 km-nél következett be. Így valamivel megbocsájtóbb vagyok :)

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 48000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Kadett, Corsa Következő autója?
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 206 1998 (2005)

További ítéletek (506 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)