A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 206 (1998)

206 CC 1.6 16V 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Józan ész és szerelem első látásra

Szöveges ítélet

Háttér
Az egész onnan indult, hogy kellett egy autó, ami megmosolyogtat, ha beleülök vagy rágondolok és alkalmas napi használatra. Emellett a garázskiosztás miatt előny ha nem hosszabb 4 méternél. Az érthető, hogy ez az autó megfizethető áron nem tud eggyé válni a családi egyterűvel, amiben 3 gyerek mindenféléjének el kell férnie (habár biztos van aki a Neoplanra gerjed:-)). Maradt tehát az a megoldás, hogy lesz még egy autó. Kicsi, olcsó, élmény, cabrió.

Választás
Mivel az indulása óta olvasom a totalcart, egyértelmű volt, hogy egy ilyen listán a Mazda MX-5 valahol az elején van. Aztán jött a TT, a Mini, egy kis kitérő a Boxster felé, majd SLK és persze a Z4 és az A4 cabrió. Körülbelül 100 órán át néztem autókat, hirdetéseket, webes fórumokat és teszteket. Persze, most sokan azt hiszik hülye vagyok, hogy a vége egy Peugeot 206 CC lett, de elmondom miért nincs igazuk (persze igazuk van, de nem ezért). Szóval ezekből a csodaszép autókból 1 millió forint körüli áron csak az MX-5 és a 206 CC marad. Elméletben van még SLK és A4 ennyiért, de ha olyat akarunk, ami nem csak szívással jár, akkor nincs.
Ezeken túl fontos még azt tisztázni, hogy a Peugeot 206 CC-t gyakorlatilag bármikor, bárhol olcsón meg tudják szerelni, az egyetlen speciális alkatrésze a tető, minden mást nagy szériában gyártottak hozzá. Ez nem mondható el a többiről, mert egy Mercedes vagy Audi szervizben (vagy szervizeléssel foglalkozó helyen) eleve nagyobb az órabér, a Mini és a Boxster pedig még mindezek túl igazán komplikált és különleges szerkezet (ok a Mini motorja egy fokkal elterjedtebb, mint a Boxster szuperspéci, mélyen elásott szerelőkálma). Persze mire ide eljutottam kicsit szívtam a Becsületesnepper vérét (épp hirdetett egy MX-5-öst), néhány ismerősömét, amikor érdekes autókat hirdettek és a kedves feleségem türelmét és jó alaposan igénybe vettem.

Csak hogy tisztázzuk. Az MX-5 sokkal jobb sportautó, mint a 206 CC. Sokkal jobban megy, hátsókerekes, jobban fekszi a kanyart és nagyobb a presztízse. De 2 üléses, a 206CC meg négy. És akinek van gyereke, az tudja, hogy a gyerek nélküli programok esélye töredéke a gyerekes programokénak, szóval röviden: az MX-5 akkor jó, ha csak a gyerek nélkül akarom használni, a 206 CC viszont gyerekkel együtt is buli.
Utána már csak a szín kiválasztása volt hátra (az elönyök és hátrányok miatt a motor mérete nálam nem számított). Sokáig a Rolland Garros sötét zöld metálja volt az élen, a téglavörös bör belsővel. De aztán megláttam egy narancssárga (Orange Tangerine) szépséget. A belsejében narancssárga betétekkel és a kérdés eldőlt.
Lett egy 12 éves, 80.000km-es autóm. Persze van egy-két újrafényezett eleme, de márkaszervizben javították és 8 éve ugyan abba a márkaszervizbe hordták és ugyan az a tulaja volt.

Vásárlás
A próbaút után a kocsit átnézettem a Peugeot Fábiánnál Budaörsön, kapott egy új tömítést valami szivárgásra, egy új hátsó motortartóbakot és egy új vezérműszíjat. 2 nappal később belekerült 1 gyerekülés és egy ülésmagasító és két gyerekkel nekivágtunk hazafelé vezető 1500km-es útnak.
Gyerekek
Számomra a gyerekek az autónál is fontosabbak, ahogy fent is írtam ez a választásnál is szempont volt. Mivel összesen 3 csöppség szépíti meg napjaim kipróbáltuk mind a hárommal is. A kocsiba kényelmesen elfér 3 gyerek, ha 2 gyerekülésben és egy ülésmagasítón ül. Az egyetlen gond, hogy a vezetőülés mögött nincs sok hely a gyerek lábának, tehát odajön a magasító (a gyerekülés támlája nem megy be a hát számára kialakított mélyedésbe). Ami viszont elönye, hogy mivel nem olyan magas építésű mint egy átlag autó, ezért a földről fel tudják szedni a leesett dolgokat, tudnak maguknak enni/inni adni. Persze ha a hátsó ülésen gyerekek ülnek a tető zárva tartandó, amint 30-nál gyorsabban akarunk menni (szóval nem a szomszéd fagyishoz).

Használat
Az első tényleges használat a kocsi hazavitele volt (1500km). Ez eseménytelen volt, fogyasztás 6.3-7 liter között mozgot a forgalom és a klimahasználat függvényében (110-130km/h utazótempó). Lehetne pontosabb is, kevesebb is, de nem voltak ideálisak a körülmények a méréshez. A csomagtartó felhajtott/csukott tetővel egész nagy és teljesen zárt, ezért simán elfér benne akár 4 személy hétvégi holmija (4 szabvány kézipogyász-börönd meg az apró).
Menet közben hangosabbnak tűnik, mint vártam, de tény, hogy teljesen márkátlan gumi van rajta (de legalább sok mintával) és határozottan vékony a hangszigetelése. Állóhelyben a motornak nincs hangja, gázadásra gyorsan felpörög, dízel után furcsa, hogy huzatni kell, de amúgy teljesen normális. A sebesség váltó persze franciásan laza, viszont határozottan megy a fokozatba, 3700 körül forog 130-nál ötösben.
A műszerfalon van olajhőmérséklet visszajelző (mutatós műszer), ami elég fölösleges, de ugyanakkor jól néz ki.
Ami hiányzik az a tempomat, de ehhez a szériához nem mindig lehet párosítani, mert még nem elektromos a gázpedálja.

Javítások
Az én érzésem szerint, egy futóműgatyábarázás még elkélne a kocsinak, de szerviz szerint ez így van rendben, és konkrét baj nincs csak furcsa.
Emellett egy USB dokkolót akarok a rádióra kötni (most csak Cd-t tud), amit 70-90€ árulnak. Meg persze kéne egy szélfogó, meg a gyári felni, meg egy minőségi és halk gumi.

Reakciók
Mindenkinek tetszik és sokakból birtoklási vágyat vált ki. Ami a játékos kinézet mellett a praktikuma miatt van. Amikor megtudják, hogy igazából egyáltalán nem drága egy ilyen autó sok ismerős elgondolkozott rajta (de persze venni egyik sem fog).

Szóval így 5 nap használat után, ennyit tudok róla mondani. Remélem kevés szervíztapasztalatom lesz és sok örömöm, de majd folytatom és látjátok ti is.

Fórum
Itthon nagyjából halódik a fórum, az indexen alig van valaki, a peugeot206 klub fórumján egy hónap alatt nem hagyták jóvá a jelentkezésem és 4 hónapos a legújabb hír. Viszont nagyon jó a francia fórum (http://www.206cclovers.com/) , rengeteg szerelési leírással (a tető trükköktől a féltengely cseréig, számtalan tuning és javítási témát átölelve), és persze az angol és német klubok fórumai is hasznosak tudnak lenni.

Hibalista

- Megvételkoz azz átnézésnél: valami tömítés, hátsó motortartóbak, és szerintem a futóműre ráférne még pár új alkatrész

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Fábián Budaörs - alapvetően jók. Normálisan, szépen dolgoztak.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2002
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 80000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 206 1998 (2005)

További ítéletek (506 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)