Jól kinéző fehér lassítottfilm
Szöveges ítélet
Előrebocsátom, céges kocsi, ütjük-vágjuk, egyelőre, két év és majdnem 80ekm elteltével még bírja. A beltér picit puritán, de hatalmas előrelépés a régi 206-oséhoz képest, anno kerestem használtautót és egy Fabia után sikítva szálltam ki az öreg 206-ból. Ezzel a beltérrel lehet, hogy meggondolnám. Nem csörög, picit kemény, de nem fakul, pedig 24/7 a napon áll a kocsi.
A futóművet érzésre már kikezdték a pesti utak, kanyarban elbilleg, szerintem nemcsak lengéscsillapító csere lesz, hanem pár szilent is. A francia logikájú bajuszkapcsolókat meg kell szokni, onnantól hibátlan... bár elviselném a ´pofozós´ indexkart, ami hármat villant minimum.
A motort viszont nem értem. Hosszú útra nem választanék ilyen kicsit, mert picit gyenge (ez még nem a zöld i-s HDi) és pl. az M1 kivezetőn érződik is ´hegynek´ (ennek hegy) fel. Kevés a nyomaték, de ott még csak-csak.
Városban viszont halál. Euro-pöcsömtudjahány szabványt okolom teljes mértékben, azaz gázfröccsre egy emberes morranást várnék, ehelyett: fordulat felemelkedik 800-ról 1100-ra. De mindezt 0.7mp-vel a gázpedál után. Ha kétszer nyomom le a pedált, akkor felpörgeti 2000-ig, és ott tartja picit, miután rég´ felengedtem a pedált. Kereszteződésből kilőni esélytelen, többször volt olyan, hogy a kuplungot felengedve 1200 alá esett a fordulat, pedál a padlón, nem jön a kereszteződés vége az istennek se (oldalról ezeréves Maruti huss - anyád), végre-valahára kiérek a sárga sraffozásból, na, elkezdtünk húzni. Ez az élmény konstans.
Valamint szerintem tilos lenne egy ennyire hangszigetelt autót ABS nélkül eladni. Én több, mint tíz éve vezetek, tudom milyen az 50-ről, és 70-ről fékezés közti különbség. Ebben viszont annyira el van szigetelve az ember a motor és futóműhangtól, hogy észre sem veszi és már hússzal a sebességhatár felett van. Kivágott elém valaki egy ilyen ´hoppá, 75?´ elbambulás alatt, jobbra-balra kocsik > padlófék, 20 méter csík, picit leizzadt tenyérrel kiszállok, pont megálltam, nem győztem elnézést kérni az ijesztésért az mx5 sofőrjétől. Azóta nem vagyunk haverok a fékkel - ami annyira el van szervósítva, hogy szinte pedálerő nélkül blokkolóra lehet fékezni az elsőket.
A váltó, hát azt hiszem ez már tíz éve is csak egy fintorra volna elég, az áttételezése jó, azzal nincs is baj, de ne rángassuk, ez nem az a szerkezet; a lassú kapcsolásokat szereti. Elkelne egy ellensúly a kapcsolókar végére, akkor talán szívesebben gangolna az ember. Így, egy 2006-os új autóban kettes. Alá.
A fényezésre -fehér- nem lehet panasz, simán elviseli a napon/fák+galambok alatt ácsorgást és a gépi mosót.
A futott kilométert figyelembe véve valószínűleg már visszahozta az árát ez a pici dízel, de ha az én pénzem lenne és én álltam volna a szalonban, egészen biztosan az 1.6 benzinest választom.
Hibalista
- Szélvédő kavicsfelverődés, cascora csere utángyártottra - 0Ft
Ide hordtam szervizbe
Peugeot City, Bp 13.ker.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ford Fiesta |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
