Jó konstrukció, nekünk bejött
Szöveges ítélet
A kasztnija 1025 kiló, ezt a 88 ló egész jól viszi, a végét még nem próbáltam, 170-et GPS szerint tuti megy, tartósan a 130-at kedveli, ekkor még nem olyan zajos. Szerencsére van a motorháztetőn szigetelés, és a motor hangszíne se rossz.
Utastere kis túlzással újszerű 8 évesen is, ez nagy piros pont a Peugeotnak. Az már kevésbé, hogy a plüss ülései borzasztóan izzasztóak, és a deréktámasz is jól jönne. Szintén negatívum, hogy a klíma nélküli ventillátoros szellőzőrendszere nem túl hatékony, valahogy kevés, cserébe meleg levegőt tud csak benyomni nyáron az utastérbe, pláne, ha a pollenszűrő is a helyén van. Van elektromos tetőablak, ami szerintem a világ legfeleslegesebb extrája, friss levegő alig jön be rajta, cserébe zajos, és nyáron az ember napszúrást kap a tűző napon. Télen a fűtése elég hatékony, azzal nincsen baj szerencsére.
A futómű, fékek megfelelőek (ABS nincs), a motorerőhöz elegendőek, de semmi extra, nem egy kanyarvadász az autó. Váltója betölti a funkcióját, de nem egy élményszerző darab.
Összességében nekünk nagyon bejött az autó, megbízható, sosem hagyott még cserben, kissé szomjas ugyan városban (8 alatt kizárólag Budapesten nehéz vele kijönni), de ez még belefér.
UPDATE 2014
A kocsi immár 14 éves, átlépte a 100 ezret. A motorja teljesen jó még (mondjuk ennyi km után nem csoda, de azért üzemórában elég szépet teljesített már), olajat nem eszi, az utángyártott kipufogója meglepő módon kibírt 7 évet, és még nem lukas, így többet is bírt, mint a gyári. A fékdob is még eredeti. Az utasterén azért kezd látszani a kor, bár még nem vészes.
Továbbra is szerencsénk van, hogy egy különlegesen megbízható példányt fogtunk ki, a saját, ugyanilyen korú, nemrég vett Mazda 323-asomnak több nyűgje van, mint ennek a Pugnak.
Hibalista
- Rendkívüli meghibásodás csak az indexkar volt 8 évesen, addig semmi. Szerencsére ez még az egyszerűbb indexkaros fajta, így 15 ezerből munkadíjjal együtt megvolt a csere Grósz papánál, a ráncfelvarrott modelnél már 40 körül lett volna a dolog. Újabban kissé folydogál a szelepfedéltömítésnél az olaj, de még nem vészes. - - 7 évesen kipufogó csere 50 ezerért, akkumulátor csere 15 ezerért. - 8 évesen vezérműszíj, fékbetét + féktárcsa csere (végülis 54000 km egy városban használt francia tárcsától nem rossz), gyertyacsere, folyadékok cseréje munkadíjjal, UNIX és Fridcar alkatrészekkel együtt 90 ezer. - - 11 évesen szelepfedél tömítés csere kellett, szerencsére az utángyártott alkatrész nem volt drága. - 13 évesen, 95 ezernél újabb nagy karbantartás jött, szíjjak, folyadékok, féktárcsa, betét lecserélésre kerültek. Ez egy 100 ezres tétel volt. - - A gyári elektromos tetőablak motorja sajnos meghalt 12 éves korában. Bontottat nem tudtam még szerezni, így a tetőablak vissza van tolva bezárt állapotba, de mivel a motorját ki kellett szerelni, így tulajdonképp csak a súlya tartja a helyén, néha pár mm-t kinyílik, ezt kézzel kell visszatolni. Be viszont nem ázott még, így tulajdonképpen megfelel így is. - - A váltószoknya is kiszakadt 12 évesen, ezt a vaterán hirdető srác 3000 Ft-os cseredarabbal orvosolta, teljesen szép lett. - - 14 éves korára kissé viseltesek lettek az első gumi fékcsövek, így cserések lesznek.
Ide hordtam szervizbe
Fábián, gyorsak, az áruk közepes.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Újpesten egy kis műhely, ami alkatrészt vittem, garantáltan jól betette, így végülis korrekt volt.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 14 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 102000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Twingo | Következő autója? | Még nem tudni |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
