A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 206 (1998)

206 1.1 Presence 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hűséges hosszútávfutónk Pötyike

Szöveges ítélet

2017 augusztusában elérkezett életünkben az általam oly nagyon várt esemény: elkezdhettem keresgélni életem elő saját autóját. Igazából napi 15 km oda vissza ingázásra kellett elővárosban illetve hétvégi családlátogatásokra pár száz km-re. A párom nem osztozott annyira az örömömben, szkeptikusan fogadta az öletet, miszerint 200-300 ezer forintból lehet normális autót venni (és igaza lett :-)).
Az elején megnézett pár autóból kiderült, hogy valószínűleg a 206-os Peugeot-ok kinézetével mindketten kiegyezünk, és valószínűleg majd fenn is tudjuk tartani. Aztán sikerült kiszúrnom ezt a gyöngyszemet tölünk kb 250 km-re, lejárt osztrák okmányokkal kis esztétikai hibákkal, viszont a legendásan megbízható 54 lóerős 1.1 benzinessel.
Szerintem jól fel is volt szerelve: szervókormány, elektromos ablakok, abs, 4 légzsák, szép kék belső, és nem szétkopott műanyag(de puha tapintású) kormány.
Én egyből megláttam benne a potenciált, és meg is vásároltuk 260 ezer forintért.
Vásárlás után egyből vezérlés és egyéb szokásos alkatrészek cseréje következett meglepően olcsón kihozva.
Már az elején megszerettük, mindig pöccre indult, soha sehol nem hagyott ott minket, mondjuk az is biztos, hogy nem hanyagoltuk el a karbantartásokat, 10ezrenként olaj és szűrők cseréje, illetve átvizsgáltatás szerelővel, hogy mi lesz a következő dolog amit cserélni kell.
2018 nyarán négy emberrel megjárta Boszniát, összesen kb 1400 km-es túra volt, az emelkedőkön eléggé meg volt fogva, de felment.
2019 szeptemberében pedig Albánia legdélebbi részére Saranda-ba is eljutott az a túra csak kétszemélyes volt viszont kb 3800 km és nem csak aszfalton...
2020-ban pedig Hollandiába vitt el minket pár hónapra oda vissza kb 2800 km. Visszafelé a hátulján még biciklit is hozott.
Szóval nálunk megdőlt a tévhit miszerint egy kis autó gazdaságos kis benzinmotorral nem alkalmas akár hosszabb utakra is.
A biztosítás és a gépjármű adó nevetséges tételek, az alkatrészek olcsók és akár bontott jó minőségű is akad mindenből. Igaz, igényli is a törödést, főleg a futómű. A magyar utakon nagyon gyorsan szétmegy benne minden, mondjuk a holland útminőséget nagyon szerette.
Egy szó mint száz nagyon szerettük, annak ellenére is, hogy sok pénzt költöttünk a szervizelésére, bár szerintem ebben az is benne lehetett, hogy nem biztos hogy valós volt a kilóméteróra állás...
Aztán 2021 januárjában a 21 éves kora és háromajtóssága miatt a csere mellett döntöttünk, egy Mazda 2 DY 1.4 GT lett a választott 96 ezer futott kilóméterrel é 14 éves korával (már most májusra beleszaladt 8000 km de ez majd egy következő népítélet története lesz)
Összességében kitűnő első autó volt, pörgös motorral, könnyű és élvezetes vezethetőséggel (csak 910 kiló!!), és mindig biztonságérzetet sugárzott.

Hibalista

- lakatosmunkák: első váznyúlványok komplett cseréje, hátsó váznyúlványok kihegesztése, motortartó bakok javítása - futómű: toronycsapágyak, első két lengőkar, kerékcsapágyak, hátsó híd komplett csere(ez elég húzós tétel volt, kb 150 ezer ft), plusz a szilentek elég sokszor... - egyéb: 4 év alatt elfogyasztott 2 akkumulátort, cseréltük felújított bontottra a szétkopott kormányművet, kapott új hűtőt, a fékekkel mindig probléma volt, jobb első abs jeladó csere - szóval négy év alatt kb 1.2 millió foritot locsoltunk rá

Ide hordtam szervizbe

Ismerős szerelő, ismerte a típust, neki is volt egy

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 175000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 59000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? 2 1.4 GT
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 206 1998 (2005)

További ítéletek (506 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A CSALÁD KEDVENCE

206 1,9D - 2000
2009.01.06 70000   1,3

"Csak" egy Francia

206 SW 1.6 16v xs - 2002
2013.09.23 24000   4,3

"Lángoló oroszlán" - porral oltó ajánlott!

206 1.4 HDI - 2006
2012.01.29 170000   4,0

"Muci", a hűséges családtag

206 1.1 Presence - 2000
1999.11.30 30000   3,5

"Cicáknak" "Cica"

206 1.4 mistral - 2002
1999.11.30 80000   3,0

"Pözsi"

206 1,4 Presence - 2002
1999.11.30 22000   4,5

"kicsit" hibás

206 1,4 HDI - 2003
1999.11.30 45000   2,7

...azé nem rossz

206 1.6 CC - 2003
1999.11.30 50000   2,0

1,1 turbó, avagy csak a padlógáz

206 1,1 Riviera - 2005
2007.11.28 36000   4,0

1.1 Open, a család 5. tagja

206 1.1 open - 2004
1999.11.30 12000   3,0

1.1 presence

206 1.1 presence - 2001
1999.11.30 3000   3,0

1.4 HDI POWWA Tatti

206 1,4 HDI - 2002
1999.11.30 35000   3,5

1.4 HDI VAN? Van. Viheted...

206 1.4 HDI VAN - 2005
1999.11.30 10000   2,0

1.4Hdi Van az ésszerű kompromisszum

206 1.4 HDI - 2005
1999.11.30 50000   4,5

1.6 16V SX Sport SW

206 1.6 16V SX Sport SW - 2002
2009.03.07 4000   3,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 34

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)