Hűséges hosszútávfutónk Pötyike
Szöveges ítélet
2017 augusztusában elérkezett életünkben az általam oly nagyon várt esemény: elkezdhettem keresgélni életem elő saját autóját. Igazából napi 15 km oda vissza ingázásra kellett elővárosban illetve hétvégi családlátogatásokra pár száz km-re. A párom nem osztozott annyira az örömömben, szkeptikusan fogadta az öletet, miszerint 200-300 ezer forintból lehet normális autót venni (és igaza lett :-)).
Az elején megnézett pár autóból kiderült, hogy valószínűleg a 206-os Peugeot-ok kinézetével mindketten kiegyezünk, és valószínűleg majd fenn is tudjuk tartani. Aztán sikerült kiszúrnom ezt a gyöngyszemet tölünk kb 250 km-re, lejárt osztrák okmányokkal kis esztétikai hibákkal, viszont a legendásan megbízható 54 lóerős 1.1 benzinessel.
Szerintem jól fel is volt szerelve: szervókormány, elektromos ablakok, abs, 4 légzsák, szép kék belső, és nem szétkopott műanyag(de puha tapintású) kormány.
Én egyből megláttam benne a potenciált, és meg is vásároltuk 260 ezer forintért.
Vásárlás után egyből vezérlés és egyéb szokásos alkatrészek cseréje következett meglepően olcsón kihozva.
Már az elején megszerettük, mindig pöccre indult, soha sehol nem hagyott ott minket, mondjuk az is biztos, hogy nem hanyagoltuk el a karbantartásokat, 10ezrenként olaj és szűrők cseréje, illetve átvizsgáltatás szerelővel, hogy mi lesz a következő dolog amit cserélni kell.
2018 nyarán négy emberrel megjárta Boszniát, összesen kb 1400 km-es túra volt, az emelkedőkön eléggé meg volt fogva, de felment.
2019 szeptemberében pedig Albánia legdélebbi részére Saranda-ba is eljutott az a túra csak kétszemélyes volt viszont kb 3800 km és nem csak aszfalton...
2020-ban pedig Hollandiába vitt el minket pár hónapra oda vissza kb 2800 km. Visszafelé a hátulján még biciklit is hozott.
Szóval nálunk megdőlt a tévhit miszerint egy kis autó gazdaságos kis benzinmotorral nem alkalmas akár hosszabb utakra is.
A biztosítás és a gépjármű adó nevetséges tételek, az alkatrészek olcsók és akár bontott jó minőségű is akad mindenből. Igaz, igényli is a törödést, főleg a futómű. A magyar utakon nagyon gyorsan szétmegy benne minden, mondjuk a holland útminőséget nagyon szerette.
Egy szó mint száz nagyon szerettük, annak ellenére is, hogy sok pénzt költöttünk a szervizelésére, bár szerintem ebben az is benne lehetett, hogy nem biztos hogy valós volt a kilóméteróra állás...
Aztán 2021 januárjában a 21 éves kora és háromajtóssága miatt a csere mellett döntöttünk, egy Mazda 2 DY 1.4 GT lett a választott 96 ezer futott kilóméterrel é 14 éves korával (már most májusra beleszaladt 8000 km de ez majd egy következő népítélet története lesz)
Összességében kitűnő első autó volt, pörgös motorral, könnyű és élvezetes vezethetőséggel (csak 910 kiló!!), és mindig biztonságérzetet sugárzott.
Hibalista
- lakatosmunkák: első váznyúlványok komplett cseréje, hátsó váznyúlványok kihegesztése, motortartó bakok javítása - futómű: toronycsapágyak, első két lengőkar, kerékcsapágyak, hátsó híd komplett csere(ez elég húzós tétel volt, kb 150 ezer ft), plusz a szilentek elég sokszor... - egyéb: 4 év alatt elfogyasztott 2 akkumulátort, cseréltük felújított bontottra a szétkopott kormányművet, kapott új hűtőt, a fékekkel mindig probléma volt, jobb első abs jeladó csere - szóval négy év alatt kb 1.2 millió foritot locsoltunk rá
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelő, ismerte a típust, neki is volt egy
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 175000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 59000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 2 1.4 GT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
