Guruló konstrukciós hiba
Szöveges ítélet
2002 novemberében úgy döntött családunk, hogy a Suzuki Swiftünket lecseréljük egy Peugeot 206-osra. Mindenképp dízelt kerestünk, mivel hosszabb távra vásároltuk a kocsit.
Pozitívumként annyit, hogy keveset eszik és szép... Azt hiszem, ennyi. Amikor a kereskedQvel megállapodtunk, szó volt többek között egy ajándék rádiósmagnóról, melyben RDS is van, illetve két ajándék hangfalról hátra. Kérdésemre az illetékes biztosított, hogy általában Blaupunktot szoktak beszerelni ajándékként.
Az autóra a rossz idöjárási körülmények miatt majdnem egy hónapot kellett várni. Lehet, hogy ez volt az elöjele annak, hogy rosszul választottunk... A kocsi átvételekor beülve tapasztaltam, hogy nem a megbeszélt Blaupunkt autómagnó van benne, hanem VDO, ami nem RDS-es, illetve a két hátsó hangszóró sem szólt-mert nem volt. Jeleztem problémámat, de szüleim azzal a közhellyel csitítottak, hogy: ajándék lónak ne nézd a fogát! Nem is a fogát néztem, hanem egy fél év múlva a hangszabályzót, ami a kezemben maradt használat közben. Megjegyzem a két hátsó hangszórót utólagosan pótolták. Még fél éves sem volt a kocsi, amikor a csomagtartó ablak majdnem a fejünkre zuhant, mert az egyik hidraulikus emelö rögzítöje nem létezett. Ezt garanciában orvosolták. Ezután jött két levél a márkakereskedötöl, körülbelül egy hónap telt el a kettQ között, hogy hát nagyon sajnálják, de garanciális szervizre kéne vinni a drágát, mivel konstrukciós hibák miatt ez és ez tönkremehet a motorban, ha valamit nem cserélnek. Igy hát mit volt mit tenni ismét a szervízben kötöttünk ki. A következö probléma nyáron, a klíma használata miatt jött elö. Egyszerüen nem fújt hideget. Még aznap irány a szervíz, ahol megállapították, hogy elszökött a gáz a berendezésböl, mivel egy motortérben futó fémcsö-szintén konstrukciós hiba miatt- kidörzsölte a mellette futó gumicsövet, mely a klímához szállította a gázt. Ezt a hibát röpke 4,5 hónap alatt sikerült orvosolni. Június közepén észleltük a hibát, és láss csodát, novemberre volt légkondícionálónk!!!! A szervízbe kéthetente jártam/jártunk, mivel arra hivatkoztak, hogy ezt a csövet Franciaországból hozzák. Ezt hittem is meg nem is, viszont azt nem, hogy ennyi idöbe kerül egy nyomorult csö beszerzése. Azt már le sem merem írni, hogy egy esözés alkalmával azt vettük észre, hogy a szélvédö bal oldalon beázik. A szervízben ezt páralecsapódásnak tudták be, mindaddig, amíg egy vízben tocsogó parkolójegyet egy kocsimosás után az illetékes szerelö elött ki nem facsartam. Elismerte a beázást, ámde ekkor már nem volt garanciális a majd´ két éves autó. Hmmm... A kocsi azóta is ázik, majd házilag orvosolom szilikonnal, szerelöhöz pedig a jólbevált független szervizbe fogjuk hordani. A vezetési élményröl nyúlfarknyi megjegyzésem lenne: nincs. Rossz a pedálrend, magas a vezetési pozíció=ortopéd vezetési helyzet, hosszú úton járó akadó váltó, üresen pattogó hátsó futómü... Az autó a szüleimé, nekik még így is megfelel, mivel takarékos.Ez tény. Nekem Suzukim van, amit pusztán kötelezö szervízre hordok (A sokat szidott magyar Suzuki.:) Mindannyian tanultunk az esetböl, és levontuk a következetéseket: SOHA TÖBBET MÁRKASZERVIZ! SOHA TÖBBET PEUGEOT!!!
Hibalista
- beázó szélvédQ, csomagtartóablak hidraulikája, klíma, hátsó hangszóró, garanciális kisebb dolgok a motorban,
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Mártha
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Tóth Autószerviz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 37000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Csak japán!!!!! |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
