Francia trágyadomb
Szöveges ítélet
Méghogy a francia autók milyen jók. Sajnos csak csigát tudnak zabálni, autót gyártani még nem. A küls? formát elkapták, de azon kívül semmi.
Egy 1995-ös évjáratú B Vetram volt, 2.5 V6-os motorral, az akkoriban rendelhet? összes extrával. Ülésf?tés, elektromos tet?, sebességfügg? szervó, stb. Csak hát ugye már 235.000 volt benne, ami nem kevés. Ennek ellenére minden elektronika kifogástalanul m?ködött. Gondoltam ideje váltani egy fiatalabbra, és a kis 206-os Peugeot jó cserének bizonyult.
Gondoltam én.
El?ször a kuplung kezdett csúszni, bár már gyanús volt, hogy magasan fog. A gyorsítás kicsit nehezen ment, mert a motor 1800-nál felpörgött és csak nehezen kapta el.
Azután egyszer csak azon vettem magam észre, hogy csak 3 hengerem megy. Gondoltam no para, láttam már autót belülr?l, megnézem a gyertyakábeleket, esetleg az elosztófedelet. Ja. Semmi nincs benne, ami egy normális német autóban van. Gyertyakábel? Minek? Elosztófedél? Luxus. Egybetrafó, a végén 4 csöcs ami a gyertyákhoz csatlakozik, és persze csak speciális kulccsal lehet hozzájuk férni. Szervíz, befecskendez?szelep csere.
Nagyon happy voltam, gondoltam ez még belefér. Azután azt vettem észre, hogy ha eléri az üzemi h?fokot, minden piros lámpánál leáll. Szervíz, alapjárati motor. Arról már nem is beszélek, hogy az elektromos tet? becsuásakor kézzel rá kell segíteni, és olyan hangot ad ki amikor eléri a záródási pontot, minha egy ütvefútóval fúrnák a tetejét.
A vezet?ülést fixre kellett heggeszteni, mivel elengedte magát, pedíg szerintem a 76kg-os súlyom nem olyan extrém.
A fotóm?ben minden zörög. A bels? burkolatok nyikorognak. Az összeszerelési min?ség katasztrófa. De a totalcar oldalán olvastam az új 607-es tesztjét. Ja, hogy már a teszten elromlott az automata váltó és a tempomat. Akkor az én autóm még egész sokat kibírt.
Összefoglalva: alíg várom, hogy megszabaduljak t?le. És egyet megfogadtam. Francia autót soha többet.
Hibalista
- leng?kar, gömbfej, kuplung szerkezet (100.000), alapjárati motor (50.000), befecskedez?szelep (34.000) elektromos tet?,
- vezet?ülés
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Gablini
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vectra 2.5 V6 CDX | Következő autója? | Mercedes C220 |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |
