Francia nő, napi használatban...
Szöveges ítélet
Az autót egy flottakezelő cégtől vettük meg, végig vezetett szervizkönyvvel. Vásárlás után nem sokkal jött a nagyszerviz, szíjak, vízpumpa, szűrők satöbbi, majd utána beállt a hátsó futómű. Gondolom a jó minőségű magyar utak megtették a hatását és a szervizben azt mondták, hogy peugeot betegség, 90 ezer kilométerenként le kell cserélni a futóműben a tűgörgőket, mert ha elkopnak, megeszi a tengelyt és akkor csak a teljes futómű segít.
Ezek után kb 2 évig semmi komolyabb probléma nem volt az autóval, munkába járásra használom, naponta min 120 km-t kap. Megjárta az Alpokat, Horvátországot, Montenegrót, Lengyelországot. Olajcseréket, szűrőcseréket magamnak csinálom. Gyári olajcsere elvileg 20000km, de átálltam a 15000-es olajcserékre.
Az autó általában autópályán (140) és városban használom, így a vegyes fogyasztása 5,6 körül szokott lenni, nyáron a klíma nem sokat dob rajta(max 2deci). A 178cm-es magasságommal nekem kényelmes az autó, bár magam mögé hosszú távra nem szívesen ülnék be. A műanyagok kopogósak, de meg lehet szokni őket. Futóművel nincs problémám, néha kicsit alacsony, kicsit puhább a kelleténél, de a magyar utakon ennél keményebbre nincs is szükség szerintem. A fékek jók, gyári kopása után Brembo, gyári mérettel megegyező (nem fúrt) féktárcsákat és Ferrodo fékbetéteket kapott. Menetteljesítmény elfogadható, megy úgy mint egy 1.6-os benzines(csak végre gyengébb 175km/h), autópályán 150-ig kényelmes, csendes, felette már kicsit hangos és libegőssé válik a futómű, főleg megpakolva.
Egyedül a váltóval nem vagyok megelégedve, opel után olyan mintha egy tál pudingban kellene váltani, sebességben nagyobb a váltó oldalirányú holtjátéka, mint egy német autónak üresben, de ez is megszokható, nincsenek félreváltások. A váltó hosszútávon nem tolerálja a gyors váltásokat, kikopnak a váltó stabilizáló rudak és akkor az ember örül, ha talál sebességet. 8000Ft a gyári stabilizáló rúd, de bosszantó, ha út közben engedi el magát.
Összességében nem volt több gondom vele, mint más autóval, nagyobb túrák alkalmával sosem hagyott cserben, ha megkapja a gyári olaját és szűrőket és rendszeresen karbantartja az ember, akkor nem sok baj lehet vele.
Most 195000km van az autóban, friss olaj és szűrőcsere után. 240.000.-nél lesz a nagyszerviz, féktárcsa fékbetét nemrég cserélve, úgyhogy „elvileg” most egy darabig nem lesz gondom vele.
Ha ő is úgy akarja…
Hibalista
- váltó stabilizáló rúd2x 8000Ft, teljes hátsó futómű csere 90000Ft, EGR szelep elkoszolódás, gázolajcső motor résznél csere( belevegősödött) ablakmosó motor kampec(bontóból 5000Ft) bal oldali tompított égő folyamatosan kiég (2 év garanciális égőket 3-4 hónap alatt eszi) középkonzol rizsszemizók kiégtek csere 3-4ezer,
Ide hordtam szervizbe
Radványi diesel szervíz Hernádkak. Minőségi munka kicsit drágán.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Korrekt 2000. Kazincbarcika. Segítőkészek, alkatrészt legtöbbször én vittem.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra f 1.6 16v | Következő autója? | még nem tudom :) de szerintem kombi :) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
