Francia gokart
Szöveges ítélet
A kocsit egy 1.6 TDCi Focus után vettem, nagyon jó kis kocsi volt, de így 25 évesen valami ilyesmire vágytam, ráadásul árban pont ott volt, mint az, így elcseréltem.
Egy pillanatig sem bántam meg! A családban már kb. 15 éve folyamatosan van francia autó, javarészt Peugeot, egyikkel sem volt gond, a legtöbb új vagy újszerű állapotban került hozzánk, sokban 200.000 km felett volt, és semmi bajuk nem volt a egy-két apróságon kívül (pl.: bajuszkapcsoló idő előtti meghibásodása).
Egy 90 lovas modern turbodiesel után teljesen más világ. 177 LE alig több mint egy tonnához... Előtte is lendületesen közlekedtem, de azóta mióta megvan, lehetetlen a sebességhatárokat maradéktalanul betartani. 145-ig nagyon jó, az ugye 3-dikban megvan - érdekességképp 1-ben (70 km/h), 2-ban (110 km/h), utána már nem annyira durva a gyorsulás, onnan egy modern 150 LE körül TD-vel egy szinten van. De hát a legtöbbet ugye ez alatt használja az ember, szóval haladni lehet vele nagyon jól.
Az egyetlen ellensége a magyar utak.. kegyetlen kemény a futóműve, a kátyuk anyázósak és azóta szlalomozok közöttük, amióta egyet megfogtam - és a 205/40 R 17-es gumik nem köszönték meg, jobb oldalán mind a 2 kuka... 70 ezer volt rá két új.. szóval azóta (jobban) figyelek.
Eddig közel 1 év alatt mentem vele 12.000 km-t, ez idő alatt a nagy átlag 9,5 l körül van. Legjobb eredmény, szabályosan!! betartva mindent, Székesfehérvár-Kelenföld: 6,6 l. Persze egy jó gyorsítás nem volt benne. Egyszer sikerült, de ez egyébként többször lehetetlen. Hosszabb távon vidéken 7-8 liter között elmegy a forgalommal. Előzgetve kb. 8-8.5 l. Autópályára nem való!! 130 km/h - 5. fokozatban 4000 r/min, sokat pörög, persze jól megy onnan, de ott már csip egy kis olajat, ez természetes a változószelepvezérlésű motoroknál. Pályán egyébként 8,5-9 liter között eszik a megengedett legnagyobb sebesség körül. Városban 10 liter, cirka. A legtöbb 11 liter volt, lendületesen télen-városban.
Eddig 2 db izzót kellett cserélni abból az egyik helyzetjelző és egyszer olajat ugye. 5W-30 kell bele, nem szabad sajnálni, jah és abból 5.000 km-ként cirka 1 liter még, 6000 felett ezzel hűti a dugattyút, szóval igénybevétel függő. Jah és 5,5 liter kell bele, elég húzos. Benzinből nálam csak V-Powert kapott, meghálálja!
Jövőre gondolkodom a cserén.. Tanácstalan vagyok, nagyobb-dízel-kombi kellene. A favorit úgy néz ki, hogy Alfa 156 2.4 JTDM 20V, az ilyesmi teljesítményre. Aztán lehet, hogy megtartom és mellé lesz egy Alfa, minden áron nem fogom eladni.
A színe piros, nagyon vad ebben a színben.
Amit nem szeretek benne: télen hideg - nyáron meleg a váltógomb, a tanksapka egyből befagy - jégoldó kötelező! Talán ennyi! Minden perc élmény a vezetéssel!
Csak ajánlani tudom!
Hibalista
- 2 db izzó, más semmi
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Fábián Székesfehérvár, segítőkészek-korrektek
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
saját szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 47000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Focus II 1.6 TDCi (90) | Következő autója? | 156 2.4 JTDm 20V |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
