Ember tervez, ember autót vesz, ember szervizeljen
Szöveges ítélet
3 hónapja van meg az autó, akkor majdnem 90000 km volt benne. A 3 hónap alatt sikerült majdnem 5.000.km-t megtenni vele, és láss csodát: élek, virulok, autó szintén. Nem kellett kicserélni a teljes alkatrészarzenált. JÉÉÉ! Az előző 10 évben 1 japán márka kivételével csak francia autóink voltak (1 peugeot, a többi citroen... bocs hazudok, volt egy olajkályha kettes golfom is) Igaz, hogy mind dízel volt, de izzócserén kívül másra nem nagyon emlékszem, amit fel kellett volna róni csóri autóknak.
Vannak tények, tanácsok amiket - ha szabad - felsrorolnék:
1. Ha németautó-buzi vagy, ne ülj bele, jó neked a csörgőkígyó módjára zakatoló háromhengeres tdi Polo 4 milliótól fölfelé... árral
2. Ha sokat nézed gyulaibalázst a zertéellen és te is a műszerfaltaperolással kezded az autóértékelést, megint csak nem leszel szerelmes a márkába.
3. Szervíztapasztalat? Engedj el a szerelő felé 1,5 mondatot, amiből kiderül, milyen okos ember vagy és mennyire értesz az autókhoz. (Tuti, hogy min. kétszáz lesz a szervízköltséged, és még "azt is beállítják, amit nem lehet", csak hogy vidd oda a verdát legközelebb is) Tehát: nem viszünk francia autót márkaszervízbe, még ha garanciás, akkor sem. (megoldás: csináld magad, esetleg autószerelő haverral barterban! tuti tipp!)
4. csak dízelt! Ha nem ez a jelszó, nem az oroszlán (pláne a fogaskerék) a Te állatod!
5. ha dízel? az ilyen motorral szerelt autónak lelke van, imáiban azért könyörög, hogy TE kedves tulajdonos:
- gázolajat tankolj bele, ne lónyálat, ne tuskógazdaságos-diszkontnemtudommit, ne a TSZ-LIAZ tankjából leszívott marmonkannásat, stb
- motorolajat önts bele, ne tuskógazdaságost, meg moltempónemtudommit.
- hidegben vigyázz rá, csak akkor taposd, ha már felmelegedett a motor, ha meg kergetted, leállítás előtt hagyd alapjáraton csörömpölni egy kicsit, hogy visszahűlhessen a turbó
6. Ha lámpánál legyalázod az új Civiket, ne aggódj, nem aludt el. Ez ilyen. (mondjuk olyan sokat nem látni...
7. Ha a haver megkérdezi, miért vetted meg: Mert a 3-as Madzagra még nem volt elég pénzem. Ja és nem lopják.
Félretéve a cinikus humort: ez is csak egy autó, amibe beleülsz és amivel közlekedsz. Ha mániákusan márkahű ember vagy, és engedsz a sztereotípiáknak, tanulj meg bégetni. Ha nem, vedd meg bátran!
Kiegészítve: Eltelt egy év. ki tudja miért, Rözsónk már nem eszi a tompított fényszórót. Már 107000 km van benne. Most lesz a 100.000.-es cuccok cseréje (vezérműszíj, vízpumpa, stb..) Eddig kiválóan muzsikált, nem hagyott cserben egyszer sem. Hogy mibe fog fájni a történet még nem tudom, de képernyőre vetem az biztos. ja, a bal hátsó dísztárcsámat a parkolóban lenyúlta valamelyik büdös paraszt. Egyetlen egyszer fostam egy kicsit benne: vadásztunk az alföldön és nagyon alacsony az alja, a földút meg elég gáz volt, de a kartert végül is a megfelelő helyen hoztam haza :-).
Hibalista
- 2db tompított izzó
- kiegészíve: 100.000-es cuccok lesznek mostanában
Ide hordtam szervizbe
Soha nem vittük szerelőhöz (lehet hogy ez a megoldás kulcsa?)
Kiegészítve: mivel a 100.000.-es szervíz már szakembert igényel, így most kísérletet teszek.... (vagy bátor vagyok, vagy hülye)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 88000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | c3 1.4 hdi | Következő autója? | Mazda 3 1.6 CD, esetleg BT 50, de ez csak álom egyelőre |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
