Dögös, érzéki, lelkes francia szeret?
Szöveges ítélet
Egy szerelem beteljesülése..röviden így lehetne jellemezni a viszonyunkat. Ha kell megbízható, takaros feleség, de ha huncutkodáshoz van kedve az embernek hirtelen érzéki vadmacskává válik, persze csak szakért? kezek közt. Hiába, ez az autó egyéniség! És micsoda felüdülés ez a német SELEJTEK (opel, fóccvággen) után. Azóta is nevetek az ismerösökön akik az opeljükkel kaptak egy bonus bérletet a márkaszerviz parkolójába...Én elég régóta szemeztem a kis Puggal, de sokáig nem volt lehet?ségem randira hívni (értsd: nem vót rá pénz). Aztán megtörtént a nagy találkozás, és én éreztem: elvesztem. A rövid tények: azóta mögöttünk van másfél év és 42000 km. A futott kilométerek úgy érzem feljogosítanak arra, hogy kijelentsem: ez egy igenis MEGBÍZHATÓ autó, ami ráadásul kategóriája legszebbje. A beltér fantáziadús, ráadásul nagyon praktikus, a sok kacattal utazók is találnak mindennek helyet! A keszty?tartó - áldás: kész iroda rendezhet? be benne. Az én kisoroszlánom 3 ajtós, ezért csak ezt tudom mondani: a ajtók zsebei szélesek, üdít?nek, CD-knek egyaránt van bennük hely (jelenleg nekem a vezet? oldalán cd-k, ásványvizes palack /0,5l/, bomba /az energiaitalos forma/ és egy kis önvédelem van bezsúfolva az ajtózsebbe). A küls? magáért beszél: az egyik legjobb tuningalap, mert bár alapból csodaszép, de ugye, mindig lehet finomítani, egyéniesíteni. A technika: kellemetlen élményem egyáltalán nincs vele, volt ugyan egy garanciális kuplungszakadásom, de csereautót kaptam (magasabb felszereltséggel, semmi bürokratikus akadékoskodás)gyors volt a javítás, kulturált a hozzáállás (Peugeot Gablini, Fogarasi út). Ezen kívül soha nem hagyott ott sehol, nem hagyott cserben, pedig van amikor a ménes közé csapok (stabil 170 Gy?r-Pest M1). A motorja egész kellemes, nekem talán kicsit kevés, de 1-2-3-asban még engem is meg tud lepni (meg a nagyobb motorizáltságú kollégákat is, 1.6-os Bora bruhahaha), a 4.iket mondjuk elbas*ták, de hát ez van. A fogyasztás kellemes, 6 liter, ha nem megyünk 4ezres fordulat fölé tartósan. A kuplungja vajpuha, nagyon kezes, a váltója valóban nem a legjobb darab, de ez legalább beveszi az 1-t, nem úgy mint az ismer?s Poloja (megjegyzem: márkaszervíz nem is tudott neki segíteni, csak haversrác szerel?). A sportülések kényelmesek, tartanak is ha kell (az én tempomban mondjuk kell is), a CD+hangszórók nekem k.-ra bejönnek, nagyon szépen szól a Clarion, néha olyan hangokat hallok meg a kedvenc CD-men, amir?l nem is tudtam, a basszus tuti, nem vagyok ugyan vájtfülü, de azé süket sem. A m?b?r kormány (vagy mi) kellemes fogású, a szervórásegítés álló helyzetben lehetne er?sebb. Az egész autónak egyfajta gokartfeelingje van (naggyon pozitív!), és aki ismeri a kocsi határait, annak örömautózás a terelgetése. Városban van igazi elemében, agilis, mozgékony, kicsi. A futóm? lehetne kicsit keményebb, így viszont komfortosabb. Az ámokfutók meg úgyis RC-vel járnak :))). Összefoglalva: imádom!! minden porcikáját, élvezem ahogy beülök, és szinte érzem minden rezdülését, ahogy együtt faljuk a kilómétereket, hol komótosan, hol, mint az ?zött vad, rohanva, küzdve az autós legkíméletlenebb ellenfelével: az id?vel. Bízom benne, hogy még hosszú ideig együtt leszünk, vagy legalábbis addig, míg megfelel? potenciált gy?jtök a vadóc n?vér (RC) megszelidítéséhez.
Hibalista
- kuplungbowden-szakadás (garanciális)
- szell?ztet? ventillátor (garanciális, bár tönkre nem ment, csak rezonált, de azt rohadtul)
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Sába, Sopron
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 43000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 205 GRD | Következő autója? | 206RC/Renault Clio RS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
