Dízel oroszlán
Szöveges ítélet
Az autót 76.000 km-rel vettem egy családtagtól, azóta is használom, az elmúlt másfél év alatt több, mint 30.000 km került bele. Ezalatt az id?szak alatt nagyon megszerettem, az - állítólag - típushibának számító f?tengely tárcsán kívül a futóm? igényelt javítást, ez azonban nem csekély részben a magyar utak számlájára is írható. A motortartó bakok cseréje csak a "nagy" dízel sajátossága, mivel a motor jóval nehezebb a benzines, vagy kisebb térfogatú gázolajos társainál, hamarabb elhasználódnak ezek a rögzít? elemek.
Ma már jóval többet is ki lehet hozni egy 2000 cc-s dízelmotorból, mint 90LE, ebbe az autóba ez azonban így is jóval több a szükségesnél. Piros lámpánál az 1.4-es benzinesek nem jelentenek komoly kihívást, az 1.6-osok nagy részének méltó ellenfele ez az er?forrás.
A fékek lehetnének talán kicsit komolyabbak (pl hátul is tárcsa), bizonyos helyzetekben a tempót forszírozva keveslem a fékhatást.
A fogyasztás nyáron klímával, 120-as országúti tempónál 5 liter alatt tartható, autópályán 170 felé hajszolva sem több 7.5 liternél. A városi átlag, rövid, 3-5km-es útszakaszokon használva is 6.5 (tehát a gyári 6.6-os érték nem mese).
Hibalista
- 90.000 km-nél motortartó bakok, jobb els? talpascsapszeg, f?tengely tárcsa
- 107.000 km-nél jobb els? gömbfej, mindkét oldali els? stabilizátorkar
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 76000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 800D | Következő autója? | 407 2.0HDi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
