Das Auto
Szöveges ítélet
Előszó:
Mivel már 15ezer km-t beleraktam és lassan 1 éve hogy használom így már rendelkezem tapasztalattal, amit megosztok veletek - hátha valakinek segít majd a választásnál. Mivel még ezt a tipust sose láttam a Heti Merítésben szívesen viszontlátnám ott :)
A történet ott kezdődött hogy kiköltöztünk németországba. Fél év autómentes időszak után egyre égetőbbé vált egy autó beszerzése. A cél olcsó, és megbizható legyen, 2 felnőtt 1 gyerek kényelmesen férjen el. Amikor rátaláltunk nagyon jó, korát meghazudtoló állapotban volt. 285.000 km mutatott az óra. Próbakör után nem tudtam mibe belekötni így hát elhoztuk. Itt külön megemlíteném hogy állapotot veszünk nem km-állást. Gyanítom magyarba a felére lenne visszatekerve amit az állapot után el is hinnénk.
Motor:
1.4 8v. Nem kell csodát várni tőle, gyorsulásra járni nem ezzel fogol. Viszont a fogyasztása rendben van átlagosan 7 liter. Egyszerű mint a faék ha el is romlik bármelyik autószerelő megcsinálja. Gyenge pontja a gyújtótrafó, viszonylag olcsón beszerezhető. A pörgetést nem igazán szereti inkább a nyugis használatot kedveli. Ha kell meg tud indulni, ilyenkor még jól is gyorsúl ( persze önnmagához képest ). Nálam jelenleg közel 300ezer van benne és teljesen egészséges, olajat egyáltalán nem eszi. A klima jelentősen visszafogja, viszont jól hűt. Véleményem szerint ez a motor a minimum hozzá hegyen-völgyön így is kinlódik, hát még az 1.1es...
Kaszni, belső tér és kényelem:
Rozsdásodásra nem hajlamos. Szerintem szép és aki tuningolni szeretné annak a csillagos ég a határ. Én a gyári állapot híve vagyok. A 3 ajtós a legszebb ( szerintem ). Hátra a bejutás nem túl nehézkes és 2 személynek jó a helykinálat. Én 175centi vagyok és magam mögött kényelmesen elférek. Az ülések kényelmesek rövid távon, kissé puhák. 2-300km-es utak után sajog a hátam. Egyébként kellemes plüss az egész belseje. Rendkívűl praktikus!! Az anyós ülés ülőlapját felhajtva kis tárolórekesz található ott. A háttámlát sikba lehet dönteni és ha a hátsó ülést is lebillentjük egész hosszú tárgyakat is szállíthatunk vele. A csomagtartó nem nagy de aki ilyen méretű autót vesz az számol ezzel. A kesztyűtartó viszont óriási. Pohártartó van elöl-hátul ami 1.5 -ös palackot simán elnyeli. Az ajtózseb egyébként is nagy méretű. A kényelemre visszatérve van összhasonlítási alapom is. Ültem punto 1-2-ben, corsa b-c-ben, vw polo-ban ( 98as volt ), clióban, seat ibiza/cordoba-ban, suzuki siwft ( uj és régi ), és még pár kortársában. Elmondhatom hogy szinte kényelmileg ugyanazt tudja mind.Hosszú utakra csak korlátozásokkal ajánlható.
Futómű,fék:
Szerintem jó de a hátsó híd sok figyelmet kér. Egy komplett hátsó hid javítás 70-100ezer közt van. Itt nálunk 500euro-tól indul. A fék jó ABS-el szerelt. Eddig még mindig megfogott :D
Végszó:
Aki ezt a tipust veszi meg szerintem jól jár. Vannak előnyei és vannak hátrányai mint minden autónak. Én nem bántam meg mert így 300ezer km-el is hibátlan.
Majd még írok :)
Hibalista
- gyertya, termosztát, hőgomba
Ide hordtam szervizbe
Saját magam
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Szalon
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 285000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mondeo 1.6 16v MK1 | Következő autója? | xsara picasso |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
