A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 206 (1998)

206 SW 1.6 16v xs 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

"Csak" egy Francia

Szöveges ítélet

Két okból (pontosabban három) vettem meg az autót. Először is mert nekem tetszik,valamint nyilvántartott előélete volt. (A harmadik ok, hogy nincs előítéletem a márkákkal kapcsolatban.)
Másfél éve van nálam, mikor elhoztam mindössze 4db nyári gumi kellett rá. A futómű, fékek motor, kuplung rendbe volt téve rajta, számlákkal igazolva. Egy év múlva kijavíttattam az apróbb idegesítő hibáit, amik nem befolyásolták a használhatóságát.

Az autó 1.6os 16 szelepes 110LEs motorral szerelt. A legfontosabb amit észben kell tartani, hogy ezek pónilovak! Hiába tűnik elegendőnek a 110 paci, a motor karakterisztikája nem ad lehetőséget a felelőtlen előzések befejezéséhez. Teszi a dolgát, alul egész szépen szedi a lábát, de felül nem történik semmi váratlan. Azonban a hátránya egyben előnyt is kreál, a fogyasztása meglepően kedvező. Vegyesben 7 lityó benzinnel elkolbászol, országúton 6 alá is le lehet vinni. Ezt nem sok korabeli 1.6os benzinmotor mondhatja el magáról. Vagy megy mint a barom, viszont eszik is, vagy nem megy semmit, de akkor is eszik (lásd a vw konszern BSE motorja).
A váltójára nincs panaszom, tény hogy a kulissza rudazatos felépítése nem a legelőnyösebb, azonban a célnak megfelel. Aki Niki Laudának képzeli magát biztos kocsonyába szúrt fogpiszkálónak érezné. Nekem ez még mindig jobban bejön mint a pontos, ám akadó váltók.

Futómű és fékre nem tudok sem jót, sem rosszat írni. Az M35 és M3 pálya összekapcsolódásánál a kanyargós felüljárón ahol 100-as korlátozás van, a 130-at röhögve tartja. Egy pillanatra sem imbolyog meg vagy éreztetné velem hogy le akar esni az ívről. Szerintem ezt bármelyik autónak tudnia kéne a kategórián belül. Mégis, ezen a szakaszon még a román sutyerákokat is visszaelőzöm akik csak az egyenesekbe tudják 160al taposni. De ezt inkább betudom az elhanyagolt állapotban lévő járműparkjuknak.
A 4 tárcsafék teszi a dolgát, guminyikkanás nélkül megfogja az autót 60as tempóról, miközben a figyelmetlen gyalogos hosszába rohan keresztül a négy sávos úton. Az ABS-t még csak télen, havas jeges felületen éreztem dolgozni. Összességében a rendszer megfelelő, rá merem bízni az utasaim életét.

A komfortra sincs panaszom, a sport üléseket nagyon szeretem. Azt tudni kell hogy 180cm fölötti vagyok, átlagos testalkatú és az ülések olyan jól megtámasztják a combom és a derekam hogy a Debrecen Győr utat pihenés nélkül le tudom nyomni. Nem mondom hogy frissen és üdén szállok ki belőle, mert a lábaim néha elgémberednek. Ez viszont a tempomat hiánya miatt van, nem az ülések hibájától. A gyári hifi normál használatra megfelelő, jó a rádió vétele is. Magas hangerőn szar minőségű mp3-nál a csipogók berezegnek.
A kormány bőr borítású nagyon kellemes a fogása és az ergonómiája, utazás közben nem kell levenni róla a kezünket hogy megvakarjuk a vízhólyagjainkat. A digitklíma is kellemes, nem kezd el eszetlenül fújni mikor megváltozik a belső hőmérséklet. Egyszerűen tartja a beállított hőfokot.
A hátsó ülések is kényelmesek, bár a lábtér szűkös ha magas útitársak mögé ülünk. A csomagtartó kellően tágas, a pótkerék állítva vagy fektetve is kényelmesen elfér. (Akik nem értenék mit keres ott a pótkerék, azoknak megsúgom, gázüzemű az autóm) A hátsó ajtó üvege külön is nyitható kulcsról, ez annyira praktikus megoldás, hogy szinte csak mosáskor nyitom ki teljesen a hátsó ajtót. Az elhúzható roló alapkövetelmény, itt meg is találjuk.
A belteret sokan szidják a műanyagok minősége miatt. Emlékem szerint a Winkler még le is szólta a műszerfalat, hogy pár év után majd zörögni fog mint állat. Csak félig tévedett.
Zörgés valóban van, de nem a műszerfalból jön. A központi zár gombjai kikoptatták az ajtókárpitokat és alapjáraton a motor rezonanciája miatt kopognak. Ez könnyen orvosolható a prémium márkák által használt filclapokkal.

Az autó gyenge pontja az elektronikája. Az én autómban az összes vezérlő német gyártmányú (Bosch, Siemens), eddig csak a motorvezérlőben ment tönkre egy ic ami kevés pénzből orvosolható volt. Más elektromos hibák is akadtak, a fűtőmotor tönkrement, a hűtő ventilátora csak kettes fokozatban működött (kontakthiba a stekkernél), és a műszerfalon a kilométeróra mutatója billegett (szintén kontakthiba a műszerfal mögött). A legzavaróbb hiba az irányjelző kontakthibája. A kar már nagyon elkopott, lötyög és bizonyos kormányállásnál abbahagyja az indexelést. A multiplexes rendszernél sajna nem két forint egy ilyen com2000-es modul cseréje. De majd erre is sor kerül.
Én azon a véleményen vagyok, hogy inkább ilyen komfortelektronikai hibákkal traktáljon az autó, mint hogy zabálja az olajat, vagy otthagyjon az út szélén. Ugyanis 10 év fölötti tökéletes autó nem létezik.

Peugeot-t csak olyan ember tartson, aki szereti az autóját és hajlandó pénzt és időt áldozni a karbantartására. Akinek ez nem felel meg vegyen régi swiftet és akkor megtanulja, a kényelemnek ára van.

Hibalista

- Fűtőmotor, féltengely szimeringek, motorvezérlő.

Ide hordtam szervizbe

Amit lehet magam javítok meg, a többit márkaszervizre bízom.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 24000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Ignis FH Következő autója? majd lesz valami
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 206 1998 (2005)

További ítéletek (506 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)