"Csak" egy Francia
Szöveges ítélet
Két okból (pontosabban három) vettem meg az autót. Először is mert nekem tetszik,valamint nyilvántartott előélete volt. (A harmadik ok, hogy nincs előítéletem a márkákkal kapcsolatban.)
Másfél éve van nálam, mikor elhoztam mindössze 4db nyári gumi kellett rá. A futómű, fékek motor, kuplung rendbe volt téve rajta, számlákkal igazolva. Egy év múlva kijavíttattam az apróbb idegesítő hibáit, amik nem befolyásolták a használhatóságát.
Az autó 1.6os 16 szelepes 110LEs motorral szerelt. A legfontosabb amit észben kell tartani, hogy ezek pónilovak! Hiába tűnik elegendőnek a 110 paci, a motor karakterisztikája nem ad lehetőséget a felelőtlen előzések befejezéséhez. Teszi a dolgát, alul egész szépen szedi a lábát, de felül nem történik semmi váratlan. Azonban a hátránya egyben előnyt is kreál, a fogyasztása meglepően kedvező. Vegyesben 7 lityó benzinnel elkolbászol, országúton 6 alá is le lehet vinni. Ezt nem sok korabeli 1.6os benzinmotor mondhatja el magáról. Vagy megy mint a barom, viszont eszik is, vagy nem megy semmit, de akkor is eszik (lásd a vw konszern BSE motorja).
A váltójára nincs panaszom, tény hogy a kulissza rudazatos felépítése nem a legelőnyösebb, azonban a célnak megfelel. Aki Niki Laudának képzeli magát biztos kocsonyába szúrt fogpiszkálónak érezné. Nekem ez még mindig jobban bejön mint a pontos, ám akadó váltók.
Futómű és fékre nem tudok sem jót, sem rosszat írni. Az M35 és M3 pálya összekapcsolódásánál a kanyargós felüljárón ahol 100-as korlátozás van, a 130-at röhögve tartja. Egy pillanatra sem imbolyog meg vagy éreztetné velem hogy le akar esni az ívről. Szerintem ezt bármelyik autónak tudnia kéne a kategórián belül. Mégis, ezen a szakaszon még a román sutyerákokat is visszaelőzöm akik csak az egyenesekbe tudják 160al taposni. De ezt inkább betudom az elhanyagolt állapotban lévő járműparkjuknak.
A 4 tárcsafék teszi a dolgát, guminyikkanás nélkül megfogja az autót 60as tempóról, miközben a figyelmetlen gyalogos hosszába rohan keresztül a négy sávos úton. Az ABS-t még csak télen, havas jeges felületen éreztem dolgozni. Összességében a rendszer megfelelő, rá merem bízni az utasaim életét.
A komfortra sincs panaszom, a sport üléseket nagyon szeretem. Azt tudni kell hogy 180cm fölötti vagyok, átlagos testalkatú és az ülések olyan jól megtámasztják a combom és a derekam hogy a Debrecen Győr utat pihenés nélkül le tudom nyomni. Nem mondom hogy frissen és üdén szállok ki belőle, mert a lábaim néha elgémberednek. Ez viszont a tempomat hiánya miatt van, nem az ülések hibájától. A gyári hifi normál használatra megfelelő, jó a rádió vétele is. Magas hangerőn szar minőségű mp3-nál a csipogók berezegnek.
A kormány bőr borítású nagyon kellemes a fogása és az ergonómiája, utazás közben nem kell levenni róla a kezünket hogy megvakarjuk a vízhólyagjainkat. A digitklíma is kellemes, nem kezd el eszetlenül fújni mikor megváltozik a belső hőmérséklet. Egyszerűen tartja a beállított hőfokot.
A hátsó ülések is kényelmesek, bár a lábtér szűkös ha magas útitársak mögé ülünk. A csomagtartó kellően tágas, a pótkerék állítva vagy fektetve is kényelmesen elfér. (Akik nem értenék mit keres ott a pótkerék, azoknak megsúgom, gázüzemű az autóm) A hátsó ajtó üvege külön is nyitható kulcsról, ez annyira praktikus megoldás, hogy szinte csak mosáskor nyitom ki teljesen a hátsó ajtót. Az elhúzható roló alapkövetelmény, itt meg is találjuk.
A belteret sokan szidják a műanyagok minősége miatt. Emlékem szerint a Winkler még le is szólta a műszerfalat, hogy pár év után majd zörögni fog mint állat. Csak félig tévedett.
Zörgés valóban van, de nem a műszerfalból jön. A központi zár gombjai kikoptatták az ajtókárpitokat és alapjáraton a motor rezonanciája miatt kopognak. Ez könnyen orvosolható a prémium márkák által használt filclapokkal.
Az autó gyenge pontja az elektronikája. Az én autómban az összes vezérlő német gyártmányú (Bosch, Siemens), eddig csak a motorvezérlőben ment tönkre egy ic ami kevés pénzből orvosolható volt. Más elektromos hibák is akadtak, a fűtőmotor tönkrement, a hűtő ventilátora csak kettes fokozatban működött (kontakthiba a stekkernél), és a műszerfalon a kilométeróra mutatója billegett (szintén kontakthiba a műszerfal mögött). A legzavaróbb hiba az irányjelző kontakthibája. A kar már nagyon elkopott, lötyög és bizonyos kormányállásnál abbahagyja az indexelést. A multiplexes rendszernél sajna nem két forint egy ilyen com2000-es modul cseréje. De majd erre is sor kerül.
Én azon a véleményen vagyok, hogy inkább ilyen komfortelektronikai hibákkal traktáljon az autó, mint hogy zabálja az olajat, vagy otthagyjon az út szélén. Ugyanis 10 év fölötti tökéletes autó nem létezik.
Peugeot-t csak olyan ember tartson, aki szereti az autóját és hajlandó pénzt és időt áldozni a karbantartására. Akinek ez nem felel meg vegyen régi swiftet és akkor megtanulja, a kényelemnek ára van.
Hibalista
- Fűtőmotor, féltengely szimeringek, motorvezérlő.
Ide hordtam szervizbe
Amit lehet magam javítok meg, a többit márkaszervizre bízom.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ignis FH | Következő autója? | majd lesz valami |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
