Csajozós céges dízel fenevad...szerintem
Szöveges ítélet
Mint a nevében is van, ez egy kétüléses, ráccsal leválasztott rakteres masina. Céges gép, nem az enyém. (Sajnos) Külseje hibátlan, a lányok meg?rülnek érte. Belül is elég jók a kárpitok és az üléshuzat színei. A gyári rádió és hangszóró nekem kielégítette az igényeimet. A m?szerek és a gombok a helyükön vannak, kivéve a vészvillogót, ami cserében jól néz ki és nem lehet eltéveszteni.
A menettulajdonságai elég meggy?z?ek. Kétezres fordulat körül lökésszer?en megindul. Ugyanezt tapasztaltam a 2.0 HDi-nél is. Én kilencven és száztíz között közlekedek vele, így a legalacsonyabb fogyasztásom 3,4 liter, a legmagasabb 4,4 volt. A városi kóválygást nagyon nem szereti. 110 km/h-s autópályás Szeged-Budapest-Szeged menettel 60 km-t mentem füstös f?városunkban, és a fogyasztásom 4,8 volt.
A váltót id?be telt megszoknom, eleinte megküzdöttem az ötödikkel. Kissé szokatlan volt továbbá, hogy hangos koppanásokkal érkezik meg a váltóbot az egyes sebességekbe de ezt is meg lehet szokni Az áttételek kellemesen hosszúak, ötödikben 130-cal picivel 3.000 alatt forog. És még ekkor is csendes. Végsebességét én valamivel 170 felett mértem óra szerint, itt már egy kicsit labilis volt. A hátulja elpattog kanyarban, de ez lehet, hogy csak a két ülésesnél van így. Csapatni viszont elég jól vele, bár vigyázni kell, mert elég alacsonyan van az eleje. Ami baromi idegesít?, hogy alacsony fordulaton minden rezonál, a rakteret elválasztó rács f?ként. Az utasülésen is ül? emberrel és a raktérben egy mázsa cuccal már kicsit jobban kell pörgetni, de még itt is megfelel?en dinamikus. Utasülésr?l jut eszembe: nekem viszonylag kényelmes és elég hosszú a vezet? ülés ül?lapja, de utasaim, már soxor panaszkodtak a kényelmükre. Lesz*rom :-) Két dologgal nem vagyok elégedett. Az egyik: nem tudom normálisan beállítani az ülést. (Átlagos testalkatú, 178 cm magas férfi vagyok). Ha a támlát nekem megfelel?en döntöm hátra, akkor a kormány tetejét csak teljesen kinyújtott karral tudom elérni. A másik a csomagtartó fedél (v. 3. ajtó) nyitása. Több ízben csípte már be az ujjam. El?nye a rakteresnek, hogy kell?en borközi állapotban viszonylag kényelmesen lehet benne aludni hét órát hátul.
Hibalista
- Futóm? beállítás állandóan elmászkál, üzemanyagszint jelz? folyamatosan marhaságokat mutogat,
Ide hordtam szervizbe
...
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 78000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Swift 1.0 GL | Következő autója? | Suzuki Swift 1.3 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
