Bilikék aszfaltszaggató méregzsák
Szöveges ítélet
8-10 hónapig járkáltam kölcsön autóval, mert nem tudtam mit vegyek. Eddigi autóim kivétel nélkül v8-v12-esek voltak, 300 lóerő körüliek, ám a hálás bánásmód ellenére szinte mind cserben hagyott, és rettenet sokat költöttem rájuk. Azt tudtam, hogy nem szeretnék továbbra is 20-25 litert tankolni 100 km-re, 100 ezreket költeni szervízre, órákig keresni parkolóhelyet az 5 méteres hossz miatt. Persze önző módon azért jó lett volna érezni a már megszokott gyorsulást, sebességet, kényelmet, stílust. Szélsőségesen különböző autók között válogattam hónapokig, a Lupo Gti-től a w8 passaton át, az alfa gtv-ig sok mindent kipróbáltam, és mindegyikben más fogott meg. Végül mikor már éppen felakasztani készültem magam a hatalmas dilemma közepette, teljesen váratlanul került a családba egy 1.6-os 206-os. Elkezdtem járkálni vele a városban, aztán elgurultam vele Bécsig, és egyre jobban megtetszett. 190-nel nyugodtan közlekedtem vele pályán, nem volt félelem érzet, elég volt a hely elöl, egyszóval megszerettem. Persze azt tudtam, hogy magamnak nem vennék egy pont ilyet, de gondoltam körbenézek hátha gyártottak valami kis méregzsákot ebből a típusból... és akkor rátaláltam az RC-re... Elsőként a hatalmas kagylóülésekbe lettem szerelmes, és tudtam a kényelem már nem is annyira fontos :))) Mindig automata autóim voltak, de az RC váltója fantasztikusan jó, pontos, a kuplung kőkemény, igazi verseny feeling. Aztán kiderült, hogy ebbe a típusba gyárilag mindent alapfelszereltségként bekerül, az esőérzékelős ablaktörőtől az elektromosan behajtható tükrökön át, a sötétérzékelős fényszórókig minden finomság, a kormányról vezérelhető 6 lemezes cd-tárról, 6 légzsákról, menetstabilizációs rendszerről, vészfékasszisztensről nem is beszélve :). 180 lóerő elsőre nem tűnt nekem soknak, ahogy a 7 mp körüli gyorsulás sem, de aztán rájöttem, hogy ez egy gokart, és nem csatahajó, így az érzés ugyanaz mint egy 300 lóerős limuzinban, azt leszámítva, hogy a négy sarokba tolt kerekek, valamint a gyári 17-es 205/40-es gumival ellátott felnik miatt sokkal stabilabb! Nem is gyorsulni a legnagyobb élmény, hanem a kanyarokat venni.
Na jó a lényeg, hogy felmentem a netre, kerestem egy nekem tetsző színt, és megvettem:) Egyszerűen imádom! 4 millió forintért ennyi extrával felszerelt pár hónapos autót 10 ezer km-rel, 180 lóval vétek nem meg venni:) Még a clio sport-ot is megnéztem, de ízlések és pofonok, nekem az RC jobban tetszik. Remélem nem lesz vele semmi gondom bajom, egyelőre szinte új, így sok tapasztalatom nincs. Ami picit ijesztő volt az első pár napban, hogy a vízhőfok mérő mindig felkúszik 100 fokig, és onnan hűt vissza a ventillátor 90-re. Nekem eddig minden autómban 90-en állt a mutató télen nyáron, de állítólag az ilyen kihegyezett motoroknál ez teljesen normális... A másik rendkívül idegesítő dolog, hogy ha nincs bekapcsolva az öv akkor egyfolytában vínnyog egy vészhang, és nem is hagyja abba... Szóval vagy beköti magát az ember, vagy az ülés mögött köti be az övet:) Ja, és elkéne egy hatodik sebesség, hogy 160-180-as utazónál ne pörögjön ennyire... de így legalább hallom a hangját :)
2006 szept. 5. 11815 km: Garanciába cserélték a ventillátor trafót, mivel nem kapcsolt az első fokozat. Ezért volt a víz mindig csak 100 fokról visszahűtve! Tudtam én, hogy nem normális dolog :) Nem baj, nagyobb gond sose legyen, és ingyé vót :)
Hibalista
- 2006. 09. 01.:Még semmi, reméljük nem is fog.
-
- 2006. 09. 05.: Elmentem a szervízbe, mert gondoltam mégsem biztos, hogy normális, hogy 5-10 perc alatt a vízhőfok mérő majdnem a piros tartományig kúszik. Garanciába cseréltek egy trafót aminek a hibája miatt a ventillátor első fokozata nem kapcsolt be! Ennek egy napja, egyelőre minden oké! kopp-kopp!
Ide hordtam szervizbe
A garancia miatt viszem a kötelezőre a Fábiánhoz, de tőlem kapni fog 6000-enként "rendes" olajat :)
Eddigi szervíztapasztalat hiányában 5-ös volt az értékelésem 10-ből, de közbejött valami!
Tegnap voltam Peugeot Fábiánnál (2006 szept. 5) Bejelntkezés nélkül csak odagurultam, elmondtam a problémámat, 1 óra alatt gariba cserélték az alkatrészt, kultúráltak, korrektek, egyelőre 10-es :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 10000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | S 500 L | Következő autója? | Ha nem unom meg a kőkemény rali feelinget, akkor Impreza STI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
