Berregő kis masina
Szöveges ítélet
Az autót 120.000 km-el vettem és nem egész 2 év alatt 22.000 km-t raktam bele. Eddig ez életem legkisebb és leggyengébb autója, de világ válság idején nem válogat az ember. A járgányra semmi igazán rosszat nem tudok mondani, ez az idő alatt teljesen megbizhatóan működött. Semmi elektronikus vagy egyéb hiba, sőt semmi nyöszörgés ami jellemző a francia kocsikra - jól összerakott az autó, bár nem a legigényesebb anyagokkal de a kategóriának teljesen megfelel.
A belseje egyszerű, de minden alap kijelző benne van. Az első ülések többszöri nekifutásra egész jól beállithatók, kb 4-5 órás utra kényelmesek, enél hoszabb úton már nem igazán. A hátsó ülések előtt kissé szükös a hely ha az első üléseket hátratoljuk. A fűtés viszont meglepően jó, kb 4 perc után rendesen fűteni kezd a minuszok közepette is. Eddig a legcsikorgatóbb hidegben is elég volt 2-es sebességre kapcsolni a fűtést. A légkondi is hasonlóan jól működik (manuális), 37C-ben is hüsen lehet tartani a belső teret. Kár hogy a csomagtartója kicsi az autónak. Két emberre való holmi még elfér akár nyaralásra is, de ha még egy gyerkőc is van akkor ez már szinte lehetetlen.
Az autó nem egy sportjárgány 68 lóerővel, de elég stabil a kanyarokban. Sportos vezetést viszont nehéz produkálni a nehézkes váltó miatt, ami Peugeot betegség állitólag. Nekem főleg a visszaváltásoknál szokott néha rakoncátlankodni, IV-ből III-ba illetve III-ból II-be. Azért meg lehet szokni a váltót, illetve meg lehet tanulni idővel simábban váltani csak érzés kell hozzá :)
A menetteljesitmény egész jó ha a járgány nem lustul el. Nálam előfordul hogy ha 2-3 hétig csak városban hajtom normál tempóban, akkor az autópályára érve 120-130-nál jobban nem akar menni. Ezt úgy küszöbölöm ki, hogy a városban is időről időre jól kihuzatom és akkor ez nem fordul elő vele. Ha az autó nem lusta akkor a 160Nm nyomaték egész jól repiti az autót, 120-nál is szépen berreg fel 150 km-h-re. Az erős szélre eléggé érzékeny a karosszéria, főleg 140 km/h felett amikor már jobban oda kell figyelni az úttartásra. Egyébként a 160-at is simán viszi pályán. Közúton dinamikusan lehet vele előzni és ekkor a legjobb a fogyasztása is. Vegyes üzemmódban ami autópálya, város illetve közútból tevődik össze, olyan 5,2-5,6 literrel beéri, azzal hogy én eléggé nyomom a gázpedált. Télen a minuszokban városi használatban elérheti a 6,5 litert is, viszont sima közúton beérheti a 4 literrel is ha az ember vigyáz a gázpedállal.
Ha valaki kis fogyasztású, megbizható autót keres amivel két személy max néhány órás távokra pályázik, akkor merem ajánlani a P206 HDI-t.
Hibalista
- Az olaj és szűrőcseréken kivül hátsó tengely és csapágycsere volt 140.000 km-nél. Szerencsére nem volt drága a javitás
Ide hordtam szervizbe
Közeli maszek
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | GOLF IV. TDI | Következő autója? | V50 Volvo? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
