AUTOMATA- meg vagy őrülve? IGEEEN!!!
Szöveges ítélet
Automataváltós városi autót kersestem, reális áron. Első körben megnéztem az új autó kínálatot. A kétpedálos modellek minden típusnál érezhetően drágábbak voltak a kéziváltosoknál. Ez adódott abból, hogy az automata váltó sokkal drágább szerkezet mint a hagyományos, valamint bizonyos márkáknál csak magasabb felszereltségi szinttel együtt lehet megvásárolni.
Maradt a használt, körbenéztem és azt vettem észre , hogy nagyon kicsi a felhozatal.
Aki megvette az újat méregdrágán az minek adná el 1-2 évesen. Ezeknél az autóknál nagyon nagy az értékvesztés mert a kereslet nagyon csekély. Csak az keres ilyet aki rá van kényszerülve vagy elmebeteg mint ÉN. Hányszor halottam már "automata, meg vagy őrülve 2 literrel többet eszik és egy vagyon a váltó, ha beszarik, NE VEDD MEG!"
A választás a P206-ra esett. Használtan vettem, félévesen valami családi ok miatt adták el 1 millióval az új ár alatt. Szerencsém volt.
Alapvetően szeretem. Bár amikor az automataváltó elkezdett rakoncátlankodni kicsit megnyúlt az arcom (persze gari már lejárt).
Márkaszervíz szofwarefrissítés, nem segít. Fejvakarás. Még nem találkoztak P206 automatával (?!)
Kicserélgetnének mindenféle elektromos motyókat komoly pénzért.
Kérdezem:
akkor jó lesz?
Válasz:
Nem biztos.
Köszi, akkor ne probálkozzunk 100 000Ft-os tételek cserélgetésével.Felvetem engedjuk már le az olajat a váltóból, hátha kiderül valami. Jé, láss csodát fémdarabkák az olajban!
Kérdezem:
Ez ugye mechanikai hibára utal, nem pedig elektromosra ahogy Önök gondolták?
Válasz:
őőőőőőőőőőő............valószínű
Mivel a garancia már lejárt, kis tanakodás, telefonálgatás után, a komplett váltó cseréjét javasolják. Mivel valószínüsíthető a gyártási hiba, ezért szavatosságban elintézték. Meglepő módon nagyon készségesen, mintha nekik kellet volna szégyelni magukat amiért ez jött ki a gyárból. A lényeg nekem nem kellett fizetni semmit sem.
A szerelés minőségén meg is látszott. Amit lehetett mindent eltörtek, bztosítéktábla fedél, akksi tartó+fedél, km. meghajtó.
(azóta kiderült, hogy az új váltó beszerelésekor valószínüleg nem akart könnyedén bemenni a féltengely és jól bekalapálták a helyére, ettől elrepedt a diffi, anyagár bontóból:20000Ft munkadij 10000Ft)
Elmúlt, túl vagyok rajta, azóta semmi komoly.
Szeretem.
A foyasztás városi használatnál 8 liter körül alakul. Az 1.4 (75LE) motor picit gyenge az országúton, de egy 1.0 suzukit még leverek.
A végsebesség felé közeledve (150km/h) a zaj, a mai normák szerint egyre elviselehetetlenebb. (20 éve a zsigulimban 90-nél volt ugyanez a hatás)
A lopásveszély elég nagy, ebből következik, hogy az alkatrészellátás nagyon jó, bontottban mindent meg lehet venni.
Az utángyártott cuccok is fillérek. Kéthavonta elöl a futőműben mindig elkezd kopogni valami, (gömbfej, szilent, stb...). Ugye a jó magyar utak.
Kényelem, vezethetőség kiváló. Bár, ha normál férfiméretre állítom a vezetőülést nagyon zavaró a belógó A oszlop. Ha gyalog átmész a zebrán és közben egy 206 kanyarodik, inkább engedd el mert nem biztos, hogy lát Téged a soför.
Hibalista
- automata váltó?! szerencsére szavatosságban 1150000Ft
- légzsák kikapcsoló 5000Ft
- kilométeróra meghajtó 2000Ft
- futóműben mindig valami kb. 2 havonta 5000Ft
- differenciálmű, bontott 20000Ft
Ide hordtam szervizbe
Peugeot márkaszervíz a X. kerületben, felejtő! nem találják mi a valós hiba, csak cserélgetik az alkatrészeket újakra.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Tutu művek (06/30 9543-223) maszek szerelő régebben márkaszervízben dolgozott, olcsó, gyors megbízható, remek Peugeotos kapcsolatokkal.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 8000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 306 | Következő autója? | 1007 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
