A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 206 (1998)

206 1.1 8v 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A szépség, és a benne lakozó szörnyeteg

Szöveges ítélet

A címben leírtakban nem a motor teljesítményére célzok, mint szörnyeteg. :D

Hirtelen ötlet volt, hogy veszek valami kis első autót, F astrát akartam mert az volt régebben a családi autónk, azon szereztem némi rutint jogosítvány megszerzése után, és megtetszett. Megfelelőt sajnos nem találtam, így a semmiből egy ismerősöm felajánlotta hogy eladja a kis pezsót'. Másnap el is mentem az autóért, átnéztem, volt rajta hiba, ami a hibalistánál látható is, de olcsó volt, így megvettem.

Első ránézésre egy kis rally autót láttam benne, gyerekkorom kedvence volt 2001-2002 körüli a Peugeot 206 rally verseny autó.

16 éves volt az autó amikor megvettem, rozsda még sehol nem volt, ennek örültem nagyon. Nagyon szép király kék színe volt. A belseje sem volt teljesen lelakva, az ülésen apró szakadás, kicsit ki volt ülve, de vállalható volt. 193 cm-magas vagyok, az ülést sehogy sem tudtam kényelmesen beállítani. Az állítható kormány magasság sem segített. Vagy a kormány volt messze, vagy a pedálok.. Így maradt az arany közép út, a lábaimat a nyakamba véve, a térdemet a műszerfalnak támasztva vezettem.. A belső egyébként praktikusan van kialakítva, azóta is keresem sok autón az elektromos ablak kapcsolót a kézifék mellett. Bal kézzel fogod a kormányt, jobbal váltasz, rádiót kapcsolsz vagy akármi, és két váltás között kényelmesen fel-le lehet húzni az ablakot.
Az 1.1-es motor az átka.. Ez miatt is adtam el. 60 kőkemény ló. Hétvégi hazajárósnak használtam az autót, heti 4-500 km országúton. Nem mondom hogy városban bőven elég, mert azért ott is elférne még 10-20 ló, de országúton.. 2 személlyel még oké, 110-120 az még fekszik neki, igaz kell egy táv amire eléri. De amint 3-4 ember ült benne, mintha be lett volna húzva a kézifék. 90-100 fölé amire sikerült felgyorsulni, úgyis jött valami akadály ami miatt lassítani kellett.. Viszont maga a motor megbízhatónak bizonyult, a kompresszióból szinte semmit nem veszített a 16 éve, 170.000 km alatt.
A váltó.. olyan érzés volt váltani, mint amikor egy befőttes üvegből akarod kivenni az utolsó barackot/uborkát vagy amit szeretnél, és egyszerűen nem tudod beleszúrni a villát mert elcsúszkál.. :D Minden sebességben legalább 2-3 cm holtjáték, üresben mintha a levest kavarnád. A kuplung már utolsó km-eit járta, a lehető legmagasabb ponton fogott, kellett egy kis idő hogy ne fulladjak le vele..
Az elektronikai hibák nagy részét orvosolni lehetett egy 2000 Ft-s kontakt sprayvel. Kivéve a fényszóró/index kapcsolót. Azt úgy hagytam, néha néha villogott amikor nem kellett volna de nem volt zavaró.
A fűtőradiátor kiengedte a vizet. Típushibája a 206-nak, de több oka is lehet. Valakinek szétreped a fűtőradiátor, valakinek a tömítés megy szét, nekem szerencsére egy csavar esett ki, amit meg is találtam az ülés alatt. Visszaraktam és jó lett.
Km óra csoport: Amikor megvettem nem volt jó. Néha működött néha nem.. Mint kiderült, az óra mozgató szerkezet fogaskerekei egy-egy 1 mm átmérőjű műanyag tengelyen forogtak. Na ez a tengely véletlenül sem elég ahhoz hogy tartósan elviselje az óra mozgását, így eltört. Ezt helyettesítettem egy fém tengellyel, amit beleforrasztottunk, majd le is ragasztottuk hiperszuper ragasztóval. kb 3 órás munka de ingyen volt, (ragasztó ára, amit később is tudtam használni) csodák csodájára jó lett.
Hátsó felfüggesztés: Kár hogy a franciák csinálták, amúgy egy okos szerkezet. A mini csomagtartóból legalább nem vesz el helyet a torziós rugó. Annál több helyet hagy az ember pénztárcájában. Amikor láttam hogy a hátsó kerekek teteje már kicsit dől befelé. Úgy döntöttem nem várom meg míg teljesen tönkre megy, plusz még jött volna egy kuplung csere is, nem hiányzott ez nekem, inkább eladtam. Mielőtt bárki azt gondolja hogy átvertem a vevőt, olcsón adtam, a legolcsóbb volt akkor a piacon, és elmondtam minden hibáját/ kialakuló félben lévő hibákat.
Összességében jó kis autó, ha az ember szerelő, szereti a kihívásokat, vagy nem zavarja a sok apró hülyeség. Esetleg ráér 2-3 havonta szerelőhöz vinni az autót.
Egyébként a szerelése nem drága, olcsó alkatrészek, sok fut az utakon, a szerelők ismerik ezt a típust. A fogyasztása városban 7 liter körül, országúton 2 személlyel 5 l, 3-4 emberrel 5,5 l de ha nyomtam neki (110-120) felment 6,5 literig is.
Ha nagyobb motor lett volna benne, lehet nem adtam volna el.

Hibalista

- Megvételkori problémái: - Fordulat számmérő hibás - - Km óra nem működött - - Világított az ABS lámpa, holott ABS nem volt az autóban - - A fordulatszámmérő amikor épp működött, alapjáraton kb 700 ford/perc-el járó motornál ha a kormányt elforgattam, felemelkedett az alapjárat. (nyilván a szervó szivattyúhoz volt köze) - - Kézifék minden behúzásnál beragadt - Későbbi problémák: - Fűtőradiátor engedte a vizet. - - Vicceskedő elektronika (távirányítóval bezárva néha 1-2 ajtó nyitva maradt, zárásra lehúzta az ablakot, ablak lehúzásakor zárta az ajtót, indexelt a távolsági fényszóró kapcsolásakor, az elakadásjelző villogott indexeléskor. - -Hátsó híd elkezdett "összerogyni" - -4/5 személlyel kopogó hang a jobb hátsó kerék felől - -olajfolyás a szelepdekliből (1400 Ft volt a tömítés)

Ide hordtam szervizbe

Én magam szereltem, vagy az iskolában osztály szinten, mivel autóvillamosság szerelőnek tanultunk.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2000
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 170000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra F 1.4 16v Következő autója? Ascona 1.6 8v
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 206 1998 (2005)

További ítéletek (506 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)