A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 206 (1998)

206 SW 1.4 Presence 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A meg nem értett zseni

Szöveges ítélet

A 206 kombit alapvetően azért választottuk, mert ideális kompromisszumnak tűnt az áráért: kompakt kocsi ennyiért csak gyengébb és rosszabbul felszerelt van, a kiskocsik meg egy négytagú családnak néha kevésnek bizonyulhatnak. A 206-osnak kevés ellenfele van, Kia Rio vagy Skoda Fabia jöhetett volna szóba, de nem jött :). A Honda Jazz gondolkodtatott még el mindket, de összességében 10%-kal drágább lett volna és azt akkor sokalltuk.
Persze bennünk volt a félsz, mert francia kocsink még nem volt előtte és pont akkortájt kezdtek érkezni a rossz hírek a megbízhatóságról, éppen a Peugeot 307-ről.
Nos, van egy jó hírem: a 206 a kivétel. Az eddig megtett 45 ezer km alatt egyszer sem kellett vele terven felül szervízbe menni, csak a két visszahívási akció miatt (az egyiknél a számítógépbe vittek új programot, a másiknál a hátsó spoilerrel csináltak valamit). A leghidegebb estéken is pöccre indul, nálunk nem volt gond a vezérléssel, a futóművel sem, pedig Budapesten használjuk. Jártunk vele 4 ezer km-es külföldi túrán is és semmi gond nem volt! Persze lehet, hogy éppen jó kedve volt a gyári dolgozóknak, mikor a mi példányunkat szerelték össze, de én maximálisan elégedett vagyok - a megbízhatósággal.
Mert azért persze a kocsi nem tökéletes. Kezdjük a jó dolgokkal: az utastér mérete rendben van, négy átlagfelnőtt megfelelően elfér, 180-as sofőr mögött hasonló utasnak marad 1-2 centi lábtér, viszont akár kalapban is beülhet. A sportülések nagyon jól tartanak kanyarban, bár a hátat nem támasztják eléggé. Rakodóhely van bőven, de nagyon bosszantó, hogy kispórolták a pohártartót (a kesztyűtartó fedelében van ugyan egy, dehát annak használhatósága erősen kérdéses).
A csomagtér remek, jó méretű, kiváló a formája, vannak rögzítőgyűrűk, háló, alacsony a perem, lehet rögzíteni az elsősegély dobozt, az alján műanyag csíkok könnyítik meg a nehezebb csomagok becsúsztatását és persze lehet bővíteni is. Ja, és van itt is 12V-os csatlakozó, ez nagy áldás!
Ami még pozitív: a motornak van elég ereje városban, viszonylag rugalmas, 2000 és 4000 között lehet nyugodtan forgatni. A futómű kellemesen stabil, jól fekszi az utat a kocsi, a rugózás elfogadható, bár a lengéscsillapítás néha túl feszes, ezért pattog az autó. A kormány kellően pontos, a fogyasztás is rendben van, ráadásul csak 30000-ként kell szervízbe vinni, ezért nem drága fenntartani sem (bár a casco nem túl alacsony).
És most jöjjön az érem másik oldala: a beltér nagyon primitív anyagokból áll, a műanyagok sorjásak és könnyen karcolódnak, az ajtókra valami gézszerű, sprőd szövet került, ami szintén karcolódik. Szerencsére az üléskárpit kellemesebb. Az összeszerelés minősége rendben van, de a kasztni merevsége már nem annyira, ezért rossz úton csörög-zörög a kocsi. A kalaptartó és a középkonzol betétje a fő ludas, de a B oszlop, az ülés és a külön nyitható hátsó ablak is zenél. Ez utóbbi egyébként nagyon praktikus, csak kifelejtették a lehúzót róla.
A vezetési pozíció nagyon béna, a kormány messze van és túlságosan döntött, de ha lejjebb engedi az ember, akkor meg az ölébe kerül és nyomja a lábát... Az ülést hátrébb lehetne tolni ilyenkor, de akkor meg a pedálok kerülnek messze. Ráadásul elöl a belmagasság is korlátozott, részben a nagyon döntött A oszlop miatt - ez egyébként a térérzetet is rontja.
További apróságok: gyenge a szellőzés, a hátsó ablakokról szinte lehetetlen levakarni a párát, a klíma sem túl hatásos. A rádió néha önállósítja magát, valami kontakthiba lehet a ludas.
Menet közben is van néhány bosszúság: a kormány meglepően nehéz, városban lehetne nyugodtan könnyebb. A váltóhoz is erő kell és bár az utak végülis pontosak, de az érzet pocsék, a váltás ráadásul hangos is és hosszúak a kapcsolási utak. Az egyest elsőre nem mindig veszi be. Az áttételezés sem az igazi, a kettes nagyot ejt a fordulaton, emelkedőn erre figyelni kell, az ötös viszont túl rövid, ezért autópályán már üvölt a kocsi.
Zajszigetelésre amúgy sem költöttek sokat - bár gyorsításkor nem lesz különösen hangos a motor, de 3000 felett már jól hallható. Igazából a gördülési zaj a legrosszabb, 100 felett már hatalmas a moraj, ehhez jön még egy kis szélzaj is. A gyári rádió nem éppen csúcsminőségű, a vétel is gyenge, előnye viszont, hogy a kormányoszlopon elhelyezett kis szarvacskáról vezérelhető.
A döcögős rugózást már említettem, kanyarban emiatt néha elpattog az ívről. Nem igazán jó a fék sem, a pedálérzet "maszatos" és a hatásfok sem túl meggyőző. A kuplung sem nyert, nagyon hirtelen kapcsol össze, ezért az elindulás sem könnyű és váltásnál ránt az autó.
A sötétített hátsó ablak jól néz ki és nyáron akár hasznos is lehet, de sötétben nagyon rontja a kilátást hátra. Előre sem sokkal jobb a helyzet, itt az A oszlop takar sokat, a kocsi elejét egyáltalán nem látni és mellesleg a világítás sem a legerősebb.
Hát, "röviden" ennyi. Ezek alapján akár negatív kép is kialakulhatott volna a kocsiról, de összességében elégedettek vagyunk vele: kellően tágas, megfelelően felszerelt, praktikus, megbízható, igazi családi autó. A váltót/kormányt/futóművet meg lehet szokni, igazából a nagy menetzaj és a zörgések bosszantóak.
Ettől függetlenül ajánlom mindenkinek, különösen ha akciót hirdetnek rá!

Hibalista

- hátsó kilincs kétszer is (huzal elszakad), lassan érik a következő csere
- volt két visszahívási akció

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Centrál

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Ibiza Következő autója? Punto/207/Clio/SX4
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 206 1998 (2005)

További ítéletek (506 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)