A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 206 (1998)

206 1,4 HDI Riviera 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

4 liter lett, maradhat?

Szöveges ítélet

Francia autó. A kifejezés hallatán nem mindenkinek a megbízhatóság, vagy a kényelem jut eszébe. De persze mindig van kivétel.
Első autóm egy Honda Civic 1,4i S volt, kényelmes, jó felszereltségű, megbízható, de anyagi okok miatt el kellett adnom. Mikor újra eljött az autóvásárlás lehetősége, édesapám tanácsára könnyen fenntartható, kis köbcentis dízeles autókat kezdtem keresni. Így találtam rá jelenleg is hű társamra.

Peugeot 206 1,4 HDI Riviera felszereltséggel. Nagyjából 1-1,5 hónap keresés után találtunk rá egy jó állapotúra, amit 2014 április végén vettem meg kereskedésből, a szüleim segítségével. Akkor 116.000 km volt benne, az előélete alapján egy tulajdonostól, aki egy idős úr volt. Szerelem volt első látásra: sötét metálkék szín, kultúrált nem dohányzó belső tér, lemezfelni téli gumival, gyári dísztárcsával. Extra a manuális klíma, központi zár, elektromos ablakok elől, valamint a vezetett szervizkönyv. A sima próbaút után megvettük az autót, majd a kötelező olaj és szűrő csere után napi használatba lett véve.
Így három év után elmondhatom, hogy egy majdnem hibátlan darabot sikerült kifogni. Fogyasztása átlagosan 4L körül van, klímával is maximum 4,5, de sikerült 3,7-et is kihozni belőle. Nem szokásom sietni, nem hajtom még autópályán sem, bár tegyük hozzá, ezzel a motorral nem is lehet.
Átlagosan heti 100-150 km-t teszek meg vele, havonta/kéthavonta egy nagyobb utat (250-300 km), évente pedig minimum egy nagyobb kirándulást (800-1000 km). Nem a leggyorsabb/legerősebb darab, de A-ból B-be elvisz. Az ülések hosszú távon nem a legkényelmesebbek, a klíma viszont életmentő a nagy nyári melegben. Hihetetlenül strapabíró! Télen a -15 fokban is elsőre indult, bár azóta lett egy akkumulátor cserélve benne, mert a gyári 10 év után felmondta a szolgálatot (ami várható is volt).
A típushibák, mint a legtöbb 206-osnál, ennél is előjöttek: indexkapcsoló nem mindig működött megfelelően, fényszórók/féklámpák párban kiégtek, nyikorgó műanyag elemek. A hátsó hidat évente ellenőrzöm szervizben, eddig még nincs baja. Mindezektől eltekintve abszolút hibátlanul üzemel. Egyetlen negatívuma a kis csomagtartó, de ezzel tisztába voltam.

2016 nyarán volt egy balesete: egy híd aljánál, esős úton 40-el belecsúsztam a lámpánál előttem álló autóba. Mindez nagyjából 300 kilométerre a lakhelyemtől, de szerencsére saját lábán jött haza az autó. Indulás előtt szerelőműhelybe volt kárfelmérésre, ott jelezték, hogy a hazautat gond nélkül meg fogja tenni az autó.
A teljes rendbe rakás 3,5-4 hét volt, de sikerült gyári állapotúra varázsolni.

2017 májusába elkezdett vacakolni az autó. A hónap elején volt cserélve az olaj, és a szűrők, ennek ellenére átlagosan 10-12 indítózás után bírt csak beindulni. Ekkor már átlépte az autó a 140.000 km-t, és megérett egy vezérlés cserére. A műhelybe megállapították, hogy az ECU (motorvezérlő) nem működik megfelelően, valamint már bontva is volt mivel vannak erre utaló jelölések rajta. Szerencsére sikerült egy bontott alkatrészt beszerezni, így olcsón meg lehetett javítani.

Az autó azóta is hibátlanul jön-megy, teszi a dolgát. Kapott egy nyári garnitúrát egy 15" alufelni készlettel, egy szett üléshuzat védőt, valamint a gyári kazettás rádió cserélve lett egy Pioneer fejegységre. Remélhetőleg sokáig hű társam lesz még.

Képek nemsokára!

Hibalista

- A kötelező olaj és szűrők cseréje 10.000-12.000 km megtétele után, évente 18.000 - - Akkumulátor 35.000 (Banner) - izzók (nem számoltam, nem drága tétel) - - Baleset után cserélve: első lámpák újonnan 18.000 - motorháztető bontottan 10.000 - első lökhárító újonnan 12.000 - hűtőrács Peugeot logóval bontottan 5.000 - hűtő,- és klíma rendszer újonnan 45.000 - festés (motorháztető, hűtőrács, lökhárító) 20.000. - - 147.000 km-nél cserélve lett: komplett vezérlés, munkadíjjal 65.000 - ECU, munkadíjjal 30.000 - fordulatszámmérő jeladó, 25.000

Ide hordtam szervizbe

Wallmer Center Nyíregyháza. 11/10, profi munka, határidőre.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 116000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 31000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Civic 1.4i S Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 206 1998 (2005)

További ítéletek (506 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)