300.000km oktatással... megy, megy, megy...
Szöveges ítélet
Munkámból adódóan minnél kissebb kocsi és minnél kissebb fogyasztás. A külföldről 150.000kmrel behozott, majd egy kereszteződésben sikeresen összetört 650.000km-rel Peugeot 405 szívó 2d után nekiálltam új autót venni. Adott volt, hogy a kötelező, teljesítmény, fogyasztás, és a méret kicsi legyen, nyilván oktatásról van szó. Az 5 ajtós 206os 1.4hdi 68le adott volt. A lehető legcsupaszabban lett véve (1.4hdi 68, elektromos ablak elől, elektromos tükör, magnos rádió - vicces, hogy kormányról vezérelhető ez is) és ebben a pillanatban ki is merült az extrák listája), hogy kicsi legyen a rizikófaktor az elektromos problémákra hisz az autóval (mint az előzővel is) oktatnom kell. Ebbe beletartoznak az okos és nem okos emberek is. Most hogy már közel járok a 300.000km-hez, azok sem hiszik el, akik tudják, hogy ezen idő alatt se a kuplunghoz és sem a motorhoz, sem a kormányműhöz abszolut NEM kellett hozzányúlni. Nevezhetjük szerencsének, vagy akár véletlennek is, de főképp e miatt nagyon a szívemhez nőtt ez az autó. Akik beleülnek, sajnos észreveszik, hogy oktató autó 10.000 különböző ember testszagával és a dohányszaggal együtt. Az autóval hetente 2x tankolok, köszönhetően a heti több mint 1600km-nek. Az autó az oktatás során nagyjából 800km után jelez be, tehát - teljesen mindegy ki mit gondol - az oktatás során sem éri el az 5 litert a fogyasztás - kivételes eset a több napi túlzott tanulópálya használat, ekkor éri el a 6-ot. Ezzel mentünk külföldre is skiffet húzva, persze ott 900 után jelzett be, hisz a tempó folyamatos volt (40 liter körüli a tank). Az autóval ezen időszak (bár inkább km) alatt előforduló hibák a következők voltak: hátsó torziós híd (szokásos, mint a xsara-nál és a 306nál) és most nem rég a belső radiátoron keletkezett egy hajszálrepedés, de ezt megoldottuk tömítő folyadék hozzáadásával. Majd cserélem ha ez sem segít. Ez a két dolog összesen. Azt hiszem nyugodtan mondhatom, hogy figyelembe véve a tanulók autóhasználatát, összesen ennek a két dolognak a problémája jelzi az - én birtokomban lévő - autó megbízhatóságát.
Az utóbbi időben néha elkezdett köhécselni, mikor szóltak a szervízből (betelefonáltam), hogy 100.000km után már tényleg illene kicserélni a gázolajszűrőt, mert egyébéként 60.000 a ciklusideje hivatalosan. Jó kicseréltük, rendben van most már ez is.
A szokásos szíj, olaj, fék cumókat nem említem, mert minek.
Röviden ennyi... jó autó, kicsi autó, elől kényelmes, hátul már nem. Nekem teljesen megfelel, tanuló nehezen fullad vele... ők is ürölnek, én is... alig eszik, egyszerűen remek...
Ennyi...
Szerette: 9, persze egy nagyobb kocsi mindig jobb
Megérte a pénzét: természetesen
Kényelem: 5, elől jó, hátul nem (én 185cm).
Teljesítmény: a 68le csalóka érzést ad (a turbónak köszönhetően a nyomaték 160 körüli mint egy 1.6os benzinesnek)
Fenntartási költség: 10, az eddig hibák miatt (300.000)
Megbízhatóság: nem írom le megint
Szervíztapasztalat: 10 (Peugeot Miskolc, elég ennyi)
Hibalista
- A leírásban említett belső vízradiátor és a hátsó híd.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Miskolc
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Nincs másik szerelő, mert a szervíz full korrekt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 300000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | 405 szívó 2d | Következő autója? | 207 Hdi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
