206 sw xs, azaz eXtrém Sport
Szöveges ítélet
Mikor négy évvel ezelőtt megvettük az autót nem akartam elhinni hogy pözsónk lesz... Világ életemben a francia autók ellen voltam, és ez nem is változott addig amígy le nem tettem a B-s jogsit és magam alá nem vettem az autót. Szinte végig én szereltem az, már ha egyáltalán kellett... Míg egyszer át nem égett a hengerfej tömítés, bár hozzá tenném, ez nem feltétlen az autó hibája volt, hanem egy szakszerűtlen javításnak. Ezután a komplett hűtőrendszer cseréjére sor került. Az autó típushibája az index kar rugójának kifáradása, ami miatt sajnos az indexet bizonyos kormányállásnál leveszi, vagy épp a refit veszi vissza tompítottra, ami azért bizonyos körülmények között nem túl jó. A másik kisebb idegesítő problémája a jobb első ajtó központizárjának problémája. A közpinti zár csak zárja az ajtót, nyitni nem nyitja. Bár sokan írták a műszerfal "kopogását", rezgését nekem nincs efféle tapasztalatom. Mindössze a hátsó ajtók pohártartója rezeg be, ha nagyobb hangerőn hallgatom a zenét
Apropó zene. A gyári hangrendszer szerintem átlagon felüli, ha csak nem egy felső kategóriás autót nézek, hiszen ott azért elvárás ez szerintem... Mivel az autó XS (sport) felszereltségű, elöl kagyló ülések vannak ami nekem talán a legjobban tetszik az autóban. Így első autó után nem is akarnék sima ülésben ülni... :) Az autó orrában egy kis 1,4 8 szelepes erőforrás dobog. A maga 75 lóerejével nem fogja ugyan szétszakítani az autót, viszont a legnagyobb meglepetésemre elég szépen lehet vele haladni. Heti rendszrességgel utazok vele pályán jó 500km-t és vígan tartja a 140et, de ha kell a 150sem probléma, ugyan ez a 10km/h-nyi várakozás felér egy 0-100as gyorsuláséval... A 140es tempónál még csendes, nem akar leesni az útról és normális hangon lehet zenét hallgatni vagy beszélgetni. Autópályás fogyasztása, ha vigyázva hajtja az ember megáll 6,5 literben, a városi pedig intrnzív használatnál olyan 8 liter körül van, talán picit felette. A futómű szerintem egy kombihoz képest elég jó, nem billeg, szépen tartja az utat. A váltó szintén "sportosra" sikeredett, elég rövid, bár, talán az 5. lehetne picit hosszabb. (110-nél forog 3000-t) Mindezeket összevetve az autó szerintem megérte a pénzét, egy franciához képest kellemes csalódás volt... Hajtottam és kipróbáltam azóta is és eddig is jó pár márka jó pár típusát, és bátran javasolnám bárkinek akinek szüksége van a kombik nagyságára, de a sportosságot sem szeretné elveszíteni..
Hibalista
- Bal első,jobb hátsó gátló - Jobb első ajtó központizár - Index kar - Hengerfej tömítés átégett (korábbi rossz javítás eredménye...)
Ide hordtam szervizbe
Penthe Autóház Kaposvár, ha nagyobb munka volt veleSaját magam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.3/10) |
