1,1 turbó, avagy csak a padlógáz
Szöveges ítélet
Életem legelső autója, természetesen azért ez mert ez volt a legolcsóbb, legjobb ajánlat akkor, meg egyébként is helyes kisautó, a szépségét szerintem máig nem múlja felül senki a kategóriában (talán a Grande Punto). Nem mondom hogy beleszerettem, de végül is ezen tanultam meg vezetni. A belseje fekete kőkemény műanyag, de ennyi pénzért máshol is az, egyébként meg a formák és az ergonómia rendben vannak, de a hosszú lábaim miatt a kormányért nyújtózkodni kellett. Mentünk vele öten is csomagokkal együtt, ha nem is kényelmesen, de azért elfértünk. A futóműve kellemes hangolású, bár a rugóutak elég hosszúak, de alapjában véve kényelmes, biztonságosan alulkormányzott. A fékek megfelelőek, bár az ABS hiányzik (szegénynek ez okozta a vesztét, de legalább nem az enyémet). Az 1,1-es motortól persze nem lehet csodát várni, de azért megpróbáltam kihozni belőle a maximumot. Bevallom, padlógázon kívül más üzemben nem is nagyon használtam, egyszerűen nem megy máshogy, szanaszét pörgetve, leszabályozásnál vátva egész dinamikus volt. Persze rugalmasság az nincs, 1 vagy 2 fokozatot vissza kell kapcsolni előzéshez. Autópályán óra szerint 175-öt is megfutotta, de úgy egyébként kényelmesen tartható volt a 150. A motor egyébként 2-esben 3000-es fordulattól olyan fütyülő hnagot hallatott mintha legalábbis turbó lenne, csak nem ment. Végül a fő gyenge pont: a váltó. Talán az átlagosnál nagyobb igénybevétel miatt, de a szerkezet - amellet hogy eleve gyenge konstrukció - nehezen kapcsolható, lötyög, akadozik, hosszú úton jár, néha a kettest, náha a rükvercet nem veszi be, szóval talán a világ jelenlegi legrosszabb váltója.
Összességében viszont egy korrekt, megbízható kisautó, normális ember keze között biztos keveset eszik.
Nemrég sajnos meg kellett válnom tőle: nagy sebességgel egy oszlopnak csapódtam, leszakadt az első futómű, az olajteknő, az autó a tetejére burult, összetört az egész kasztni, én meg egytelen orrtöréssel kiszálltam. Szóval megmentette az életemet, illetve megtanított arra, hogy ezek a kisautók nem száguldozásra valók.
Hibalista
- - a duda gyárilag rosszul volt beszerelve
-
- Ezen kívül semmi.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Clarion Kecskemét
Nagy szarrágó banda az egész. Mint később kiderült a duda gyárilag rossz helyzetben volt rögzítve, így a felcsapódó víz zárlatot okozott, ezért nem működött. Csak el kellett volna fordítani és úgy rögzíteni. Namost erre először megetettek azzal, hogy csak egy vezetéket kell kicserélni (hiába, nem vagyok autószerelő, és feltételeztem, hogy a gyárban jól rakták fel). Persze nem segített. 2 hét múlva újra elromlott. Most közölték, hogy az egészet ki kell cserélni, de nincs alkatrész, rendelnek, és majd telefonálnak. Persze a telefont várhattam. Úgy látszik, nem szeretnek garanciális problémákkal foglalkozni.
Végül meguntam a dolgot és egy ismerős szerelőhöz vittem, aki miután ránézett, jót mosolygott, és közölte hogy csak el kell fordítani, meg hogy egyébként jól átkúrtak. Azóta működött.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Suzuki Swift II. |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
