1.6 16V SX Sport SW
Szöveges ítélet
Szinte mindenkinek a pénz dominál autó vásárlásakor és természetesen a pénz mennyiségéhez mérten, a lehető legjobb állapot is. Ezzel én is így voltam, férjen bele a másfél millióba, legyen jó állapotú és kevés kilóméteres. Nem kimondottan márkát kerestem, hanem olyan autót, amit biztosan használhatok nap mint nap.
Így kikötöttem a Peugeotnál... Találtam is egy szép példányt, 66.000km, sport felszereltség, nagyon szép állapot, klima nélkül 1.3millió. Papirok, téli gumi ez az 1.450.000 és otthon van az autó.
Karosszéria és futómű terén tudtam mit veszek, mert a családban ez a 4. 206os, viszont az első 110Le-s. Sokat vártam a motorjától és annál nagyobbat csalódtam. 147Nm 110Le és egyszerűen nem érzem az erejét. Előtte H Astraval autóztam 1.6-os 105Le-s motorral és ehez képest a peugeot 1.4es. Míg az Astra "megindul" 2000-től, addig a Peugeot kb 3000-től. Szóval motorikusan szerintem nem egy nagy szám, igaz sokkal-sokkal jobb, mint egy 1.4 75Le. Hozzá kell tegyem mindenki máshogy autózik, sok embernek más a véleménye, én ezt így érzem.
Futómű terén hétköznapi használatra pont megfelelő, bár a gyári sport lökhárító véget kicsit alacsony az eleje, de meg lehet szokni. Ha tempósan autózik vele az ember úgy viselkedik kanyarban, mint egy átlagos első kerekes, ha nyomod neki tolja az orrát, ha elveszed elindul a vége. Minden esetre feszesebb, mint egy G Astra. Természtesen nekem már nem gyári gátlók vannak alatta, az előző tulaj cserélte őket.
Beltérről csak annyit, hogy Peugeot 206 és ezzel elmondtam mindent, kopogós műanyag, néha zörgő műszerfal és műanyagok. Nekem gyári sport ülés van elöl, hát teljesen olyanok, mint egy alap ülés annyi különbséggel, hogy kellemes az oldaltartása és nem esel ki belőle.
Majd elfelejtettem a fogyasztás nem utolsó szempont, pályán 140-150-nél és országúton 100-110 körül 6.8-7.0 liter, legalábbis ennyit mutat a computer...
Mégvalami alkatrész az autóhoz, ha ügyes vagy nagyon olcsó,meg úgy egyébként sem drága. pl tárcsa előre 10.000/pár egy E60-ra 30.000-től kezdődik a tárcsa darabja. Vagy hátsó kipufogódob kedvezmény nélkül 20.000 kedvezménnyel kb 14-15ezer. Nem mindegy senkinek sem az alkatrész ár és nyugodtan mondhatom, hogy nem drága fenttartani az autót, főleg ha esetleg magad megcsinálod vagy ismerőssel féláron, mint a szervíz.
Hibalista
- Eddig csak a kopó dolgok: fék, gömbfejek, kipufogódob
Ide hordtam szervizbe
Én
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 66 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
